FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Jak przygotować element do lakierowania.
Autor Wiadomość
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 01:08   Jak przygotować element do lakierowania.

Witajcie.

Chcialbym sie pokusic o stworzenie poradnika, jak odnowić i przygotować jakiś element blacharski do lakierowania.
czyli zaczynamy renowację część pierwsza.


Czyli jak zabrać się do obczyszczenia błotnika, drzwi, klapy i przygotowania go do lakierowania? Prosze o rady, lacznie z ziarnistoscia papieru sciernego, srodkami i moze jakies fotostory? jak mam postapic gdy mam ubytki lakieru, natrafiam na rdzę, są gnioty?

wdzieczny bede za kazda KONKRETNA rade.

dziekuje :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez siwy Sro Sty 31, 2007 01:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bodek 
Dyrektor


Auto: maty
Skąd: Lublin
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 5018
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 01:15   

Musimy zmatowić całą powierzchnię bardzo dokładnie. W tym celu bierzemy drobnoziarnisty papier ścierny (najlepiej owinąć na drewnianym klocku) i na mokro delikatnie szlifujemy nim całą powierzchnię, aż będzie matowa. Następnie czyścimy dokładnie benzyną ekstrakcyjną.
_________________
AUTOMATY...
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 01:34   

spoko ale jaki papier?
_________________
 
 
Kamil 
the fastest furious

Auto: .
Skąd: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 2020
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 03:06   

a więc...
W Twoim przypadku polecił bym wybadać wszelkie większe nierówności, wyczyszczenie ich z ewentualnych zabrudzeń i korozji (jeśli taka występuje). Oczywiście najlepiej było by takie elementy punktowo wypiaskować. Jeśli nie masz dostępu do piaskarki, polecam szczotkę drucianą o niewielkiej średnicy zakładanej na wiertarkę.
W przypadku miejsc o zaawansowanej korozji, dodatkowo możesz po uprzednim odtłuszczeniu zastosować odrdzewiacz (np. Brunox Epoxy).
Po wyschnięciu, na powstałe ubytki zastosuj szpachlę. Szpachluj warstwami, aby nie nakładać zbyt grubych powłok.
Jeśli chodzi o szpachlę dostępnych jest kilka jej rodzajów.
W Twoim przypadku jesli są lekkie gnioty możesz z powodzeniem zastosować szpachlę uniwersalną.
Po wyschnięciu, zeszlifuj szpachlę do równej powierzchni. Zakładam, że nie dysponujesz odpowiednią szlifierkę oscylacyjną.
W takim wypadku z powodzeniem możesz użyć papieru ściernego na "klocku" polerskim (klocku do szlifowania).
Staraj nię nie szlifować "ręcznie", gdyż uzyskasz nierówną powierzchnię.
Szpachlę w końcowym etapie szlifowania postaraj się "dopracować" stosując papier o gramaturze ok. 800. Pozbędziesz się wówczas głębokich rys, których zwykle nie przykrywa lakier (szczególnie w przypadku lak. metalizowanych i perłowych).

Na zeszlifowaną szpachlę nanieś odpowiedni podkład. Polecam "szary Glasurit". Bardzo dobry jakościowo, jednak ma to odzwierciedlenie w cenie.
Podkład po wyschnięciu również spoleruj na mokro przy użyciu klocka i papieru wodnego (jakieś 800 g.)

Po wyschnięciu możesz przygotować się do położenia lakieru.
_________________________________________________________
A jeśli chodzi jeszcze odrazu dodam o polerowanie samochodu
mycie (najlepiej szamponem bez żadnego wosku)
-benzyna ekstrakcyjna na zanieczyszczenia trwałe
-jeżeli lakier jest mocno matowy lub ma głębsze rysy - papier 2000 - i tu ważna rzecz - przed przetarciem papierem lakier musi być idealnie czysty - żadnych kamyczków malutkich itp. Ja ścieram papierem cały czas w delikatnym stumieniu wody z węża - ścier lakieru spływa i nie rysuje powierzni. Jak chcesz zobaczyć różnicę w polerowaniu z przetarciem papierem lub bez to przetrzyj np jedne drzwi pod listwą.
-no i polerowanie - ścier jeśli było przecierane papierem dokładnie spłukać - lakier musi być czyściutki
-na suchy lakier natryskujemy wody psikaczem do kwiatów - ale nie za dużo - lekko zrosić
-gąbkę polerską również - można zmoczyć i wycisnąć
-pastę rozprowadzić na gąbce płaskim czymś
-na początku wolne obroty i rozprowadzić pastę - na szybkich zacznie chlapać gdzie popadnie
-kilka razy raz przy razie polerujemy - ja nie polerowałem nigdy do sucha...
-moja metoda na ścieranie jest taka - najpierw pierwsza szmata i z grubsza ściągam pastę, drugą poleruję do końca. Na spłukiwaniu się zawiodłem bo potem bardzo ciężko mi było zetrzeć cieniutką warstwę która pozostała - jakby się mazało/
-po dopolerowaniu wąż i spłukiwanie spomiędzy uszczelek klamek itp - jak zaschnie bardzo ciężko usunąć.
-mimo pogłosek że bardzo łatwo to zrobić nie udało mi się jeszcze przetrzeć nigdzie lakieru.
-no i po myciu albo powtórzyć zabieg jeśli efekt nie zadawala, albo wosk.

[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:46 pm ]
Super Kamil, czegos takiego wlasnie oczekiwalem! Dziekuje!
_________________
Pokrycia Dachowe - www.kejm.pl .
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 07:57   

zapraszam do mnie na przyuczenie do zawodu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:47 pm ]
dzieki za propozycje, ale wystarczy ze ciezko mi sie z moim elementem poruszac, jest dość spory.
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
misiek 
prawdziwy tuner


Auto: lowrider
Skąd: Nałkowskich
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 716
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 10:47   

Paweel napisał/a:
zapraszam do mnie na przyuczenie do zawodu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja bym popatrzyl nie tyle na lakierowanie co na spawanie ;)

Twoja odpowiedź jest niezgodna z zasadami
Jeśli nie zmienisz swojego postu,
dostaniesz OSTRZEŻENIE, lub zablokujemy Ci konto.


[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:48 pm ]
temat traktuje o lakierowaniu, nie o spawaniu, wiec z laski swojej nie zaczynaj OT
Ostatnio zmieniony przez siwy Sro Sty 31, 2007 14:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lexy 
Specjalista
Prochip Nałęczów


Auto: astra
Skąd: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2004
Posty: 189
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 10:57   

jeśli juz przygotowujesz do lakierowania element,do dociera sie go papierem 2000!!! a nie 800 Kamil :) ,

[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:48 pm ]
spoczko Lexy dzieki za wskazowke, wybiore pewnie cos po srodku, na poczatku 800 pozniej mniejsza grammature :)
 
 
 
Juzek 
Specjalista


Auto: dupowoz
Skąd: Czuby
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 150
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 11:05   

lexy napisał/a:
jeśli juz przygotowujesz do lakierowania element,do dociera sie go papierem 2000!!! a nie 800 Kamil :) ,


2000 to przesada... 800 jest oK :spoko:

2000 na wode to mozna pomalowany element (np jak jakis wlosek czy inny smiec sie przyklei, zaciek...) podetrzec zeby go wypolerowac :)
 
 
Kamil 
the fastest furious

Auto: .
Skąd: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 2020
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 11:23   

2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)
_________________
Pokrycia Dachowe - www.kejm.pl .
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 15:10   

lexy napisał/a:
jeśli juz przygotowujesz do lakierowania element,do dociera sie go papierem 2000!!! a nie 800 Kamil :) ,

[ Komentarz dodany przez: siwy: Sro Sty 31, 2007 2:48 pm ]
spoczko Lexy dzieki za wskazowke, wybiore pewnie cos po srodku, na poczatku 800 pozniej mniejsza grammature :)



:wow: :wow: :wow: :wow:

pogratulować siły w rękach i samozaparacia ... papierem 2000 to sie matuje lakier przed polerowaniem ... a nie podkład pod lakier ...
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
lexy 
Specjalista
Prochip Nałęczów


Auto: astra
Skąd: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2004
Posty: 189
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 15:10   

Kamil napisał/a:
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)


to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda

ja njpierw jade 800np:-ale przed samym polozeniem bazy docieram chwilke 2000-jak ma byc idealnie to uwazam ze tak trzeba zrobic
 
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 15:12   

lexy napisał/a:
Kamil napisał/a:
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)


to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda




pokażesz mi ? :|


nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
lexy 
Specjalista
Prochip Nałęczów


Auto: astra
Skąd: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2004
Posty: 189
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 15:14   

Paweel napisał/a:
lexy napisał/a:
Kamil napisał/a:
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)


to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda




pokażesz mi ? :|


nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT


wyrazilem swoje zdanie-nie musisz postepowac tak jak ja!!!kazdy robi jak uwaza,pozatym u mnie w naleczowie jest 2 bardzo dobrych lakierników i tak robi!chyba ze ty duze fiaty lakierujesz i nikt sie do tego nie przyczepi-to twój problem
Ostatnio zmieniony przez lexy Sro Sty 31, 2007 15:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 15:17   

lexy napisał/a:
Paweel napisał/a:
lexy napisał/a:
Kamil napisał/a:
2000to juz do polerki , chyba ze sie ktoś nudzi :) to moze i odrazu szpachle papierem 2000ścierać :D
Ja zawsze 800 działałem...i z nienagannymi skutkami :)


to dotrzyj sobie podkład 800 przed malowaniem metalikiem-to jak pomalujesz do zoabczysz jakie rysy wtedy beda




pokażesz mi ? :|


nie wiem czy wiesz ale pier... sz głupoty bo NIKT w normalnym zakładzie nie dociera podkładu 2000 ... NIKT


wyrazilem swoje zdanie-nie musisz postepowac tak jak ja!!!kazdy robi jak uwaza



to ja Ci powiem że źle robisz bo lakier sie nie bedzie trzymał bo powierzchnia podkładu bedzie za gładka i odpadnie :haha: :haha: :haha: :haha:

jak dla mnie eot ;)
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
lexy 
Specjalista
Prochip Nałęczów


Auto: astra
Skąd: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2004
Posty: 189
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 15:19   

jakos znam ludzi co tak robia i nic nie odpada!!powierzchnia ma być zamatowana a nie porysowana.JA napisalem ze przed samym polozeniem lakieru,a nie docieranie szpachli itp.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam