Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Sob Sie 04, 2007 21:21 Szybkie klasyczne i zwinne Cabrio
Z racji tej że już jestem baaardzo znużony poszukiwaniami, chciałbym prosić o pomoc. Poszukuję Cabrio. Jednak nie chodzi oto żeby było tylko bez dachu. Auto oprócz walorów które sprawiają kierownikowi (kierowniczce) oraz pasażerom - przyjemność, musi być szybkie, musi dobrze prowadzić się w zakrętach. Napęd jak i pojemność jest bez znaczenia. Liczy się wiek (jak najstarszy model) i żeby było co wcisnąć pod maską i dobrze operować na próbach sprawnościowych.
Jeżeli ktoś chciałby pomóc to proszę o 1-3 foto, rocznik produkcyjny (jednak nie młodszy niż 1980 rok, czyli poniżej 1980roku im starszy tym lepiej)
Przedział cenowy - bez znaczenia, ale miło by było jakby ktoś podał jakąś orientacyjną cenę.
może alfa spider...
produkowana wiele lat(1966 - 1993), więc i z częściami chyba by problemu nie było...
co prawda wielu mówi "alfa to alfa", ale jak się o samochód dba, to nie stoi w serwisach
Dane techniczne
* Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 2-miejscowe
* Pojemność skokowa - 1948 cm³
* Moc maksymalna - 93 kW(125 KM) przy 5300 obr/min
* Skrzynia przekładniowa 5-biegowa synchroniczna
* Hamulce przednie i tylne tarczowe
* Ogumienie o wymiarach 165HR14 lub 185/70/HR14
* Długość - 412 cm
* Masa własna pojazdu - 1040 kg
* Prędkość maksymalna - 198 km/h
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Sob Sie 04, 2007 22:18
Honda S800
Najpierw moze zanim nastapi lanie wody proponuje tylko posluchac (click)(click2)(click3)
Najpierw może trochę biadolenia o hisotorii modelu do powstania poprzednika Hondy S2000 czyli wlasnie S800 - wg mnie najfajniejszego Cabrio no i spod znaku H
Model S360 napędzany był wywołującym zawrót głowy aluminiowym, 4cylindrowym silnikiem o pojemności 360 cm3, rozwijającym moc 33 KM przy niesamowicie wysokiej prędkości obrotowej 9 000 obr/min. Charakteryzował się również łożyskami wałeczkowymi wału korbowego oraz dwoma górnymi wałkami rozrządu, podczas gdy gaźnik Keihina zasilał każdy z czterech cylindrów. Była to spuścizna po motocyklach wyścigowych Hondy. Dla zapewnienia szczególnie niskiej linii maski mały silnik przechylono o 45 stopni.
Wyjątkowe rozwiązania dotyczyły również 5-biegowej skrzyni biegów, która przekazywała moc do kół poprzez oddzielne łańcuchy, które biegły w kąpieli olejowej w niezależnie zawieszonych wahaczach wleczonych. We wczesnych modelach obroty maksymalne sięgały do 14 000 obr/min.
Mimo iż model S360 nigdy nie wszedł do szerokiej produkcji, a model S500 o pojemności silnika 531 cm3 był produkowany tylko do 1964 roku, zostały one zastąpione przez rewolucyjny model S600 o pojemności silnika 606 cm3, oferowany w wersjach coupe i otwartej 2-osobowej. Denny Hulme w 1965 roku odniósł S600 zwycięstwo w wyścigu, w Nurburgring ADAC 600.
Model S800, auto sportowe serii "S", zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Tokio, w 1965 roku. Ten klasyk motoryzacji miał niezależne przednie zawieszenie z wahaczami poprzecznymi i drążkami skrętnymi, precyzyjną zębatkową przekładnią kierowniczą, prostą kratownicową ramę, oraz skrzynkową płytą podłogowa z poprzecznymi wzmocnieniami. Nadwozie wsparte było na czterech wysięgnikach. Unikalny układ przeniesienia napędu składał się z oddzielnych łańcuchów w zamkniętej kąpieli olejowej, doprowadzających napęd na każde niezależnie zawieszone koło tylne. Napęd łańcuchowy został później zastąpiony konwencjonalną czynną tylną osią, a 5-biegowa skrzynia, 4biegową.
Mimo pojemności jedynie 791 cm3, silnik Hondy S800 osiągał zaskakującą (na tamte czasy) moc 71 KM przy prędkości obrotowej 8 000 i ograniczeniu do 10 000 obr/min., dając moc jednostkową 88,5 KM z litra pojemności skokowej. Żeliwne silniki konkurentów z popychaczowym rozrządem ledwo osiągały 50 KM przy 4500 obr/min i rozpadały się na części przy 6 tys. obr/min. Ten model Hondy jest przykładem wyjątkowo płynnej pracy i wyrafinowania technicznego, jeździł na niskooktanowym paliwie i mógł osiągać prędkość maksymalną 160 km/h.
z tego mi najbardziej podoba się porsche 911 , piękny silnik i idealny w zakręty
ale żeby być indywidualistą ja bym wybrał S800 (tylko gdzie to znaleźć ) i wsadził silnik od CBR 900 , chyba że ma to być oryginał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach