Auto: bora
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 100
Wysłany: Sob Wrz 15, 2012 18:57 Jakie poliuretany?
Jak w temacie. Pytanie brzmi czy jest sens kupować żółte sportowe poliuretany do auta, które jest zasadniczo weekendowym i wakacyjnym dupowozemm, czy wystarczą mi czerwone standardowe? Chodzi mi o podanie zasadniczych różnic poza sztywnością i ceną pomiędzy jednymi a drugimi. Zawiecha jest -40, auto to wieśwagen bora.
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Sob Wrz 15, 2012 20:29
Czym się różnią tuleje poliuretanowe czerwone od żółtych? Ano różnią się twardością, a czy i przeznaczeniem, to niech każdy się sam zastanowi, bo wg mnie zagrają tu indywidualne upodobania co do twardości zawieszenia.
Czym się różnią poliuretany żółte od czerwonych?
Żółte są do aut, gdzie chcemy wykorzystać przeprowadzone modyfikacje mocy, trakcji, zawieszenia, (gwint, rozpórki, KJSy, zawody, jazda na krawędzi etc.) z pewnością nie do jazdy "codziennej".zółte tuleje poliuretanowe mają twardość: 90 sh, zawieszenie staje się dużo sztywniejsze
Przeznaczone do jazdy codziennej i bardziej dynamicznej, ale nadal rekreacyjnej - są poliuretany czerwone.
czerwone mają twardość: 80 sh, jest to twardość zbliżona do seryjnych, ale jak wiadomo poliuretan to większa trwałość i żywotność gumy - bo się min. nie "starzeją", są mniej rozciągliwe, bardziej odporne na warunki atmosferyczne no i jeszcze wybór elastyczności. - o tym można sobie jeszcze poczytać w sieci, ale trzeba pamiętać iż załącznik J dopuszcza maksymalną twardość 80 sha (dotyczy gr. "N")
PS. są poglądy tego typu że czerwone do serii, żółte do gwintu - to bzdura i można sobie stosować jak się chce. Do auta na miasto założyłbym czerwone i tak będzie pewniej niż na serii, natomiast na tor żółte. A do kjsów i innych wynalazków, gdzie nie będzie jakich śtam ogromnych przeciążeń (sił rozciągająco-ściskających) zostałbym przy czerwonych. Jak rozumiem te wszystkie oznaczenia twardości, to żółte będą mniej podatne na działanie w/w sił, ale to wpłynie na elastyczność (sztywność) zawieszenia.
Fajny temat, warto pamiętać o temacie czy warto założyć do sery...pic.php?t=16839, gdzie pisaliśmy o tym, (szczególnie ukanio to podkreślał) - że modyfikacje zawieszenia to wiele elementów, nie tylko rozpórka czy same sprężyny, czy nawet gwint - warto zrobić i ten krok by uzyskać większą kontrolę nad autem i wymagany komfort jazdy.
Podsumowując i odpowiadając na pytanie:
guziolek napisał/a:
dupowozemm
do wożenia tyłka po mieście: czerwone - spokój na lata.
BTW: guziolek jakiej firmy te poliuretany ? to są DRM? Superflex, powerflex czy jeszcze jakieś inne?
Z olukusza wzieliśmy ostanio paczkę na ponad 1900zł(grupowe zamówienie). Wszyscy są zadowoleni, dostaliśmy rabat, każdy idealnie zapakowane części. Większość już pozakładała i każdy chwali tak więc, jeżeli cena jest dobra(u nas wyszło przez pół w porównaniu do powerflexa) to czemu nie
A tak to wyglądało:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach