FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
rozwiercanie felg
Autor Wiadomość
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 00:13   

u mnie felgi montuje się na śruby - czyli mam otwory w piaście
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 00:22   

wez to olej powtarzam Ci juz Ci wczesniej mowilem, szukaj felg na to co masz, nie rozwiercaj
_________________
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 00:32   

siwy napisał/a:
nie rozwiercaj


jesli sie uparl to co poradzisz... jedynie to zeby to zrobil w jakims dobrym warsztacie... o ile dziury (w tarczach i piastach) nie beda sie bardzo pokrywac tzn nie beda za blisko siebie to mysle ze nie bedzie to mialo wplywu na bezpieczenstwo... a 5 srub bedzie trzymac kolo lepiej niz 4ry :mrgreen: a myslisz ze dystanse z allegro sa bezpieczniejsze.. wg mnie wydluzaja tylko dzwignie i powoduja wiecej naprezen itd...


truespinmice nie ma po co wiecej klepac na darmo... zrob tak zdejmij jedno kolo, odrysuj sobie na papierze tarcze (tzn ta czesc ktora sie styka z felga) i dziury orginalne, pozniej przyloz to do wymarzonej felgi i popatrz jak jest z otworami... przemyslenia powinny nasunac sie same :mrgreen:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
KLOCEK 
streetracer
KLOCEK RALLY TEAM


Auto: BMW e39 523i
Skąd: Choiny
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2004
Posty: 918
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 00:37   

dokładnie tak jak siwy, pisze lepiej poszukać odpowiednich felg
wiercąc otwory w piaście czy poddając ją innej obróbce osłabisz jej konstukcję , nie takie głowy myślały nad tym by to było wytrzymałe i bezpieczne a w tym przypadku głównie o to chodzi
bo problem nie w tym czy to się da zrobić tylko w tym czy to się w naj mniej oczekiwanym monencie nie rozleci
_________________
http://img17.imageshack.u...tytuughtiiu.jpg
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 01:29   

Jaqub napisał/a:
siwy napisał/a:
nie rozwiercaj


jesli sie uparl to co poradzisz... jedynie to zeby to zrobil w jakims dobrym warsztacie... o ile dziury (w tarczach i piastach) nie beda sie bardzo pokrywac tzn nie beda za blisko siebie to mysle ze nie bedzie to mialo wplywu na bezpieczenstwo... a 5 srub bedzie trzymac kolo lepiej niz 4ry :mrgreen: a myslisz ze dystanse z allegro sa bezpieczniejsze.. wg mnie wydluzaja tylko dzwignie i powoduja wiecej naprezen itd...


truespinmice nie ma po co wiecej klepac na darmo... zrob tak zdejmij jedno kolo, odrysuj sobie na papierze tarcze (tzn ta czesc ktora sie styka z felga) i dziury orginalne, pozniej przyloz to do wymarzonej felgi i popatrz jak jest z otworami... przemyslenia powinny nasunac sie same :mrgreen:


sranie w banie, jak bedzie wygladala taka felga z jajowatymi otworami, albo inaczej, jak juz sie uda trafic tak ze beda to nowe zupelnie otwory... to jak to bedzie wygladalo ?

bleh, ja wiem ze to jest po prostu magia wizji, a najlepiuej to siasc wypic piwo i sie zastanowic po wytrzezwieniu. juz raz doszedl do wniosku ze to bez sensu. teraz rowniez powinien dojsc do takiego wniosku bo to madry chlop
_________________
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 12:13   

siwy napisał/a:
juz raz doszedl do wniosku ze to bez sensu. teraz rowniez powinien dojsc do takiego wniosku bo to madry chlop


hehehe :spoko: miło mi - miód na moje uszy ;)


wracając do tematu:
kutfa kutfa kutfa, ptaszek, ptaszek....ehh

na "moim" australijskim forum powiedzieli , że nie można rozwiercić przednich po są za cienkie, natomiast z tyłem nie ma takiego problemu.


felgi o których była mowa to są z wersji W/B (widebody):


i jeszcze jedno przykładowe na aucie: http://sgr.hostdmk.net/ab...icture20007.jpg

oczywiście większość z was powie :kac: ale uwierzcie - jak one mi sie podobają... :(

Wogóle cała sytuacja nakręciła się jak jeden gość zaproponował mi , że za 400zł sprzeda mi siedem felg !! - cztery na auto , a reszta na ściane ;)

ale nic, jakoś zacisne mocno zęby :x

troche kasy mam odłożone - jak nie bede robił nic z obecnym Starionem , to może w przyszłości pomyśle(cały czas myśle - tylko nie mam narazie aż tyle kasy ;) ) nad sprowadzeniem sobie najukochańszego W/B

ale zły jestem :mad:
.....dzięki wam za rady...wszystkim
ze smutkiem w duszy - pozdrawiam
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 16:42   

siwy napisał/a:
sranie w banie, jak bedzie wygladala taka felga z jajowatymi otworami, albo inaczej, jak juz sie uda trafic tak ze beda to nowe zupelnie otwory... to jak to bedzie wygladalo ?


ja nie pisalem o rozwiercaniu felgi tylko wierceniu otworow w piastach i tarczach hamulcowych a potem ich nagwintowaniu!!!!!! z zewnatrz nie byloby ZADNEJ roznicy... cena ktora podales za 7DEM felg jest naprawde imponujaca... ja bym kupil te felgi i odlozyl...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 18:23   

Tak jak Jakub napisał nawiercenie nowych otworów w piastach i tarczach, jednak do tego trzeba głowy i sprzętu, można jeszcze kupić dystanse z przejściem ale to już kosztowniejsze. Obie opcje sprawdzane na polskich drogach, rallycrosie i nic się nie działo, więc opinie użytkowników typu kup sobie felgi na 4 śruby wsadź sobie między książki, wszystko się da tylko trzeba podejść do tego z głową.


/Edit
Dopiero doczytłem że przednia piasta jest przycienka, to trzeba zrobić drugą, albo przerobić tą co masz.
_________________
Ostatnio zmieniony przez MACIOR Czw Sty 04, 2007 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 18:39   

Cytat:
ja nie pisalem o rozwiercaniu felgi tylko wierceniu otworow w piastach i tarczach hamulcowych a potem ich nagwintowaniu!!!!!! z zewnatrz nie byloby ZADNEJ roznicy..

Jaqub napisał/a:
siwy napisał/a:
nie rozwiercaj


jesli sie uparl to co poradzisz...

do tego sie odnosilem, ale zacytowalo calosc :/ i pisalem do True nie do Ciebie :P

MACIOR napisał/a:
opinie użytkowników typu kup sobie felgi na 4 śruby wsadź sobie między książki


pytanie bylo czy rozwiercac - nie rozwiercac. a niektorzy nie maja zwyczaju powtarzac dokladnie slowo w slowo przedmowcow, skupilem sie na wybiciu pomyslu rozwiercania felg z glowy, dajac lepsza alternatywe - kupna na 4 sruby, bo lepiej kupic na 4 niz rozwiercac felge, to moj poglad.
oczywiscie zabawa z piasta jest kozak, jest tez opcja z dystansami, ktora wyszla by chyba najtaniej
_________________
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 18:46   

siwy napisał/a:
oczywiscie zabawa z piasta jest kozak, jest tez opcja z dystansami, ktora wyszla by chyba najtaniej


do nawiecenia piast i tarcz nie potrzeba wiele... tak jak pisalem wczesniej wiertarka stolowa +gwintownica i w miare trzezwego operatora... jedynym problemem moze byc to ze otwory NOWE ze starymi beda zbyt blisko lub beda na siebie nachodzic... dlatego moj pomysl z kartka...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 18:59   

Przemilcze temat rozwiercania felg czy piast, bo jest delikatnie mówiąc "nierozsądny"

Ja bym kupił gotowe, lub zrobił na zamówienie dystanse zmieniające rozstaw śrub.

Np. takie .
http://moto.allegro.pl/it...ntrowaniem.html
a 25zł za sztukę to chyba nie majątek.
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 19:03   

Daniel miałeś kiedyś te dystanse w rękach, bo ja tak, ważą sporo, pozatym po zamontowaniu pojawia się bicie na fajerze czyli raczej nikt nieprzykłada się do wyważania.

Jakub jak uważasz że wiertarka stołowa i trzeźwy operator wystarczą to dzwoń, zrobię Ci od ręki, ale jak będzie biło to nie miej pretensji. Najpierw trzeba zwymiarować piaste i wywiercić odpowiednio otwory w równych odległościach od środka piasty, bla bla bla.
_________________
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 19:06   

daniel napisał/a:
Np. takie .
http://moto.allegro.pl/it...ntrowaniem.html
a 25zł za sztukę to chyba nie majątek.


to jest za:
PIERSCIENIE CENTRUJACE MIEDZIANE 25zł/szt

dystanse:
DYSTANSE STALOWE 80zł,szt

dystanse ze zmiennym rozstawem:
DYSTANSE Z ROSTAWEM[pn:108 na 100] 110zł,szt

ALE:
nie ponosimy zadnej odpowiedzialnosci i reklamacji na wymiary z 4 na 5 otworów i nie zwracamy piniedzy tylko wymieniamy towar na nowy.

+dolicz do tego sruby
tzn
4x4szt
i 4x5szt
i zrobi sie ciekawie...

[ Dodano: Czw Sty 04, 2007 7:10 pm ]
MACIOR napisał/a:
Jakub jak uważasz że wiertarka stołowa i trzeźwy operator wystarczą to dzwoń, zrobię Ci od ręki, ale jak będzie biło to nie miej pretensji. Najpierw trzeba zwymiarować piaste i wywiercić odpowiednio otwory w równych odległościach od środka piasty, bla bla bla.


jesli felga ma ten sam srodek tzn otwor centralny to mozna sprobowac od nowej felgi odznaczyc... temat rzeka... ale mysle ze na pewno taniej i lepiej niz dystanse z przejsciem zwlaszcza takie jak z aukcji... dobre dystanse sa np h&R widzialem/mialem w rekach do bmw sa z alu i sa profi a to jest ze stali itd itp...
zreszta to nie mi potrzeba tego bo ja mam 5x120 i mam bardzoooo duuuzzyyy wybor bardzo duzych, szerokich i ciekawych felg :mrgreen:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 19:15   

Odznaczysz od felgi i dalej będzie biło, do tego trzeba głowy, sprzęt schodzi na drugi plan. Co do dystansów to faktycznie H&R są kozak, ale płacisz jak za prezydenta, jednak warto.
_________________
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 19:20   

MACIOR napisał/a:
Co do dystansów to faktycznie H&R są kozak, ale płacisz jak za prezydenta, jednak warto.


o ile pamietam to 2szt chyba 650pln (albo 800) do bmw po 25mm/szt

MACIOR napisał/a:
do tego trzeba głowy,

i troche sprytu....
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam