Oczywiście, że to ma znaczenie - po to właśnie wyrzucamy całe wnętrza. Ale idea jest taka, żeby całkowicie zlikwidować coś takiego jak "profi" albo max ograniczyć liczbę aut, które się tam łapią a wrzucając do profi auta odchudzone w normalnych klasach zostanie mniej niż połowa..
Może zastanówmy się jaka jest idea Rally Sprintów i co chcemy osiągnąć zmianami w regulaminie.
1. Czy dążymy do wyrównania szans?
2. Czy dążymy do tego by wszelkie modyfikacje nie miały wpływu na klasyfikowanie?
Jeśli dążymy do wyrównania szans tu musimy mieć na uwadze fakt, że nie każdego stać na to by wydać co roku kilkaset złotych na profi opony.
Jeśli chcemy iść w modyfikacje i rozwój auta to musimy pamiętać, że Rally Sprinty to zawody amatorskie, a ich idea jest taka, by każdy kto posiada auto mógł przyjechać i się pościgać.
Zastanówmy się, czy ktoś kto posiada seryjne auto i nie bardzo ma kasę by coś modyfikować będzie chciał przyjechać na RS'a jeśli nie będzie miał szansy powalczyć o zwycięstwo?
Zaraz pewnie kilka osób na mnie naskoczy, że przecież to zabawa i nie ma się co spinać, a jednak... Co to za zabawa, co to za przyjemność zapłacić 50zł i zrobić 5 kółek po torze?
Przecież w Drivearcie za 60zł mam 3 godziny jazdy non-stop.
Może się okazać, że za jakiś czas na RS'y będzie przyjeżdżać stała grupa kilkunastu/kilkudziesięciu fanatyków, bo cała reszta się zniechęci.
Co do Profi.
To ja bym zostawił to klasę i nie wliczał jej do klasyfikacji generalnej.
W zamian za to nadałbym jej prestiżu i prowadził kalsyfikację roczną, żeby Ci ludzie walczyli przez cały sezon, a nie tylko o pamiątkowe puchary z poszczególnych zawodów.
Profi i nie wliczanie trzeba zostawić. Tylko trzeba tez wykreślić punkt o autach 4x4 200 koni, i doprezyzować co to znaczy auto profesjonalnie przygotowane do sportu.
Wielkie brawa dla Spidera za rozpoczęcie tej dyskusji i brawa dla dyskutantów - wreszcie robione jest to w porę, a nie jak do tej pory po uchwaleniu regulaminów. Taką końcową dyskusję w obecności członków OKSSu proponuję przeprowadzić na uroczystości zakończenia sezonu 8 grudnia. Będzie to tym bardziej sensowne, że już będziemy wiedzieli co dalej z torem.
tym bardziej sensowne, że już będziemy wiedzieli co dalej z torem.
o tuż to ... jeśli toru już nie będzie i RSy będą organizowane na parkingach, placach buraczanych itp. ja jestem za rozluźnieniem klas bo na takie imprezy gdzie można konkretnie auto uszkodzić na krawężniku będzie przyjeżdżało mniej załóg.
Jeśli będzie nowy tor ... klasy można zrobić bardziej rygorystyczne ale pytanie czy będzie nas stać na wjazd na taki tor?
_________________ I COULD HAVE BEEN A HERO
BUT I'M GOING TO BE A LEGEND
Auto: E90 330i
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 636
Wysłany: Nie Lis 11, 2012 19:30
Zobaczcie ile jest samochodow na rally sprintach w klasie profi, np. A4 quattro 2.0TFSI, seryjne GT-ki, WRX, STI itd ...
Duzo osob nie przyjezdza na rally sprinty bo nie są liczone do generalki, a w wiekszosci przypadkow można z nimi rywalizowac autami z 2,3 i 4 klasy
Dokładnie tak jak mówi kolega wyżej - ja jestem za zlikwidowaniem klasy profi ( chyba że zostaną w niej kierowcy z licencją [Piotrk Kasjaniuk, Paweł Żelazo, Wiktor, Spajder .... Tomek Krynica i wszyscy co są w klasyfikacji przede mną])
_________________ I COULD HAVE BEEN A HERO
BUT I'M GOING TO BE A LEGEND
Auto: RWD
Skąd: Polska Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2008 Posty: 164
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 14:20
Ja wtrace swoje 2 grosze
1 klasa – do 1300 ccm
2 klasa – ponad 1300 do 1600 ccm
3 klasa – ponad 1600 do 2000 ccm
4 klasa – ponad 2000 ccm (z napędem na jedną oś czyli FWD i RWD)
5 klasa (AWD) – ponad 2000 ccm (z napędem na obie osie)
bardzo sprawiedliwy podział , po co wam klasa profi przeciez to smiech na sali , nikt w polsce nie ma takiego regulaminu.
Warto przeanalizowac ten podział bo działa na najlepszych imprezach w PL ( poznan i kielce) i kazdy jest w klasie z podobnymi autami i jest tylko 5 klas, czyli mało zamiesznia , tanio dla organizatora itp
Do tego panowie, po t0 sie buduje tory (u was zamyka wiem wiem a u nas otwiera nowy tor w Radomiu) by na nich jezdzic na slickach, uzywany slick jest tanszy 3 razy od nowego semi slicka z homologacja E typu toyo r888 i a048 , KJSy sa od opon z homologacja a imprezy torowe powinny miec dozowlone wszystko i maja wszedzie w PL , wszedzie na swiecie tylko nie w LBL nie obrazac sie tylko wyciagac wnioski i brac przykład
_________________ tel.501 080 767
Ostatnio zmieniony przez robertMK Pon Lis 12, 2012 14:25, w całości zmieniany 1 raz
Pogadaj z chłopakami startującymi w klasie 1 maluchami i centami.
Przyjedzie Mazda RX8 z silnikiem 1.3 (190KM) i pozamiatane.
Przyjeżdża zielone Suzuki Swift z silnikiem 1.3 (ponad 100KM) i nie dość, że leje całą klasę 1 to jeszcze połowę klasy 2 i 3.
RX-8 raz było i miałem przyjemność się przejechac tym resorakiem.
Klasy nigdy nie będą sprawiedliwe dla wszystkich.
Ukasz - nikt nikomu nie broni kupić swifta GTI i zamiatać w klasie. Jak kierowca ogarnięty to zawsze może się zapisać do klasy wyżej
Myślę że jedynym sensownym podziałem będzie aktualny podział na klasy z tym że likwidujemy klasę profi. Każdy jeździ na czym chce (opony) jest podział na pojemności i tyle.
Jest to sport kosztowny i trzeba liczyć się z wydatkami. Mam kasę jeżdżę mocno zdłubanym subaru na sliku, nie mam kasy jeżdżę rodzinnym hatchbackiem na dębicy pasjo ale nie mam pretensji do innych że mają lepiej.
_________________ I COULD HAVE BEEN A HERO
BUT I'M GOING TO BE A LEGEND
Auto: RWD
Skąd: Polska Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2008 Posty: 164
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 19:16
ukanio napisał/a:
Pogadaj z chłopakami startującymi w klasie 1 maluchami i centami.
Przyjedzie Mazda RX8 z silnikiem 1.3 (190KM) i pozamiatane.
Przyjeżdża zielone Suzuki Swift z silnikiem 1.3 (ponad 100KM) i nie dość, że leje całą klasę 1 to jeszcze połowę klasy 2 i 3.
Pogadaj z Darkiem Saleckim lub Bednarowskim czy Ratajczakiem oni jezdza maluchami niech przyjazda i tego zielonego swifta czy RX8 ustawia do pionu heheh
a tak wogole to jest przelicznik Turbo i Wankla wiec 1300 nie łapie sie w 1 klasie tylko 3 i nie ma dobrych czy złych aut , sa zajebisci lub tylko kierowcy wiec nie ma co panikowac ze przyjedzie zielony swit i robi poł 1,2 ,3 klasy bo sam swit nie jezdzi i tyle !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach