FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przewody WN oraz świeczki
Autor Wiadomość
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Nie Sty 21, 2007 15:58   Przewody WN oraz świeczki

Witam,

Tematu odpowiedniego nie znalazłem , więc postanowiłem założyć nowy.
Konkretnie: przewody i świece chciałbym kupić NGK (na forum mitsu innych nie uznają, więc zaufam forumowiczom), ale problem w tym , że modeli świec jest dość sporo. Bo rozumiem , że przewody to są dedykowane i kropka, a świece? Mam wybrać dedykowane czy jakieś konkretne?
Na forum mitsu mówią dedykowane, ale tam 1% użytkowników ma turbobenzyne.

aha zapomniałem jeszcze o jednym: obecnie mam świeczki DENSO z modelu 2.6t różnią się tym , że mają skok (gap) 1.1 , a moje dedykowane mają 0.8. O co w tym chodzi? Ma to wpływ na moc/jazde/eksploatacje itp. ??

Co doradzacie? Czy kupić komplecik (świece+przewody)NGK, czy jakąś inną firme byście doradzili? Jaki rodzaj świec itp.

ps. czy kopułką lub cewką (np. czerwona bosch) powinienem się interesować - w sensie , żeby wymienić.

z góry dzięki za rady ;)
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
corey 
drifter

Auto: e36cupe+323ba
Skąd: Ponikwoda
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 243
Wysłany: Nie Sty 21, 2007 23:06   

denso czy ngk - jakosc ta sama ,ale w wiekszosci jap.samochodow na pierwszy montaz idzie denso ,pozatym ta firma robi caly osprzet do jap. samochodow

przy turbo odstep od elektrody jest b.wazny

cewke jesli masz zewnetrzna to kup uzywke od jakiegos duzego 6 cyl,sprzeta np. z supry - mocna iskra gwarantowana

kopulke i palec mozesz wymienic- ale sprawdz ich stan bo po co zmieniac jesli cos jest oryginalne i jeszcze w dobrym stanie

i niech cie palec bozy broni kupowac czegokolwiek boscha itp. raz ze gowniana marka dwa ze jak to pasuje zeby hitlerowskie zeczy wkladac do japonca
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Nie Sty 21, 2007 23:08   

truespinmice napisał/a:
aha zapomniałem jeszcze o jednym: obecnie mam świeczki DENSO z modelu 2.6t różnią się tym , że mają skok (gap) 1.1 , a moje dedykowane mają 0.8. O co w tym chodzi? Ma to wpływ na moc/jazde/eksploatacje itp. ??

napewno ma :| bo skoro fabryka mówi 0.8 to ma być 0.8 a nie 1.1 :mad:
skąd ci wogole przyszlo do głowy zakladac świeczki o innych parametrach (przerwie)
niż fabryka zaleca :roll:
firmę możesz wybierać do woli bo to życie weryfikuje :/ jedni preferują ngk inni brisk inni bosch jeszcze inni split fire :roll: parametry są ważne (a to regulują katalogi)
a nie firma :spoko: jakbyś miał lpg to byś poznal różnicę między 0.8 a 1.1 :mad:
truespinmice napisał/a:
ps. czy kopułką lub cewką (np. czerwona bosch) powinienem się interesować - w sensie , żeby wymienić.

pytanie hipotetyczne :roll: a czy olej w silniku też wymieniasz jak się zużyje :roll:
_________________

 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Nie Sty 21, 2007 23:17   

corey napisał/a:
...i niech cie palec bozy broni kupowac czegokolwiek boscha itp. raz ze gowniana marka dwa ze jak to pasuje zeby hitlerowskie zeczy wkladac do japonca



Tya tylko połowa japońskich projektów jeździ na pompach boscha ze starych rozpadających się Volkswagenów bo super japońskie pompeczki nie dają rady.
_________________
 
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Nie Sty 21, 2007 23:29   

MACIOR napisał/a:
Tya tylko połowa japońskich projektów jeździ na pompach boscha ze starych rozpadających się Volkswagenów bo super japońskie pompeczki nie dają rady.

no wiesz maciek ;) pompeczki same w sobie może nie są złe ;)
tylko paliwka naszego nie wytrzymują :D a wracając do tematu :roll:
0.8/1.1 to mnie nurtuje :roll: bo różnica zajebist...... :roll:
_________________

 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Pon Sty 22, 2007 00:39   

truespinmice napisał/a:
aha zapomniałem jeszcze o jednym: obecnie mam świeczki DENSO z modelu 2.6t różnią się tym , że mają skok (gap) 1.1 , a moje dedykowane mają 0.8. O co w tym chodzi? Ma to wpływ na moc/jazde/eksploatacje itp. ??

Świece z 2.6T mają inną ciepłotę i omawianą już przerwe nie bez przyczyny...
2.6T : Świece NGK V-Line 13, BPR6ES-11, 6-oznacza ciepłotę a 11 odstęp elektrody ( w tym przypadku 1,1 )
2.0T : Swiece NGK BR7ES, 7-oznacza ciepłote..
Przewodów zapłonowych NGK nie dostaniesz.. nie do tego modelu..
Na chwile obecna nie ma tego w żadnym znanym mi katalogu..
Do wyboru masz BOSCH, BERU, BREMI, NIPPARTS, DELCO REMY ITD..
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Pon Sty 22, 2007 10:36   

agrabsabi napisał/a:
truespinmice napisał/a:
aha zapomniałem jeszcze o jednym: obecnie mam świeczki DENSO z modelu 2.6t różnią się tym , że mają skok (gap) 1.1 , a moje dedykowane mają 0.8. O co w tym chodzi? Ma to wpływ na moc/jazde/eksploatacje itp. ??

napewno ma :| bo skoro fabryka mówi 0.8 to ma być 0.8 a nie 1.1 :mad:
skąd ci wogole przyszlo do głowy zakladac świeczki o innych parametrach (przerwie)
niż fabryka zaleca :roll:


nie ja je zakładałem , tylko pozostały po poprzednim właścicielu.....gwoli ścisłości


Vesti napisał/a:
truespinmice napisał/a:
aha zapomniałem jeszcze o jednym: obecnie mam świeczki DENSO z modelu 2.6t różnią się tym , że mają skok (gap) 1.1 , a moje dedykowane mają 0.8. O co w tym chodzi? Ma to wpływ na moc/jazde/eksploatacje itp. ??

Świece z 2.6T mają inną ciepłotę i omawianą już przerwe nie bez przyczyny...
2.6T : Świece NGK V-Line 13, BPR6ES-11, 6-oznacza ciepłotę a 11 odstęp elektrody ( w tym przypadku 1,1 )
2.0T : Swiece NGK BR7ES, 7-oznacza ciepłote..
Przewodów zapłonowych NGK nie dostaniesz.. nie do tego modelu..
Na chwile obecna nie ma tego w żadnym znanym mi katalogu..
Do wyboru masz BOSCH, BERU, BREMI, NIPPARTS, DELCO REMY ITD..


widze , że się ostro zainteresowałeś i już zdążyłeś zauważyć , że NGK nie dostane do swojego 2.0T.

A coś innego (dobre/bardzo dobrego) możesz zaproponować?? Chodzi o przewody WN.
Bo rozumiem , że świece: NGK BR7ES mogą być? są dobre(odpowiednie/wystarczające)?


ps. czy to że jeździłem prawie 10tys na tych "złych" świecach może się jakoś negatywnie odbić na silniku??
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pon Sty 22, 2007 17:41   

agrabsabi eee tam nie wiesz co moja pompa przepompowała :D Sciągnij sobie MSD ze stanów 25-30dolców i masz cewe która spokojnie obsługuje V8. Co do przewodów to ciekawe czy niepodpasowałby od Eclipsa Turbo???
_________________
 
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Pon Sty 22, 2007 22:49   

MACIOR napisał/a:
Co do przewodów to ciekawe czy niepodpasowałby od Eclipsa Turbo???

NIe nie pasowały by..
Pasuja z Stariona 2.6T, Bluebirda 2.0 85-90, Prairie 2.0 86-92, Terrano 2.4 87-93, Urvan 2.4 89, Vanette 2.4 85-96.
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Pon Sty 22, 2007 23:10   

to że jeździłeś na świecach o ciepłocie 6 to nawet lepiej, mniejsze ryzyko stuku i lepszy afr, jedynie gorszy rozruch...
to że przerwę mają 11 to też dobrze bo jest wieksza iskra i łatwiej zapala bogatą mieszankę, jedynie przy większym doładowaniu by zanikała bo przy większej przerwie łatwiej ją "zdmuchnąć"...,, ale to powyżej bara
jak chcesz zmienić świece przyszłosciowo pod wieksze doładowanie to proponuje NGK PFR6A lub ich odpowiedniki Denso, na obu jeździłem i dobrze sobie radziły
jak nie chcesz wiecej dmuchać to zrób jak katalog karze...
co do przewodow to nie mam zdania, aby nie miały przebicia...
mocniejsza cewka na pewno się przyda, tym bardziej że u Ciebie nie znalazłem nic co wzmacnia iskre
 
 
corey 
drifter

Auto: e36cupe+323ba
Skąd: Ponikwoda
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 243
Wysłany: Wto Sty 23, 2007 17:38   

MACIOR napisał/a:
corey napisał/a:
...i niech cie palec bozy broni kupowac czegokolwiek boscha itp. raz ze gowniana marka dwa ze jak to pasuje zeby hitlerowskie zeczy wkladac do japonca



Tya tylko połowa japońskich projektów jeździ na pompach boscha ze starych rozpadających się Volkswagenów bo super japońskie pompeczki nie dają rady.


to super, to kup sobie pompe i na niej jezdzij

btw.jak juz przy pompach stoimy jak chcesz truespinmice to mam pompe z supry mkIV turbo z 98roku, takiemu zapalencowi oddam za 100zl,wystarcza do 400KM jedna zamotowalem u siebie i jest super
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Wto Sty 23, 2007 17:55   

corey napisał/a:
MACIOR napisał/a:
corey napisał/a:
...i niech cie palec bozy broni kupowac czegokolwiek boscha itp. raz ze gowniana marka dwa ze jak to pasuje zeby hitlerowskie zeczy wkladac do japonca



Tya tylko połowa japońskich projektów jeździ na pompach boscha ze starych rozpadających się Volkswagenów bo super japońskie pompeczki nie dają rady.


to super, to kup sobie pompe i na niej jezdzij




Nawet 3 kupiłem, po jednej do każdego auta.
_________________
 
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Wto Sty 23, 2007 19:02   

corey, dzięki , ale pompy nie potrzebuje.

co do przewodów i świec, to już jestem bliski rozwiązania problemu ;) dam znać


ps. prosiłbym o troche powagi panowie....to nie oftop
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Pią Lut 09, 2007 14:02   

Więc tak, kupiłem świece NGK B7ES oraz przewody NGK RC-HD 411.
Kupiłem wszystko u "oficjalnego dilera" i zaopatrzacza w części forum Mitsumaniaków.

Co do świec to nie mam zastrzeżenia - mają nawet wygrawerowane Made in Japan, natomiast co do przewodów..........spójrzcie sami:



ta guma wygląda bardzo tandetnie :/ zastanawiam się też czy końcówki nie powinny być metalowe (tak jak widać na zdjęciu na pudełku i tak jak widać np. na allegro na niektórych fotkach). Poza tym napisane na pudełku jest Made in EU :|

Sprzedawca tych części robi to już o wielu lat(zaopatrza forumowiczów) i nigdy nie było z nim problemów, załatwiał mi nawet części ori z Japonii do Stariona.

Czy teraz NGK robi takie kable czy może mam podstawy sądzić , że to jakiś bubel?

A i jeszcze jedna sprawunia: przewód , który dostałem jako piąty (czyli idący do ceweczki) jest....w cholere za krótki. Moge gdzieś kupić sam ten przewód? I czy jego wybór też ma być konkretny? Czy może zostawić poprzedni (nawet niewiem co to za firma , ale chyba to Janmor)?

Ewentualnie moge spróbować zwrócić przewody jak okaże się , że są jakieś lewe...


PS. KTO MA PORZYCZYĆ KLUCZ 13/16" HEX??? bo musze świece zmienić :D
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Wto Lut 13, 2007 18:10   

Kolejny nius:

Dziś wymieniłem świeczki oraz przewody. Auto chodzi o wiele równiej, tzn. było tak: pyr pyr pyr brr pyr pyr pyr brr itd.
A teraz jest piękna równa praca: pyr pyr pyr pyr pyr pyr pyr.
Czuć to po mniejszej ilość drgań (już nie rzuca silnikiem co sekunde) i widać , że pracuje równo - bez zbędnego "bujnięcia" nim na bok.
Poza tym tak jakby ładniej zapalał silnik (chociaż , zawsze ładnie palił :) )

Wykonałem krótki "test drive" i niewiem - może to moje odczucie (autosugestia itp.) , ale jakby auto ładniej się wkręcało :roll:


DZIĘKI WSZYTSKIM ZA RADY I POMOC RAZ JESZCZE :spoko:
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam