Auto: astra
Skąd: Polska Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Maj 2004 Posty: 189
Wysłany: Nie Mar 19, 2006 18:22 gdzie strojenie????
mam takie nietypowe pytanie jak na to forum.Mianowicie moze ktos z was wie gdzie sa organizowane kursy dotyczące strojenia piggy backów,stand alone i takie tam.i jak sie na nie dostac??
pytam z czystej ciekawości ponieważ taka wiedza w polsce jest mocno chroniona(to tak na moje oko) a nikt z pewnością nie dochodził do tego sam.
mam takie nietypowe pytanie jak na to forum.Mianowicie moze ktos z was wie gdzie sa organizowane kursy dotyczące strojenia piggy backów,stand alone i takie tam.i jak sie na nie dostac??
wydaje mi się ,że tylko poza granicami naszego pięknego kraju, aczkolwiek sądzę ze również tylko w przypadku kiedy zostaniesz ich oficjalnym przedstawicielem.
lexy napisał/a:
pytam z czystej ciekawości ponieważ taka wiedza w polsce jest mocno chroniona(to tak na moje oko) a nikt z pewnością nie dochodził do tego sam.
jednak sie mylisz, tylko niewiele z osób w Polsce korzystało ze szkolenia kiedy zostali oficjalnymi przedstawicielami danej świni lub SA na polskę...reszta to "samouki" ,
każdy producent ma swoje forum , gdzie jest masa informacji nt początków lub z chęcią odpisują na maila jak napiszesz do kogoś z technical support i opiszesz swój problem .
Jednak moim prywatnym zdaniem wiekszość to własne doświadczenia , wysiedziana odp liczba godz. i obserwacja co sie zmienia i jakie są po tym efekty.
Sam nigdy nie zapomnę jak w 2001 (albo 2000) montowałem pierwsze w swoim życiu smt5I w civicu , do którego jeszcze nie było pdf na stronach prod. , Piotr z IC niewiele potrafił powiedzieć , i pomimo sporej korespondencji jego i mojej z PP trzeba było samemu dojść co gdzie wpiąć i jak później stroić , a kurka ciężko wtedy było bo ani hamowni ani sondy AFR tydzień walki po kilkanaście godzin...a później po tej akcji jakoś tak z górki było
z SA jest niby to samo ale dużo bardziej ppierd%$^
W tym przypadku na stronach producenta również są fora i support , gdzie do wiekszości popularnych aut i silników są gotowe wsady (mapy), które po załadowaniu modyfikujesz dalej tak jak świnię.
Gorzej jest kiedy chcesz od podstaw zrobić mapę zapłonu , wtrysku , korekty temperaturowe , korekty ciśnieniowe , kiedy dla poprawnej pracy w fazie rozruchu , nagrzewania i normalnej pracy trzeba zrobić kilka map każdego z parametrów i to jeszcze uzależnionych ściśle od siebie
Aktualnie jestem w połowie roztrzaskiwania Uberdaty (tak sądzę ze to połowa) , gdzie pomaga masa for poświeconych temu tematowi (ale to nie SA , choć może jako takie służyć po przeróbkach)
i zacząłem rozwalać mega squirta , to jest lepsza zabawa , gdyż od podstaw trzeba to wszystko rozwalić , gdyż jest jeszcze mało popularny u nas .
Proponuję Polskie forum megasquirta , tam wiekszość zaczyna z tym wynalazkiem a chyba to jedno z najprostszych urządzeń tego typu wiec najlepiej zacząć od tego , żeby naprawde zrozumieć i co chodzi w SA bo bez tego to naprawdę temat ciężki jest , szczególnie jak zaczniesz wchodzić w dodatkowe funkcje , których każdy SA ma naprawdę mase.
Wiele osób twierdzi, że standem prościej i taniej się stroi.
zgadza sie ,ale sam SA jest droższy i proste jest wtedy kiedy robisz np 10 sztukę w tej samej konfiguracji , czyli to samo auto , ten sam silnik i takie same mody.
Masz jeszcze Mega Squirta za troche lepiej jak SMT6 czy 7, ostatio nawet czytałem gdzieś jak na V3 zrobili podtrzymanie turbo, v-tec controlera, flat shifta, jakieś tam pierdoły i to na jednym egzemplarzu, także możliwości tego są ogromne.
tak , tylko do mega squirta narazie wiekszość musisz sam opracowac, czyli finansowo dużo taniej ale czasowo dużo drożej , jest to natomiast bardzo rozwojowy SA i jak narazie przywalił mnie swoimi możliwościami i funkcjami , zwłaszcza ze za kwotę dużo niższą niż jakiegokolwiek popularnego SA można złożyć sobie conajmniej dwa MS , które połaczone razem bedą robiły dosłownie wszystko w aucie łacznie ze sterowaniem klimatronika i tylnego spojlera sterowanego w funkcji predkości
tak , tylko do mega squirta narazie wiekszość musisz sam opracowac, czyli finansowo dużo taniej ale czasowo dużo drożej , jest to natomiast bardzo rozwojowy SA i jak narazie przywalił mnie swoimi możliwościami i funkcjami , zwłaszcza ze za kwotę dużo niższą niż jakiegokolwiek popularnego SA można złożyć sobie conajmniej dwa MS , które połaczone razem bedą robiły dosłownie wszystko w aucie łacznie ze sterowaniem klimatronika i tylnego spojlera sterowanego w funkcji predkości
bardzo rozwojowe urządzenie...bardzo
No ba, nawet wysterujesz siłe urządzenia zassysającego uwzlędniająć prędkość i kąt wychylenia tyłu auta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach