Witam. Zastanawia mnie jedna sprawa. Myślałem o wymianie wydechu w Corsie i coś mnie zastanowiło. Z początku w grę wchodził tylko Irmscherowski gdyż wiem że faktycznie poprawia on osiągi(Corsa GSi by Skunio) ale... czy jest jakaś różnica między wydechem dedykowanym a poprostu wydechem większym niż fabryczny ?? Może moje pytanie wydaje sie denne i niejasne ale nie wiem jak to ubrać w profesjonalne słowa a dla mnie to interesujące bo taki Irmscherek to koszt ok 2000 zł co w porownaniu do innych jest znacznie droższy. I czy ktos może ma jakieś inne propozycje... z góry dzięki za pomoc a jeśli ma ktoś pisać "weź jaki ty głupi jesteś" i tym podobne to wysyłajcie to lepiej na priva żeby nie zaśmiecać wątku... głównie chodzi mi o różnice dedykowany/zwykły... na jakiej podstawie jest on właśnie do danego modelu a w innym juz nie będzie sprawował swojej roli...
_________________ Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
A co radzisz... i jaka różnica w cenie i działaniu... niestety nie znam sie na tym i dodatkowo nie ma mnie w mieście żeby coś gdzieś popytać Ale wstępnie czytałem że koleś miał zmieniony tylko końcowy i kilka km doszło... aha i dolot miał zrobiony... spore kosztą tego wszystkiego ??
_________________ Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
Dedykowany kolektor, tłumiki, rury koło 4-5tysia plus odetkanie dolotu i soft jakies 15-25km i 30-40nm przybędzie, końcowy około 1.5tyś za renomowany zachodniej firmy, wzrost raczej symboliczny no i poprawa samopoczucia dzwiękiem. Nie wiem jak u Ciebie jest z elektorniką bo podobno nowe ople są strasznie kapryśne na wszelkie mody, no i pytanie ile masz zamiar jeszcze jeździć tym autem???
http://www.streetracing.p...highlight=corsa
tu jest o elektronice.. padaczka nic więcej... autko wstępnie planowałem sprzedać ale z racji że i tak muszę w nie zainwestować ok 2.5 tyś zł(rozrząd, klima, zderzak przód bo mi popsuli ) to szkoda to oddawać... także narazie czysta teoretyka...
_________________ Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Pią Sty 12, 2007 18:56
wydechem dedykowanym calym czyli zkolektorem wlacznie teorytyczny max przyrostu to 20% w praktyce mniej... sam ostatni tlumik to raczej jest kosmetyka i dedykowany w tym wypadku to znaaczy mniej wiecej "plug&play" czyli zakladasz i jezdzisz (nic nie trzeba spawac, modzic itd tylko zdejmujesz stary i zakladasz nowy, wszystko pasuje pod seryjne mocowania)... jesli planujesz wymieniac caly wydech to licz sie z kosztami rzedu od 5 do 10tys pln w zaleznosci od firmy/marki i tego gdzie bedziesz kupowal... ja bym raczej zamiast irmschera polecal REMUSa (bardzo trwale/estetyczne i z latwym do rozpoznania dzwiekiem!) lub sebringa... ew. sa tez jakies tansze firmy robiace cale wydechy dedykowane... jedyne czego nie polecam to kupno uzywanego wydechu....
oj zdziwilbys sie ile kosztuja markowe graty...
do e36 6cio cylindrowki sam kolektor wydechowy REMUSa to ok 5-6tys pln +22%vat (ale blyszczy sie jak psu jajca )... koncowy dedykowany e36 do 6sciu cyl 3tys pln +22% VAT
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Pią Sty 12, 2007 19:23
ja bym tylko ściągnął wymiary z jakiegoś dedykowanego całego ukł. wydchowego (od głowicy po koniec) i zlecił wykonanie tego komuś kto spawa kwasówkę... koszt tego myślę że dało by rade zamknąć w 3tys, dolot można kupić deykowany np. K&N (myslę że ok 500-1000zł) można też samemu zrobć ale oszczednośc będzie znikoma, do tego jakeś strojenie świnką ok 1000zł..., przyrost tak jak pisał macior ok 25% może ciut więcej
poczytajcie linka to zobaczycie że to nie takie proste... jedna słuszna rada jaką tam zauważyłem to "sprzedaj to co masz i kup coś inne szybkie w serii" W sumie nie narzekam na osiągi Corsy ale w lbn nie będą mnie cały czas przeganiać nie dam się
_________________ Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach