Auto: .
Skąd: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2004 Posty: 2020
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 23:36 [foto] NEW Śkoda Fabia WRC
Do stylistyki Skody Fabia zdążyli się już przyzwyczaić chyba wszyscy. Dosyć powściągliwe linie niewielkiego nadwozia sprawiają, że auto skutecznie ginie w tłumie innych pojazdów. Czerwona bestia z Czech z pewnością nie przemknie niepostrzeżenie. Rasowe coupe przyciąga spojrzenia, a do „setki” przyśpiesza tylko o 0,2 sekundy wolniej od... 1001-konnego Bugatti Veyrona!
Zaskakujące? Bez wątpienia. Szczególnie, gdy spojrzy się na poczciwą atrapę Fabii. To jeden z nielicznych, nietkniętych przez tunera elementów. Tuż pod nią zamontowano potężny zderzak, którego otwory wchłaniają olbrzymie ilości powietrza. Zapinki na przedniej masce oraz rozdęte nadkola dają jasno do zrozumienia, że z tym autem nie ma żartów... Lusterka zastąpiono zgrabniejszymi, jednak prawdziwa rewolucja zaszła za środkowym słupkiem. Dach, którego kształt w seryjnej wersji zapewniał sporą ilość miejsca na głowy pasażerów, w podrasowanej Fabii zaczyna ostro opadać ku pokrywie bagażnika. Miejsce drugiej pary drzwi zajęło okno oraz przedłużenie napompowanego do granic możliwości błotnika... Miejsce klapy bagażnika zajęła foremna pokrywa z dyskretną lotką. Nowowykonane elementy uformowano z włókien szklanych, karbonu oraz kevlaru, co zaowocowało niską masą pojazdu – gotowy do drogi waży zaledwie tonę, czyli wyraźnie mniej od seryjnego auta.
Przeszkodą nie był nawet montaż solidnej klatki bezpieczeństwa oraz ram kratownicowych pod karoserią. Seryjną deskę rozdzielczą zastąpiono ultralekką wytłoczką z kevlaru, a fotel kierowcy zastąpiono „kubełkiem” wraz z wielopunktowymi pasami bezpieczeństwa, dzięki czemu kierowca będzie zespolony z autem nawet podczas najostrzejszej jazdy. Modyfikacje mechaniczne trwały nie krócej, niż metamorfoza karoserii oraz kabiny. Prezes firmy Brisk zapragnął, by wóz był nie tylko wizytówką firmy, ale i
Przeszkodą nie był nawet montaż solidnej klatki bezpieczeństwa oraz ram kratownicowych pod karoserią. Seryjną deskę rozdzielczą zastąpiono ultralekką wytłoczką z kevlaru, a fotel kierowcy zastąpiono „kubełkiem” wraz z wielopunktowymi pasami bezpieczeństwa, dzięki czemu kierowca będzie zespolony z autem nawet podczas najostrzejszej jazdy. Modyfikacje mechaniczne trwały nie krócej, niż metamorfoza karoserii oraz kabiny. Prezes firmy Brisk zapragnął, by wóz był nie tylko wizytówką firmy, ale i nadawał się do udziału w sporcie motorowym. Stąd też montaż międzyosiowego dyferencjału, który przekazuje moc również na tylną oś. Właściwości trakcyjne poprawiają też blokady przedniego i tylnego mostu.
Gdy Fabia wyglądała już należycie oraz była zdolna do bezpiecznego przeniesienia dużej mocy, przyszedł czas na podrasowanie silnika. Konstruktorzy zdecydowali się na bezkompromisowe rozwiązanie – wymianę jednostki napędowej na większą! Dwulitrowy silnik z ogromną turbosprężarką i podwójnym, sekwencyjnym wtryskiem paliwa potrafi wyprodukować aż... 500 KM! Wielką moc transferuje na koła 6-biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów oraz brutalnie działające, ceramiczne sprzęgło. Przyśpieszenie pojazdu jest wręcz miażdżące. Rozpędzanie do 100 km/h jest kwestią zaledwie 2,7 sekundy, a potężne wtłaczanie w fotele nie ustaje aż do maksymalnych 200 km/h. Byłoby więcej, gdyby nie krótkie zestopniowanie skrzyni biegów.
ktos to nazwał wrc... nie ma zadnego WRC skody w tej budzie.... ta buda to czyjaś fantazja i pieniądze.... skoda zresztą jak i reszta w pierwszej kolejnosci na chwilę obecną stawia na s2000.... zdaje sie ze nawet konceptu nowego wrc skody nie ma przynajmniej ja nie widziałem...
ktos to nazwał wrc... nie ma zadnego WRC skody w tej budzie.... ta buda to czyjaś fantazja i pieniądze.... skoda zresztą jak i reszta w pierwszej kolejnosci na chwilę obecną stawia na s2000.... zdaje sie ze nawet konceptu nowego wrc skody nie ma przynajmniej ja nie widziałem...
to tylko czyjaś zabawa, ten samochód wogóle nie występuje w tej postaci, a poza tym jest przecież nowa fabia
_________________ PRZEKŁADAM LANS NAD OSIĄGI.... 19CALI
ciut za krótki tył za tylną osią ale w t5ym przypadku skoda chyba by zyskała wielu nowych klientów i zwolenników wprowadzjąc model Coupe , nawet gdyby był mniej agresywny od tego na fotkach.
"Skoda" , że taka fajna marka w swojej produkcji gustuje tylko w konserwatywnych klientach.
powinni iść śladem seata , ciągnąc do Audi a nie zostawać tańszą odmianą VW.
"Skoda" , że taka fajna marka w swojej produkcji gustuje tylko w konserwatywnych klientach.
powinni iść śladem seata , ciągnąc do Audi a nie zostawać tańszą odmianą VW.
Zgadzam sie !!!!!!!! ale, ale Ty na pewno sie zgodzisz ze to czesc szerszej polityki całego koncernu... z resztą widać po wynikach sprzedaży w której skoda jest w czubie.... jeszcze długo ta marka nie bedzie miała agresywnego image`u.
ps. W mistrzostwach swiata tez widać ze jeszcze długo muszą zbierac doswiadczenia....Octavia przetrła szlak, a fabią szczyt osiągnął bodajże Armin Schwarz - 6-te miesce. Moim zdaniem marka zdecydowanie na plus ale narazie ma swoje miejsce w szeregu. Narazie przez dekade i tak bardzo dużo zdziałali.... oby tak dalej a może doczekamy sie jakies lanserskiej coupety
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach