Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 22:30 Jak dobrać wielkość stożka do pojemności
Kiedyś uważało się że najlepszym doborem filtra stożkowego jest policzenie powierzchni wkładki i wg pojemności dobranie filtra stożkowego.
Weźmy sobie za przykład Honde Civic 1.4
wkładka ma powierzchnię około 312ccm.
Stożek którym jestem zainteresowany ma wymiary:
śr górna 7,6cm
śr dolna 10,2cm
wysokośc pow filtracyjnej 12,7cm
jego powierzchnia filtracyjna (czyli pole boczne) to 354ccm
wszystko w przybliżeniu.
zastanawiam sie jednak nad zakupem, gdyz jestem pewny że do wolnossaka by się nadawał, ja jednak mam silnik doładowany (0,4bar - wiec takie SOFT turbo). czy taki stożek mi wystarczy czy mam szukać większego np.
śr górna 8,9cm
śr dolna 12,7cm
wysokośc pow filtracyjnej 15,2cm
jego powierzchnia filtracyjna (czyli pole boczne) to 515ccm
Dodam że stożek który mam w tej chwili, jest takim mega kozakiem, że jego powierzchnia to 1083ccm, jest za duzy, miazdzy mi czasami zarowke. zeby dostac sie do reflektora musze rozbierac rurki, czasami wrecz jest to meczace w gre wchodza te 2 stozki, bo akurat zapewnia mi swobodny dostep do zarowki. Uwazam tez ze zbyt duzy stozek to tez nie jest tak fantastycznie (inaczej kazdy by jezdzil z wiadrem)
bylbym zapomnial, wzor wg ktorego obliczam pole boczne (czyli powierzchnie filtracyjna stozka) to
suma PROMIENI (czyli srednice ÷ 2) • WYSOKOSC • PI (3,14)
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 22:41
masz dziwne problema..
rozkmin wielkosc jakiegos dedykowanego stozka z KITu np K&N czy cus...
a pozniej wez sobie albo firmowke (uniwersalna w tej wielkosci) albo jakis inny szit i bedzie gralo a nie kminisz jakies wzory itp... po co masz liczys cos co moze policzyc ktos za Ciebie?
jak lubisz na darmo pracowac to wpadaj do mnie mam liscie do grabienia
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 22:56
jakby piiiii mial rece to by mu opadły jakis zryty beret jestes niekumaty - jak mam sobie wziac dedykowany stozek do takiego silnika jak d14z2 turbo ? jak czegos takiego przeciez w serii nie ma.
wiem ze im wiekszy stozek tym lepiej, ale nie sztuka dojebać wiadro i wystawić przez błotnik no
jak mi znajdziesz wymiary dedykowanego stozka K&N co idzie do VTi, i do 1.4 to stawiam duze piwko.
Proste, potrzebuje odpowiedzi na konkretne pytania - nie masz, nie pytaj, nie wprowadzaj zametu, bo moderatorowie czuwaja i warna dostaniesz
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 09:03
MACIOR napisał/a:
Kup sobie gąbkowego Pipercorssa i ssi.j
spytaj DANIELa325 co jest warty piper
kupil pipera a pozniej i tak do bordowej wstawil K&N
siwy napisał/a:
wiem ze im wiekszy stozek tym lepiej, ale nie sztuka dojebać wiadro i wystawić przez błotnik
jakby tak bylo to K&N robil by wiadra a tak nie jest... do smarta gdzie orginalnie jest taka wkladka cylindryczna to stozek jest tylko minimalnie wiekszy... do beemki tez mam (wg teco co niektorzy montuja) niezbyt pokazny okaz
siwy napisał/a:
ak mi znajdziesz wymiary dedykowanego stozka K&N co idzie do VTi, i do 1.4 to stawiam duze piwko.
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 10:34
Cytat:
57-0524 Product Specifications
Product Style: 57i Series International Kits
Type: Gen I
CARB Exempt: No
Weight: 1.3 lb (0.6 kg)
Product Box Length: 9 in (229 mm)
Product Box Width: 9 in (229 mm)
Product Box Height: 9 in (229 mm)
Available Information
Installation Instruction Sheet
Large Picture
Medium Picture
Small Picture
57-0524 Vehicle Applications
K&N 57-0524 Inventory Status
USA: In stock
United Kingdom: In stock
Netherlands: In stock
oh dziekuje za tego linka, gdybym nie mial internetu od 93 roku to pewnie bym na to nie wpadl ze trzeba uzyc google i szukajki. WYMIARY STOZKA a nie opakowania w ktorym zostanie caly kit wyslany. czy Ty myslisz ze ja jestem jakims przyglupem? strona K&Na jest mi zajebiscie znana... ale przy zadnym z wszystkich kitow do Hondy, zarowno VTi jak i 1.4 nie ma podanego modelu stożka ani jego wymiaru. Wiec perełke(straszny sikacz) zamienie na troche lepszego i tanszego żubra.
A jezeli uwazasz ze K&N nie robi wiader to jestes w mega bledzie, otoz stozek ktory mam w tej chwili ma takie wymiary ze jego pole boczne to ponad 1083ccm !!! stozek jaki ja chce zamontowac bedzie mial pole boczne 2x wieksze niz rozmiary mojej oryginalnej wkladki.
ten stozek ktory mam ma 3razy wieksza wkladke.
Ziom, jezeli chodzi oto ktore filtry sa najlepsze to moze zaczniemy w kolejności;
APEXi, PIPERCROSS, K&N, BLITZ, i na tym moja lista tego co moge zamontowac sie skonczyla. Stary, prosze Cie, nie rob mi burdelu w temacie
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 12:03
siwy napisał/a:
APEXi, PIPERCROSS, K&N, BLITZ, i na tym moja lista tego co moge zamontowac sie skonczyla. Stary, prosze Cie, nie rob mi burdelu w temacie
Spytaj Daniela325 on montowal najpierw pipera...
siwy napisał/a:
oh dziekuje za tego linka, gdybym nie mial internetu od 93 roku to pewnie bym na to nie wpadl ze trzeba uzyc google i szukajki. WYMIARY STOZKA a nie opakowania w ktorym zostanie caly kit wyslany. czy Ty myslisz ze ja jestem jakims przyglupem? strona K&Na jest mi zajebiscie znana... ale przy zadnym z wszystkich kitow do Hondy, zarowno VTi jak i 1.4 nie ma podanego modelu stożka ani jego wymiaru. Wiec perełke(straszny sikacz) zamienie na troche lepszego i tanszego żubra.
ja pierd***** ale Ty jestes mega dziwny... chyba prostym jest ze K&N nie poda Ci na stronie wymiarow, materialu, specyfikacji technicznej ani tez nie zrobi Ci dla typowego szkota jak zrobic taki filtr w garazu przy uzyciu kawalka zuzytej opony, siatki na owady i bibuly z papierniczego...
ale masz tez zdjecia (z instrukcji montazu) montazu tego KITu na aucie jakim jest hunda i mozesz sobie rozkminic wielkosc... a jak jestes dusigrosz (bo chyba o to chodzi w tym temacie ze nie chcesz kupic dedykowanego tylko chcesz sie dowiedziec wielkosc dedykowanego i kupic uniwersalny czyt zamiennik czyli tanszy) to sobie na podstawie foty (i innych elementow w kom. silnika) pokmin jaki masz kupic i nie truj tylka...
[ Dodano: Sob Wrz 22, 2007 12:12 ]
siwy napisał/a:
jego powierzchnia filtracyjna (czyli pole boczne) to 354ccm
bole boczne to nie jest powierzchnia filtracyjna... powierzchnia filtracyjna jest duzo wieksza bo stozek ma karbowanie (te falki) przez co powierzchnia aktywnie filtrujaca jest znacznie wieksza... to jest jedna z glownych zalet stozka (wg K&N te falki zwiekszaja powierzchnia filtrujaca 5cio krotnie)... zreszta sportowe wkladki tez na tym bazuja ze nie jest to plaska powierzchnia przez ktora powietrze sie przeciska..... ale Ty masz pewnie inna teorie.....
Edit: Jaqub jak nie wiesz jak się dobiera wielkość stożka do pojemności silnika, to nie pisz w temacie o którym nie masz pojęcia
Ostatnio zmieniony przez daniel Sob Wrz 22, 2007 12:31, w całości zmieniany 1 raz
... a jak jestes dusigrosz (bo chyba o to chodzi w tym temacie ze nie chcesz kupic dedykowanego tylko chcesz sie dowiedziec wielkosc dedykowanego i kupic uniwersalny czyt zamiennik czyli tanszy) to sobie na podstawie foty (i innych elementow w kom. silnika) pokmin jaki masz kupic i nie truj tylka...
piszesz kolejnego posta, a nawet do tej pory nie zrozumiałeś , że nie może być do tego silnika dedykowanego stożka
moim zdaniem wsadz jak największy, ci wejdzie i nie bedzie przeszkadzał
im większy tym większa pow. filtrująca to, tym dłużej się nie zasyfi
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 13:08
Jaqub napisał/a:
ja pierd***** ale Ty jestes mega dziwny... chyba prostym jest ze K&N nie poda Ci na stronie wymiarow, materialu, specyfikacji technicznej ani tez nie zrobi Ci dla typowego szkota jak zrobic taki filtr w garazu przy uzyciu kawalka zuzytej opony, siatki na owady i bibuly z papierniczego...
ale masz tez zdjecia (z instrukcji montazu) montazu tego KITu na aucie jakim jest hunda i mozesz sobie rozkminic wielkosc... a jak jestes dusigrosz (bo chyba o to chodzi w tym temacie ze nie chcesz kupic dedykowanego tylko chcesz sie dowiedziec wielkosc dedykowanego i kupic uniwersalny czyt zamiennik czyli tanszy) to sobie na podstawie foty (i innych elementow w kom. silnika) pokmin jaki masz kupic i nie truj tylka...
tak jestem powalony dusi groszem, bo nie bede kupowal dedykowanego dolotu do civica, ktory wypierdole na smietnik, bo polowa tych mega zajebistych rurek jest mi nie potrzebna. BO MAM TE RURKI. TO SIE NAZYWA OSZCZEDNOSC. dzieki takim oszczednosciom, mam turbo i w piiiii mega innych przerobek przy aucie, z dochodem mniejszym niz nie jedna osoba na forum, ktora nadal ma tylko plany. wiec laskawie przestan chrzanic, bo robisz mi bagno z tematu, ja sie nie pytam jakiej marki filtr mam zalozyc, bo to doskonale wiem(inaczej bym poprosil o radę). PiperCross to jedne z najlepszych filtrow, bycmoze Daniel kupil podrobke, albo filtr mial wade. ZDARZA sie. ale mnie to wali, bo to nie jest tematem dyskusji. ZROZUM że: Chce dobrac odpowiednią (a raczej minimalna) wielkosc filtra stozkowego do pojemnosci 1400 i dowiedziec sie czy fakt doladowania ma jakies znaczenie. . NIE MOGE walnac mega duzego stozka takiego jaki jest najwiekszy bo bedzie mi tłukł żarówke.
Wlasnie dlatego jest ten temat że kminie stożek który mam kupić.
Jaqub napisał/a:
daniel napisał/a:
że nie może być do tego silnika dedykowanego stożka
to rozumiem ale Siwy napisal:
siwy napisał/a:
jak mi znajdziesz wymiary dedykowanego stozka K&N co idzie do VTi, i do 1.4 to stawiam duze piwko.
ZIOM, PROSILEM O WYMIARY DEDYKOWANEGO STOŻKA K&N do 1400 i do b16a2, tak? a nie linka ze zdjęciem, numerem kitu który można sobie kupic(plus wspomniane mega chromowane w pytke rurki) i wielkoscia opakowania jakie przyjdzie poczta. RIGHT? podales mi gdzies taka informacje? NIE! napisales to:
Cytat:
chyba prostym jest ze K&N nie poda Ci na stronie wymiarow, materialu, specyfikacji technicznej
NIE MOGĘ... - patrz, tu jest lista filtrów: http://www.knfilters.com/search/univcone.aspx
są różne wymiary, KSZTAŁTY, po prostu mega wszystko co chcesz (tu akurat dalem linka do ja już wiem jakich wymiarów stożki mogę włożyć i jakie mi pasują, ale pytanie czy wymiary które pasują mi gabarytami, będą odpowiednie do mojej pojemności w przypadku N/A. Jeżeli będą do N/A to czy też w stosunku do poczynionych przezemnie modyfikacji. Jeżeli jest jakieś znaczenie w doborze filtra stożkowego to jaki jest współczynnik przeliczenia?
i jeszcze jedna rzecz, pisałeś że:
Jaqub napisał/a:
bole boczne to nie jest powierzchnia filtracyjna... powierzchnia filtracyjna jest duzo wieksza bo stozek ma karbowanie (te falki) przez co powierzchnia aktywnie filtrujaca jest znacznie wieksza... to jest jedna z glownych zalet stozka (wg K&N te falki zwiekszaja powierzchnia filtrujaca 5cio krotnie)
W filtrze K&N, wkładce jest tak samo i są takie same falki, dlatego nie używałem ich do przeliczania. Jeżeli było by tak jak mówisz, to można by zakładać stożek 5x mniejszy niż powierzchnia wkładki, a to jest nieprawdą.
PS w oryginalnej wkładce jest takie samo karbowanie i nawet ta "falka" jest taka sama
Są różne filtry K&N, czasami stożek który różni się wielkością (np wysokością 0,5cm) jest o 200zł droższy !!!! czasami model stożka (różni się srebrnym dekielkiem albo czarnym, albo średnicą montażową, a jego powierzchnia filtrująca jest TAKA SAMA.
Wiec jeszcze raz Cie prosze, żebys nie wypowiadal sie w temacie ktorego nie rozumiesz.
Gdybym mial po prostu NA, to bym juz dawno zamowil sobie ten stozek:
śr górna 7,6cm
śr dolna 10,2cm
wysokośc pow filtracyjnej 12,7cm
jego powierzchnia filtracyjna (czyli pole boczne) to 354ccm
jest maly, wiekszy niz moja wkladka i nic by nie zmienilo na rolkach gdyby zamiast niego bylo wiadro o powierzchni 1083.
PROSTE?
no wlasnie PROSTE.
Wiec jeszcze raz łopatologicznie, specjalnie dla JAQBA:
Jaki NAJMNIEJSZY stożek może być do pojemności 1.4? Podałem wymiary wkładki, powiedziałem jak się kiedyś uważało za idelnie dobrany stożek do wolnossaka. I wg mojej opinii do wolnosskaa super byłby pierwszy podany w temacie. z racji tej że mam turbo, zadaje kolejne pytanie:
Czy ma różnica czy silnik jest turbodoładowany czy wolnossący w wymiarze stożka? JEŻELI TAK, to jaki jest współczynnik przeliczenia.
Jeżeli stożek o powierzchni 354,5 sie nadaje do NA to 515 nada sie do Turbo? czy za mały???
Jakub, prosze, daj sobie spokój, wyedytuj posty, bo zamiast odpowiedzi na powyzsze pytania mam tlumaczenie Twojej osobie, dlaczego nie kupuje stożka dedykowanego do 1.4 (bo wystepuje w kicie, bo jest drozszy z napisem "dedicated to honda 1.4" niz taki sam stozek podpisany jako "universal" i pare innych powodow - chociazby dostepnosc w polsce).
[ Dodano: Sob Wrz 22, 2007 13:11 ]
jakbym byl dusigroszem to bym kupil szmelc filtr na allegro za 40zl, albo zalozyl rajstope na rure i tez by bylo zajebiscie
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 17:18
QSY napisał/a:
A to stozków nie dobiera sie do ilosci KM w samochodzie?
nie wiem, moze to jakas inna szkola. ja teksty typu do "300KM" widzialem tylko na stozkach takich wielkich firm jak CHIŃ-stożek, TAJWAN-stożek i coldairchińszczyzna z reguły olewam takie rzeczy. ale jeżeli jestem w błędzie to powiedz co i jak.
i jaki stożek najbidniej do mnie, liczmy pod 170KM
Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 34 razy Dołączył: 06 Paź 2004 Posty: 3372
Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 23:37
Nie jestem 100% znawcą w tym temacie ale kiedys z kaczym przegladałem oferte stozków i nie były one jako zamieniniki do seryjnych filtrów tylko dobieralismy je do ilosci kuniuff w samochodzie...i nie były to stozki firmy HINstożek.
Nawet MACIOR kupił piper crosa i nie był dedykowany do danego auta tylko pisalo na nim wyraznie ze jest bodajze do 600 KM
Auto: v
Skąd: Bronowice
Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 1
Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 13:25
Panowie tunigowcy, a to nie jest czasem tak, ze dolot trzeba policzyc i dobrac do danego silnika za pomoca wzorow matematycznych a nie "metoda mam 170 koni to kupie sobie wiadro a mam 90 to kupie pol wiadra"? Przeciez dolot i wydech dzialaja zgodnie z prawami fizyki na zasadzie naczyn polaczonych, odtykajac dolot musisz uwolnic wydech, wiec kazda zmiana w dolocie ciagnie za soba zmiane w wydechy itd. Wiec moim skromnym zdaniem dobieranie wkladki na zasadzie za duzy nie bo mi bedzie tlukl zarowke jest po prostu smieszny i lepiej dac se spokoj.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach