FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
BMW 7 E23
Autor Wiadomość
bodek 
Dyrektor


Auto: maty
Skąd: Lublin
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 5018
Wysłany: Sro Maj 23, 2007 12:40   BMW 7 E23

Historia modelu

Najpierw produkowane byly modele 728, 730 i 733i, ktorych silniki pochodzily jeszcze od poprzednika - modelu BMW E3.

Od roku 1979 wyposazano wszystkie silniki w elektryczny wtrysk paliwa L-Jetronic firmy Bosch. Modelem BMW 728i zastapiono 728 oraz 730. Model 732i z digitalna elektronika silnika zastapil BMW 733i. Jako nowosc wprowadzono BMW 735i oraz 725i. Ten ostatni byl produkowany jedynie na eksport lub dla urzednikow w Niemczech. W roku 1980 wprowadzono do sprzedazy model 745i, ktory byl topowa wersja wszystkich samochodow BMW E 23. Wyposazony byl w silnik o pojemnosci 3,2 l z modelu 732i. Jego moc zwiekszono z 145 kW/197 KM (732i) do 185kW/252 KM za pomoca zastosowania turbosprezarki i intercoolera. W roku 1983 model E 23 przeszedl swoja najwieksza modernizacje, podczas ktorej miedzy innymi model 745i otrzymal silnik z modelu 735i dodatkowo wyposazony w turbosprezarke. Moc jednostki napedowej nie zmienila sie, jednak zwiekszony zostal moment obrotowy.

Od 1984 mozna bylo zamowic BMW 735i z katalizatorem. Jednak do stycznia 1985 tylko w polaczeniu z automatyczna skrzynia biegow. Od pazdziernika '84 do kwietnia '86 sprzedano 1237 BMW 735i z katalizatorem i skrzynia automatyczna. Od stycznia 1985 mozliwe bylo zamowienie 735i z katalizatorem oraz skrzynia manualna. Takich samochodow wyprodukowano do kwietnia 1986 738 sztuk.

Juz w 1979 wprowadzono do E 23 system ABS.

Wszystkie modele BMW E 23 wyposazane byly w silniki szesciocylindrowe w ukladzie rzedowym.

źródło wikipedia

jesli sa jakies błędy w arytykle to napiszcie



 
 
mattey 
the fastest furious
NOKIA GSM MASTER


Auto: RHD
Skąd: Czechów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2004
Posty: 2351
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 01:00   

pieknie odrestaurowana ehhh uroda klasyków
 
 
 
gawdi1 
Specjalista


Auto: nissan
Skąd: Czechów
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 178
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 10:37   

moim skromnym zdaniem to 7 ma lepsza prezencje(w tym stanie oczywiscie) niz te nowe
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 12:28   

gawdi1, zdecydowanie musze sie z Toba zgodzic, jednak cos w tych BMW jest...
_________________
 
 
kris 
drifter


Auto: impreza gt
Skąd: LSM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2004
Posty: 273
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 14:04   

zaraz zostanę okrzyczany gejem i bezguściem ale powiem że to auto wogóle mi sie nie podoba jak na limuzynę :| i chociaż uwielbiam dresoloty to z klasyków wolę M6 i to zdecydowanie... a z tych roczników zdecydowałbym się na Jaga. Tam czuć duszę. :spoko:
_________________
WWW.KOMORSKI.PL
 
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Sob Maj 26, 2007 21:55   

Kozak........... :o

pewnie ładniej wygląda teraz niż te 30 lat temu ;)
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Sob Maj 26, 2007 21:59   

lansik byłby dobry takim dupowozem :spoko: :spoko: :spoko:
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam