Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Wto Lip 12, 2005 12:59 Nr. Nadwozia..
Przydatne.. tyle ile sam pemiętam..
Chyba jest zainteresowanie tematem..
Umiejscowienie Nr. Vin i Tabliczki znamionowej..
1-wzmocnienie czołowe
2-wzmocnienie boczne prawe
3-wzmocnienie boczne prawe w pobliżu gniazda górnego gniazda amortyzatora
4-przegroda czołowa
5-podłoga przed fotelem pasażera lub obok fotela pasażera
6-słupek środkowy
7-podłoga pod tylnym siedzeniem kanapy
8-podłoga bagażnika
9-obudowa deski rozdzielczej z lewej strony (tutaj powinna byc tabliczka z numerem VIN)
10-podłużnica prawa przy przednim kole
11-podłuznica prawa za tylnym kołem
12-wzmocnie boczne lewe
13-wzmocnienie boczne lewe w pobliźu osadzenia gniazda lewego amortyzatora
14-słupek środkowy.
Auto: PoWeReD bY hONda :)
Skąd: Nałkowskich Pomogła: 1 raz Dołączyła: 11 Lip 2004 Posty: 173
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 20:57
Numer VIN.
VIN (Vehicle Identification Number) jest zestawem znaków, który zostaje nadany pojazdowi przez producenta w celu jego identyfikacji. Powinien mieć strukturę zgodną z Polską Normą nr PN-92S02060 odpowiadającą normie ISO 3779 - 1983, która dokładnie określa treść i budowę numeru identyfikacyjnego pojazdu, dzięki czemu może zostać stworzony jednolity dla całego świata system numerów identyfikacyjnych pojazdów samochodowych. VIN pozwala na zidentyfikowanie pojazdu wyprodukowanego w ciągu ostatnich 30 lat.
Numer VIN powinien być umieszczony (między innymi):
- na komorze silnika,
- na prawym wzmocnieniu bocznym,
- w pobliżu osadzenia gniazda prawego amortyzatora,
- z prawej strony na przegrodzie komory wlotu powietrza,
- kabinie, na podłodze w okolicy przedniego fotela,
- na prawym, środkowym lub przednim słupku,
- w bagażniku na podłodze z prawej strony,
- na tabliczce znamionowej.
VIN składa się z trzech części:
WMI (światowy symbol producenta) - stanowi kod, który jest przydzielany producentowi w celu jego identyfikacji. Kod składa się z 3 znaków (liter lub cyfr), nadawanych przez odpowiedni urząd kraju,
w którym znajduje się siedziba producenta, w porozumieniu
z międzynarodową organizacją ds. normalizacji ISO lub jej krajowym przedstawicielstwem.
VDS (część opisująca pojazd) - składającą się z sześciu znaków, dających ogólny opis i charakterystykę pojazdu. Znaki oraz ich kolejność i znaczenie określane są przez producenta (stąd też mogą się w nim znajdować informacje o rodzaju nadwozia, typie silnika, liczbie osi, dopuszczalnej masie całkowitej, a nawet kolorze nadwozia etc.). Nie używane przez producenta pozycje są wypełniane wybranymi przez niego znakami bez określonego znaczenia.
VIS (część wyróżniająca pojazdy) - ostatnie osiem znaków, przy czym ostatnie cztery są cyframi. Jeżeli producent zamierza podać rok produkcji i/lub zakład produkcyjny, zaleca się, aby rok produkcji podawać na pierwszej a zakład na drugiej pozycji VIS-u. Przez "rok" rozumie się rok kalendarzowy, w którym wyprodukowano pojazd, lub rok modelowy pojazdu zgodnie z ustaleniem przyjętym przez producenta.
VIN jest konstrukcją alfanumeryczną, z wyjątkiem ostatnich czterech znaków. Dopuszcza się używanie następujących dużych liter łacińskich i cyfr arabskich:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H J K L M N P R S T U V W X Y Z
Zezwala się producentom na zamieszczanie znaków oddzielających części WMI, VDS i VIS o ile nie są w/w znakami lub takimi, które można z nimi pomylić. Znaki oddzielające nie mogą jednak być używane w dokumentach.
Zamieszczony w pojeździe numer VIN powinien być przedstawiony w jednym lub dwóch wierszach bez miejsc pustych (rys. 7), przy czym ciągłość trzech poszczególnych członów VIN-u nie może być zakłócona. W dokumentach należy podawać VIN jednym ciągiem w jednej linijce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach