To jak na ulicę to raczej za wiele Ci nie da. Bardziej jako bajer gdy otworzysz maskę żeby pokazać kolegom. Jak chcesz mieć dobrą przyczepność to zacznij od zmiany zawiasu na jakiś bardziej utwardzony i obniżony.Dopiero do tego zawiasu dodaj rozpórkę i wtedy będziesz miał elegancko.
U mnie zawias zrobił ogromną różnicę. Czasy na torze poprawiły się o 3-4 sekundy.
nawiazując do pytania z pierwszego postu, moim zdaniem warto ja założyć nawet do seryjnego zawiasu bo różnice napewno odczujesz, no i tak jak pisze ukanio warto też zainwestować w zawias
Chad_MC, najlepiej zacznij od zmiany zawiasu na sportowy (kit lub gwint). To Ci obniży i utwardzi zawieszenie. Na seryjnym nawet jak założysz rozpórkę to:
Po 1. Środek cięzkości nadal pozostanie wysoko
Po 2. Seryjne amory i sprężyny pozwolą na większe wychylenie auta w zakrętach
Po 3. Pewnie seryjny zawias w Twoim aucie nie jest nowy i stracił część skuteczności co również będzie miało wpływ na zachowanie auta w zakrętach.
Rada ode mnie.
Jak będziesz chciał założyć sportowy zawias to nie baw się w jakąś większą glebę jeśli jeździsz autem na codzień. Polskie drogi nie tolerują mocno obniżonych aut.
Ja w Corsie miałem gwint i obniżenie auta -50mm. Dwa razy zerwałem korek spustu oleju po uderzeniu w wystające studzienki. Poza tym każdy wyjazd na wieś wiązał się ze stresem, bo czasem koleiny na polskich drogach są tak głębokie, że jadąc autem słyszałem jak podwozie ociera o asfalt.
Ostatnio zmieniony przez ukanio Sob Sie 11, 2012 22:44, w całości zmieniany 1 raz
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 20:41
ukanio, proszę, nie chrzań.
sama rozpórka nie poprawi Ci charakterystyki auta diametralnie.
Warto rozważyć konkretniejsze modyfikacje, zacząć od odpowiedzi w co idziemy - poliuretany? czy często wymieniane tuleje zawieszenia?), dobry kompleksowy gwint?
, może tych rozpórek nawet trochę więcej, ale na tak zadane pytanie ja odpowiedziałbym: TAK WARTO założyć rozpórkę nawet do serii.
Należało by zacząć od tego jaką rolę pełni rozpórka na kielichy - ma na celu zwiększenie sztywności auta - a dokładniej budy. Zawieszenie od dołu mamy połączone wahaczami, stabilizatorami, drążkami kierowniczymi - a od góry "powietrzem", podsumowując - jak już Siwy wyżej napisał: ma sens montowanie rozpórki do auta seryjnego.
_________________ jeśli wszystko jest pod kontrolą to znaczy, że jedziesz za wolno
Corsa - gwint, bez rozpórki - na torze i równej nawierzchni rewelacja. Znakomita przyczepność. Brak wrażenia, że auto się za chwilę przewróci w zakręcie. Szybkość w zakrętach wzrosła o 50%.
Megane - rozpórka, zawias seria - jak dla mnie żadna lub prawie niezauważalna różnica w porównaniu z autem bez rozpórki.
Podsumowując. Bezpieczniej i pewniej się czułem wchodząc w zakręt Corsą na gwincie niż Megane z rozpórką.
Auto: bora
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 100
Wysłany: Czw Sie 30, 2012 16:47
ukanio, teraz napisałeś prawdę Różnica była, tyle że dla budy,a ty jej nie wyczuwałeś.
To tak jak wsadzenie samego fmica, bez dłubania w reszcie motoru w sumie na odczucia wpływa na tyle znikomo że można nie poczuć , (jedni mówią, że im lepiej się zbiera, drudzy że nie widzą różnicy), ale dla silnika różnica jest niepodważalna.
KTR, chyba juz napisałem, że jeździłem autem bez rozpórki i z rozpórką i nie widzę różnicy.
Może jest tak jak napisał guziolek, że dla kierowcy różnicy nie ma, a dla budy jest.
Więc jeśli chłopak chce poczuć różnicę w prowadzeniu auta to niech zacznie od zmiany zawiasu.
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Pią Sie 31, 2012 19:15
ukanio napisał/a:
ezpieczniej i pewniej się czułem wchodząc w zakręt Corsą na gwincie niż Megane z rozpórką.
przecież to oczywiste ?!?!! porównaj Corse(EDIT: JAKIEKOLWIEK AUTO, ALE TO SAMO) Z i BEZ rozpórki, bo oto chodzi w tym temacie ?
ukanio napisał/a:
Więc jeśli chłopak chce poczuć różnicę w prowadzeniu auta to niech zacznie od zmiany zawiasu.
tutaj chrzanisz tylko trochę, jak chce na prawdę poczuć różnicę, to trzeba by wszystko wymieniać i wyda 5-10k zł.
Krócej: rozpórka to jeden z najbardziej uniwersalnych modyfikacji, które na szybko przychodzą mi do głowy, bo bez znaczenia czy będziesz miał gwint czy nie,czy wymienisz cambery, wrzucisz regulowane wahacze, założysz stabilizatory dolne etc. to rozpórka i tak się nada.
siwy, ale po co mam porównywać Corsę, skoro porównywałem Megane z rozpórką i bez rozpórki?
No chyba, że chodzi Ci o porównanie gwintu bez rozpórki z gwintem + rozpórka, ale w tym temacie mowa o założeniu rozpórki do seryjnego zawiasu.
Wiadomo, że rozpórka zawsze się przyda i pewnie warto założyć, ale jeśli chłopakowi zależy na mocno zauważalnej poprawie zachowania się auta to uważam, że powinien zacząć od wymiany innych elementów.
Ostatnio zmieniony przez ukanio Sob Wrz 01, 2012 10:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach