FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Intercooler
Autor Wiadomość
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 14:32   Intercooler

witam,

mam oto taki problem:

otóż w moim Starionie fabrycznie nie ma IC (zaczeli je wkładać rok później).
Mam okazje kupić IC fabryczny, ale niewiem czy to będzie dobre rozwiązanie , czy nie lepiej będzie się wstrzymać i zamówić robiony na zamówiene (obliczany,dopasowywany itp.).

Problem w tym , że fabryczny IC jest jakiś taki mały:



poza tym interesuje mnie też kolektor ssący. w wersjach bez IC (czyli u mnie) wygląda tak:




a tak wygląda w wersjach z IC:



czy kolektor ssący ma jakieś znaczenie pod tym względem??

I najważniejsze pytanie - czy jest sens instalowania IC??
nie chce z tego silnia krzesać 1000 koni, chciałbym tylko troche podnieść jego wydajność (bo w Starionach z IC moc była o 12 koni większa i wynosiła 180@6000rpm a moment 290@3500rpm, natomiast u mnie jest tak: 168@5500rpm oraz moment 245@3500rpm)

czy taki zabieg przyniesie jakieś korzyści?

aha i jeszcze jedno: przeczytałem wiele , ale nie znalazłem odpowiedzi:
czy jeżeli jest IC to możliwe , że silnik ma innego kompa niż ten bez IC ??

z góry dzieki za rady ;)
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 16:13   

Jesli chodzi o IC, skoro taki był montowany fabrycznie to znaczy ze w zupelnosci wystarcza,
jeśli chodzi i kolektor to myśle, ze wielkich róznic nie ma ale zawsze mozna przełozyc z tego 180konnego ew. wyspawac jakies cudo, chociaz prawde mówiąc ja nie widze go na fotkach :rotfl: jesli chodzi o pytanie z kompem to jest to możliwe ze model z IC mial inny program
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 16:25   

lepiej zrobić IC na zamówienie lub dobrać coś wiekszego z innych samochodów (im większy tym lepsze chłodzenie powietrza ale za to może się delikatnie zwiekszyć turbo dziura jednak w większości przypadków nieznacznie)
bedziesz musiał zrobić nowe orurowanie żeby powietrze z turbo doprowadzić do IC i z niego do kolektora ssącego, lub zaadoptuj (jeżeli masz dostęp) z modelu z IC
taki zabieg na pewno będzie korzystny, spadanie temp w komorze spalania i zwiekszy ilośc tlenu w mieszance co spowoduje lepsze spalanie, nie potrafie powiedzieć ile wzrośnie moc, ale na pewno po tym zabiegu będziesz miał duże pole do wzrostu mocy, będziesz mógł zwiekszyć doładowanie i skorygować mapy paliwa i wtrysku co przyniesie o niebo lepszy wynik jak bez IC
możliwe że w modelu z IC były inne nastawy kompa właśnie w celu optymalizacji osiągów
Po montażu IC nie musisz zmieniać nastawów ECU, jednak przydała by się jakaś korekta żeby wykorzystać go w 100%
nie wiem dokładnie o co ci chodzi z tym kolektorem ssącym??
moim zdaniem warto instalować IC.......
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 16:58   

kolektor ssący - czytaj INJECTION MIXER (niewiem jak to się nazywa po polsku :D ) , czyli miejsce gdzie dochodzi rura z powietrzem z IC
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 17:05   

na zdjęciach za bardzo nie widać czym on dokładnie się różni, mozliwe że jest inny układ wtryskowy ale gdybyś wymieniał go to na bank musiał bys zmienić też ECU
ja bym zostawił ten co masz bo sam IC nie spowoduje żadnych zmian które by wymagały zmiany kolektora ssącego, oczywiście po montażu IC dobrze by było wszystko wystroić na nowo ale nie mam pojęcia jak to zrobić u Ciebie i jak działa Twoje ECU i czy tam zdała by role jakaś świnka??
powodzenia w pracach :spoko:
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 20:54   

KOSA napisał/a:
na zdjęciach za bardzo nie widać czym on dokładnie się różni, mozliwe że jest inny układ wtryskowy ale gdybyś wymieniał go to na bank musiał bys zmienić też ECU
ja bym zostawił ten co masz bo sam IC nie spowoduje żadnych zmian które by wymagały zmiany kolektora ssącego, oczywiście po montażu IC dobrze by było wszystko wystroić na nowo ale nie mam pojęcia jak to zrobić u Ciebie i jak działa Twoje ECU i czy tam zdała by role jakaś świnka??


widzisz , nie wszystko takie proste :/

jak zauważyłem wszystkie modele bez IC mają taki układ wtryskowy jak ja (widać na fotce z napisem ECI), natomiast modele z IC mają trochę inny - jest to reguła.
Jak widziałem na wszystkich możliwych fotkach , tam gdzie jest IC - jest inny układ.
Tam gdzie nie ma IC - jest taki sam jak ja mam......także (chyba) jest tak , że potrzebny był by inny układ wtryskowy.....niewiem kucze :/

żadna prasa ani manual mi nie pomógł , bo tam jest tylko info o modelu z IC.

popytam się na forum w USA - może tam coś poradzą "tęgie głowy" ;)

a co do wystrojenia kompa to niewiem czy z takim starym kompem sobie coś poradzi ;)

dzięki za rady :spoko:


EDIT:

znalazłem w jednej z prasówek:



mój mikser z IC - czyli jakiś ślad już jest !
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Czw Sie 10, 2006 11:20   

to że ten z IC ma inny ukłąd wtryskowy jeszcze nic nie znaczy, prawdopodobnie jest to jakieś "ulepszenie" względem Twojego
jestem na 100% pewien że twój układ będzie działał z IC, bo ciśnienie się nie zmieni, ani ilośc dostarczaqnego powietrza, jedynie jego temperatura a co za tym ilośc tlenu w tej samej objętość oczywiście na plus
jedynie po zamontowaniu IC trzeba by było zmierzyć afr (bo może być za ubogo ale nie musi)
jeżeli w przepływce masz czujnik temp zasysanego powietrza to mozliwe że ECU skoryguje dawke paliwa i nie będzie trzeba stroić (ale to jest mało prawdopodobne)
najłatwiej można skorygować dawkę paliwa montując regulator ciśnienia paliwa on powinien wystarczyć przy tak małym modzie
a czym u cibie jest sterowane doładowanie?? czy samum podciśnieniem i acuatorem czy może po drodze jest jakiś elektrozaworek, pytam bo nie mam pojęcia ile może być elektronbiki w tak starym samochodzie i wogóle jestem w szoku że tam jest jakieś ecu........
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 18:58   

wiesz co? może moglibyśmy się spotkać na żywca? oczywiście wziął bym Stariona jako temat do dyskusji ;) .


EDIT:

całą noc nie dało mi to spać....
....przemyślałem pare rzeczy i poznałem też pare nowych szczegułów:

1.odpisali mi z USA:
Chris 83JA napisał/a:
Yes you can.

You can rotate the turbo (carefully) 180 degrees. You will need to make a custom bracket to hold the wastegate, or you can leave it attatched by only one bolt. Just stick a bar into the outlet (carefully again) and rotate slowly.

You will have to relocate the radiator overflow bottle, there's a place on the back of the nose cone (original bolt will even screw right in).

The oil cooler lines will get in the way a bit. You can bend these out of the way carefully.

The standard intercooler pipe whih goes into the throttle body bends downwards into the later style throttle body. You can just chop the end off and get a silicon adaptor to fit between.


z powyższego wynika, że mogę obrócić swoją turbinke o 180 stopni i pare innych rzeczy, które w tym momencie nie są istotne ;)

2. Plan minimum:
METODA:
-zakładam tylko IC plus orurowanie (to chyba wezmę ori - bo będę miał taniej) plus obracam turbine o 180 stopni.

EFEKT:
-w sumie niewiadomo....może coś lepiej pojedzie, może nie ;)

MINUSY:
-może będzie wymagane strojenie (AFR, tak)?

KOSZT:
-około 400zł


3. Plan maksimum (fajniejszy 8) ):

METODA:
-kupuje IC jakieś większe
-nowa turbinka (np. T3 - tak jak proponowałeś)
-nowe orurowanie


EFEKT:
-odczuwalny przyrost mocy (??)


MINUSY:
-cena
-cena
-niewiadome: czy potrzebny bedzie SMT6, jakieś inne pierdułki , o których nie mam pojęcia typu regulatory itp.
-pewnie trzeba będzie poprzemieszczać pare elementów pod maską
-acha , wspomniałem o koszcie? :/


KOSZT:
-ok 1500-2000zł (?)



....pewnie pare rzeczy pominąłem w moich przemyśleniach.....

no i teraz pozostaje pytanie i co za tym idzie - decyzja (?)

jak wybiore teraz opcje numer 2 to wydam tą kase i co......a za rok i tak bym chciał zrealizować opcje 3. więc to chyba nie dobre wyjście bo kasa na marne , bo IC i tak chyba miałby być większy i orurowanie będzie inne :/


jak ty to widzisz??

pozdrawiam :D
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
V-MAXXX 
drifter

Auto: o_0
Skąd: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 273
Wysłany: Pią Sie 18, 2006 19:52   

ja chcial bym sie tylko zapytac od kiedy to ic dodaje koni? i drugie pytanie czy ktos uwaza ze ten fmic na pierwszej focie jest mały? pozdro
_________________
o_0
 
 
noodl3s 
prawdziwy tuner


Auto: audi 90q 2.3 20V & AR
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 540
Wysłany: Wto Mar 27, 2007 15:04   

nie ma to jak odgrzebac kotleta 8)
czy ktos sie orientuje, czy w lbn ktos jest w stanie zrobic customowy IC, a nie tylko dospawac boczki do np. IVECO?? Do wawy nie chce mi sie dupska ruszac (no dobra, drogo tam jest 8) )
_________________
Best ET - 14.5
http://www.lco.org.pl
http://www.radcaprawny-lublin.pl
 
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Wto Mar 27, 2007 16:42   

na tyle ile się orjentowałem jak mi był potrzebny to nie ma nikogo, przynajmniej ja nie znalazłem....
nie wiem jak Ty ale ja bym wolał tylko dopasować rozmiarem i do tego orurowanie dorobić, myślę że będzie o wiele taniej

P.S
sam IC nie dodaje koni ale :
można więcej dmuchnąć, można więcej paliwa podlać bo bedzie więcej tlenu w tej samej objętości = większa moc, mniejsze ryzyko stuku, generalnie podstawa do dalszych modyfikacji z turbo doładowaniem
 
 
noodl3s 
prawdziwy tuner


Auto: audi 90q 2.3 20V & AR
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 540
Wysłany: Wto Mar 27, 2007 17:58   

KOSA napisał/a:
na tyle ile się orjentowałem jak mi był potrzebny to nie ma nikogo, przynajmniej ja nie znalazłem....
nie wiem jak Ty ale ja bym wolał tylko dopasować rozmiarem i do tego orurowanie dorobić, myślę że będzie o wiele taniej

P.S
sam IC nie dodaje koni ale :
można więcej dmuchnąć, można więcej paliwa podlać bo bedzie więcej tlenu w tej samej objętości = większa moc, mniejsze ryzyko stuku, generalnie podstawa do dalszych modyfikacji z turbo doładowaniem

co do "niedawania" koni to sie nie zgodze- na obecnym setupie po zalozeniu fmica mialbym przynajmniej 170kmow. teraz jak jest 160 to cud. no wlasnie, co rozumiesz dopasowac rozmiarem, ponoc jest kilka rodzajow budowy wew ic- i nie wiem czy np przy IVECO da rade.
_________________
Best ET - 14.5
http://www.lco.org.pl
http://www.radcaprawny-lublin.pl
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Wto Mar 27, 2007 18:14   

noodl3s napisał/a:
KOSA napisał/a:
na tyle ile się orjentowałem jak mi był potrzebny to nie ma nikogo, przynajmniej ja nie znalazłem....
nie wiem jak Ty ale ja bym wolał tylko dopasować rozmiarem i do tego orurowanie dorobić, myślę że będzie o wiele taniej

P.S
sam IC nie dodaje koni ale :
można więcej dmuchnąć, można więcej paliwa podlać bo bedzie więcej tlenu w tej samej objętości = większa moc, mniejsze ryzyko stuku, generalnie podstawa do dalszych modyfikacji z turbo doładowaniem

co do "niedawania" koni to sie nie zgodze- na obecnym setupie po zalozeniu fmica mialbym przynajmniej 170kmow. teraz jak jest 160 to cud. no wlasnie, co rozumiesz dopasowac rozmiarem, ponoc jest kilka rodzajow budowy wew ic- i nie wiem czy np przy IVECO da rade.


Będziesz w katserwisie to mój tam leży, myśle że da rade 250-300km w benzynie ogarnąć.
 
 
 
Zell 
drifter


Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 308
Wysłany: Wto Mar 27, 2007 20:35   

noodl3s napisał/a:
co do "niedawania" koni to sie nie zgodze

mam w gazecie test który jednak potwierdza zdanie Kosy, samo założenie IC'ka/Fmica bez zmiany programu koni nie daje, co innego po strojeniu oczywiście.
Za to Fmic w stosunku do top mounta znacząco zmienia charakterystykę silnika ze względu na zwiększenie się długości układu dolotowego oraz znaczną zmianę temperatury powietrza w dolocie
 
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Wto Mar 27, 2007 23:14   

MACIORku ty masz od IVECO 2.8L IC szania ma od 2.5L róznia sie gruboscią ;)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam