FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Sportowy zawiech - gdzie moje -30mm?
Autor Wiadomość
Konrad. 
Uczy sie pisac

Auto: szukam
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 7
Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 22:15   Sportowy zawiech - gdzie moje -30mm?

Witam,
mam pytanko do tych, którzy są oblatani w temacie tuningu...
Mianowicie chodzi mi oto, że kupiłem sprężyny sportowe do mojej reni i niestety ale, po zamontowaniu tył siadł elegancko -30mm a przód ani drgnął do dołu. Widać ewidentnie, że sprężyny są krótsze ale pomimo to tylko tył grzecznie usiadł ;(
Dodam, że sprężynki są jakieś bez firmowe a dokładniej to wyglądają na KONI bo mają kolor niebieski i jakieś tam numerki a co do innych podobieństw to mają taką samą liczbę zwoji i wysokość, co EIBACH...
Proszę o opinię i pomoc w tej sprawie
z góry dziękuje
Pozdrawiam Konrad
 
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 22:34   

Podaj mi numery z tych sprezyn to zobaczymy co to kupiles, czesto tak sie zdarza ze kupujac sprezyny o takim samym stopniu obnizenia na obie osie nie bardzo widac efekt dlatego zawsze lepiej kupic na przod troszke nizsze.
Kolory nie maja znaczenia co do firmy czy ich specyfikacji, poniewaz kazda inaczej oznacza swoje produkty...jesli maja kolor niebiski to bardzo mozliwe ze EIBACH aczkolwiek nie koniecznie.
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
Konrad. 
Uczy sie pisac

Auto: szukam
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 7
Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 08:32   

Przednia spiralka: TD 5 501 708 VA
Tylnia spiralka: TD 5 501 709 HA
Wiem, że na 100% Eibach robi czarne sprężyny do mojej reni bo miałem rok temu ale być może, że to jakiś produkt na zlecenie i gorszej jakości. Wiem jeszcze tyle, że H&R też jest czarny bo miałem i był za twardy (ale gleba była nieziemska :roll: )
Dzięki wielkie za pomoc
P.S. Zapomniałem dodać, że założyłem z nimi nowe amortyzatorki KYB (olejowe) może to ma jakiś związek :/
Pozdro
 
 
 
DeeS 
drifter


Auto: Ibiza Cupra
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 244
Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 11:16   

Od razu napewno efektu nie zobaczysz , pojezdzil troche i potem znowu sobie sprawdz.
_________________
www.rajdowiec.pl - Lubelski Motorsport
 
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 12:08   

Sprezynki prawdopodobnie firmy FK...
pojezdzij jakis czas mozliwe, ze pojdą w dół z 1cm ;)
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
Konrad. 
Uczy sie pisac

Auto: szukam
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 7
Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 12:46   

No dobra to poczekam, a może być tak, że te sprężynki są od motorka 2.2dCi albo 3.0 V6, które są cięższe i dlatego przy mojej lżejszej jednostce (1.8) nie widać rezultatu?
Jak miałem EIBACHA i H&R to długo nie musiałem czekać bo od razu reultat był widoczny... Jak narazie miło się jeździ bo nie jest ani za miękko (EIBACH) ani za twardo (HR) Nic mi nie pozostaje jak czekać aż wszystko się ułoży :roll: No ale w sumie sprężynki są używane i troszkę wątpie, że siądzie ;(
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 17:06   

albo poprzednie sprezyny miales wylatane i mimo ze "na sucho" sa wyzsze to przez specyfikacji "tuningowych" czyli zazwyczaj progresywnych jest tak ze fabryczne maja duzo wieksze ugiecie... daj zdjecie fury to wszystko sie wyjasni.. co do ukladania to auto powinno siasc po przejechaniu kilku km jesli tak sie nie stalo to nie ma co liczyc na CUD...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 22:11   

Konrad. napisał/a:
No dobra to poczekam, a może być tak, że te sprężynki są od motorka 2.2dCi albo 3.0 V6, które są cięższe i dlatego przy mojej lżejszej jednostce (1.8) nie widać rezultatu?

tym pytaniem sam sobie odpowiedziałeś bo one mogą być od wszystkiego skoro sam nie wiesz co kupiłeś tylko po kolorach rozpoznajesz :oops:
Rysiek Ci dobrze odpowiedział kolor o niczym nie świadczy bo każda firma innym oznacza stopień ugięcia ;)
i dokładnie tak jak myślisz dobór sprężyn pod względem stopnia ugięcia w dużej mierze zależy od silniczka w jaki model auta został wyposażony, zależy też od przeznaczenia auta czyli inne będą do limuzyny a inne np do kombi 8)
Jaqub też miał pomysł z tym wylataniem oryginalnych :spoko:
często się w firmie spotykam z takim zjawiskiem że po wymianie na niższe autko staje dęba bo poprzednie już całkiem siedziały :(

reasumując nie kupuje się używanych sprężyn niewiadomego pochodzenia :oops:
u mnie w firmie sprężynki KONI kupisz za 600-800pln

duży wpływ mają też amorki tzn czy masz seryjne :roll: bo na obniżone sprężyny
(o ile nie są w kicie lub gwint kicie) producent podaje wartości przewidziane dla serii :spoko:
czyli jeśli wymieniane były amorki seryjne (kiedyś tam przez kogoś być może)
na amorki o innym skoku to może faktycznie galimatias wyjść :/
Konrad. napisał/a:
Wiem, że na 100% Eibach robi czarne sprężyny do mojej reni bo miałem rok temu ale być może, że to jakiś produkt na zlecenie i gorszej jakości.

a to też nie jest regułą bo Voghland robi dla Koni a jakościowo nie odbiega :spoko:

krótko
1. amorki seria
2. sprężynki przewidziane konkretnie dla twojego modelu
czyli marka model rok silnik rodzaj budy
3. sprężynki tylko nowe
4. najlepiej 30/50 lub 40/60 (chyba że chcesz ekstremalnie obniżyć to więcej)
5. jeśli nie jesteś pewien amorków to wymień komplet

...to takie podstawowe warunki o których prawie każdy wie i jeśli się ich nie zachowa to jest to po prostu eksperymentowanie na zawieszeniu (i bezpieczeństwie)

pozdrawiam
_________________

 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 22:17   

mysle ze mogles kupic od 3.0 V6 gdzie silnik jest duuzo ciezszy i springi mają inny stopien ugiecia...amorki mysle przy takim obnizeniu nie grają tutaj duzej roli.
Ja np. po zalorzeniu sprezyn FK -75/50 gdzie wczesniej mialem -20mm seryne RSowskie nie zauwzylem aby tył usiadł...a 30mm powinno byc widac :roll:

zaraz jeszcze sprawdze od jakiego silnika masz te springi :>


EDIT: to jedyne numery jakie sa na sprezynach? http://www.fk-automotive....g/Seite_052.pdf
Katalog niewiele pomaga... :S
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 12:52   

Rysiek napisał/a:
gdzie wczesniej mialem -20mm seryne RSowskie nie zauwzylem aby tył usiadł...a 30mm powinno byc widac


moze wczesniej sprezyny w rdze wchodzily :mrgreen:
agrabsabi napisał/a:
. najlepiej 30/50 lub 40/60 (chyba że chcesz ekstremalnie obniżyć to więcej)

chyba 50/30 lub 60/40 :spoko: to nie america stajl w europie obniza sie bardziej przod niz tyl :mrgreen:

agrabsabi napisał/a:
reasumując nie kupuje się używanych sprężyn niewiadomego pochodzenia
u mnie w firmie sprężynki KONI kupisz za 600-800pln


malo osob tak mysli... kupujac nowe elementy zawieszenia np KITy kompletne (dobrych firm) mamy problem z zawiasem z glowy na kilka dobrych lat (niektore firmy twierdza ze ich zawias jest w stanie przetrzymac auto) w zasadzie jednorazowy wydatek :spoko:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
TTomek 
streetracer


Auto: T.C.T;A5Tred;UnoT;A8 AKG
Skąd: Dominów
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 777
Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 17:06   

okorzystajac z tego , ze taki temat jest zalozony to chcialem zapytac czy zna ktos sprezyny firmy jamex i zna adres stronki z ich specyfikacja???
 
 
 
leszczo 
znawca


Auto: syrena 105l
Skąd: Świdnik
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2004
Posty: 92
Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 17:59   

http://www.jamex.nl/shop/index.asp ale tomku NIE polecam
_________________
www.KATservis.pl
 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 18:02   

kolega miał w megance coupe i zachwalał sobie...
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 19:49   

TTomek napisał/a:
zna ktos sprezyny firmy jamex


tanio i nisko... zalezy komu do czego...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
Konrad. 
Uczy sie pisac

Auto: szukam
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 7
Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:57   

100km zrobione, wrażenia z jazdy - bezcenne; idealnie jeśli chodzi o charakterystykę pracy i o wybieranie nierówności ale niestety doskwiera mi brak gleby z przodu :/
Rysiek, nie chodzi mi ten link do FK
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam