Wysłany: Pią Lis 10, 2006 08:33 ANKIETA: Eos i Astra TwinTop = 2 piękne coupe cabrio
Coupe-cabrio - połączenie sportowego coupe i spacerowego kabrioletu. Aktualnie prym w tej klasie wiodą francuzi z Renault i Peugeot, ale niemieckie auta mają szansę, aby wkórtce przejąc pałeczkę pierwszeństwa.
Kabriolet z Russelsheim to następca cenionej Astry, która wyszła ze studia Bertone. Tym razem do projektu zabrało się biuro stylizacyjne GM.
Auto z Wolfsburga to także projekt wewnętrzny - przygotowali go styliści VW. Jednak w tym przypadku trudno mówić o zasępowaniu przez Eos'a jakiegoś modelu, Golf cabrio był bowiem zdecydowanie inną konstrukcją.
Niecodzienną rzeczą którą znajdziemy w VW Eos to możliwość odsunięcia szklanego panelu bez składania całego dachu. Niestety jeździć tak można do prędkości ok. 50 km/h - powyżej niej w kabinie zaczyna dominować łomot wiatru.
Astra TwinTop jest zdaniem producenta autem czteroosobowym. Trzeba przyznać że to nie przesada. Z przodu podróżni nie moga narzekać na brak przestrzeni, ale i z tyłu da się usiąść. Wymaga to wspólnych ustaleń z siedzącymi w pierwszym rzędzie, niemniej jednak dwie dorosłe osoby moga tam odbyć podróż w warunkach cywilizowanych.
Eos ma również aspiracje do bycia zarówno stylowym kabrioletem, jak i użytecznym kompaktem. Przednie fotele tego samochodu wydają się odrobinę wygodniejsze, ale na tylnej kanapie jest nieco mniej miejsca - zarówno w kwestii szerokości siedziska, jak i przestrzeni na nogi.
Miejsce pracy kierowcy w TwinTopie zaprojektowano zgodnie z niemieckimi standardami. nie odbiega zbytnio od tego, co zastaniemy z zadaszonej Astrze. Nowymi elementami są jedynie przyciski do obsługi wszystkich szyb. Stylizacjia kokpitu jest typowo oplowska.
Kabina Eos'a teoretycznie ma być oryginalna. Aczkolwiek znając wnętrze Golfa, nie będzie żadnych kłopotów z rozpoznaniem marki. Inny jest m.in. kształt nawiewów.
Przycisk otwierania dachu w Astrze znajduje się w górnej części ramy szyby, obok włączników wewnętrznego oświetlenia. W Eos'ie przycisk ten znajduje się pomiędzy fotelami.
Skoro oba samochody aspirują do miana wszechstronnyvh aut. liczyć się powinna także ich zdolność do przewiezienia bagażu. Kufer w Astrze TwinTop ma pojemność 205 l, przy złożonym w niej dachu, i 440 l, gdy jest pusty. Gdy dach jest schowany, na pakunki pozostaje płaska powierzchnia oddzielona od reszty bagażnika siatkową roletą. Tylko jej zaciągnięcie pozwoli uruchomić hardtop Astry. Inzynierowie Opla pomyśleli o możliwości wydobycia walizki spod złozonego dachu. Za pomocą przycisku na progu unosi się nievo panele dachu i dzięki temu można wyciągnąć stamtąd torbę.
Eos oferuje również 205 l pojemności, przy otwartym dachu, ale tylko 380 l gdy jest on zamknięty. Torby w jego wnętrzu izoluje się od mechanizmów dachu za pomocą sztywnej przesłony. To lepiej zabezpiecza niż siatka, ale ogranicza swobodne wykorzystanie bagażnika, gdy dach jest zamknięty.
Dodatkowym atutem Astry jest otwierana część tylnego oparcia, które umożliwia włożenie długiego elementu, oraz schowek na windschott.
Prezentowaną Astrę wyposażono w bezynowy silnik z turbodoładowaniem, a także w system IDS+, powazwalający na uzyskanie bardziej sportowych parametrów pracy zawieszenia i układu kierowniczego oraz żywszą reakcję silnika na pedał gazu.
Eos posiada jednostkę zasilaną poprzez wtrysk bezpośredni.Zaowocowało to większą kulturą pracy i niższym spalaniem.
Astra TwinTop mimo mniejszej sztywności kontrukcji niż w przypadku klasycznego nadwozia nie wygina się we wszystkie strony jadąc po koleinach. Po zamknięciu dachu robi się jeszcze lepiej - starannie spaowane elementy nie powodują żadnych hałasów podczas jazdy.
Zawieszenie Eos'a jest komfortowe, a działanie układu kierowniczego bardziej izoluje kierowcę od drogi. Podczas jazdy nierównymi trasami zauważalne jest mniejsza sztywność karoserii, objawiająca się chociażby drżeniem ramy przedniej szyby. Wewnątrz słyszalne są także stuki dochodzące z mechanizmu zamkniętego dachu.
Pomiędzy tymi niemieckimi coupe-cabrio bardzo żadko będzie dochodziło do bezpośredniej rywalizacji o klienta. Ich odbiorcami powinni bowiem być inni kierowcy.
VW wybiorą osoby ceniące komfort podróży. Opel to propozycja dla młodszych duchem i lubiących dynamiczną jazdę. Te różnice podkreślają stylizacje nadwozi, trafiające w inne gusty. Niebagatelne znaczenie będzie miała też cena, ponieważ Eos ceniony jest znacznie wyżej niż konkurent.
Oba samochody prezentują zbliżony poziom i tak naprawdę o wyborze będą decydowany indywidualne preferencje kierowcy. Cieszy to, że oba nie oszukują w kwestii "czteromiejscowości" i możliwiają jazdę w pełnej obsadzie.
Dane techniczne porównywanych modeli
Silniki:
- Opel Astra TwinTop 2.0 Turbo - 1998 ccm
- Vw Eos 2.0 TFSI - 1984 ccm
Moc:
- Opel Astra TwinTop - 200 KM
- Vw Eos - 200 KM
V-max:
- Opel Astra TwinTop - 237 km/h
- Vw Eos - 232 km/h
0-100 km/h:
- Opel Astra TwinTop - 8,9 s
- Vw Eos - 7,8 s
Zużycie paliwa:
- Opel Astra TwinTop - 13,3/7,3/9,5
- Vw Eos - 11,2/6,5/8,2
Skrzynia biegów:
- Opel Astra TwinTop - 6-manual
- Vw Eos - 6-manual
Napęd:
- Opel Astra TwinTop - przód
- Vw Eos - przód
Zawieszenie przednie/tylne:
- Opel Astra TwinTop - kolumny MacPherson/belka skrętna
- Vw Eos - kolumny MacPherson/wielowahaczowe
Masa/ładowność:
- Opel Astra TwinTop - 1515/350 kg
- Vw Eos - 1545/405 kg
Pojemnośc zbiornika:
- Opel Astra TwinTop - 52 l
- Vw Eos - 55 l
Wyposażenie
ABS/ESP:
- Opel Astra TwinTop - seria/3000 zł
- Vw Eos - seria/seria
Airbag przód/bok:
- Opel Astra TwinTop - seria/seria
- Vw Eos - seria/seria
Skórzana tapicerka:
- Opel Astra TwinTop - 6.500 zł
- Vw Eos - 8.900 zł
Aktywne zawieszenie:
- Opel Astra TwinTop - 6.500 zł
- Vw Eos - brak
Cenatralny zamek:
- Opel Astra TwinTop - seria
- Vw Eos - seria
Radio CD/zmieniarka:
- Opel Astra TwinTop - seria/2.100 zł
- Vw Eos - 2.250/4.450 zł
Klimatyzacja manual/auto:
- Opel Astra TwinTop - brak/seria
- Vw Eos - seria/1.750 zł
Windschott:
- Opel Astra TwinTop - 950 zł
- Vw Eos - 1.300 zł
Lakier metallic:
- Opel Astra TwinTop - 1.700 zł
- Vw Eos - 1.320 zł
Cena auta:
- Opel Astra TwinTop - 114.750 zł
- Vw Eos - 123.840 zł
źródło: cabrio-club.pl
_________________ POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
Ostatnio zmieniony przez Rysiek Pią Lis 10, 2006 08:37, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach