Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 11:24 Nissan Patrol GR do 9-10tys zł / Za i przeciw
Jak myślicie da sie w tej kwocie kupić coś sensownego ? (może być podrapany , na wyglądzie mi nie zależy , ma być sprawny technicznie , najlepiej w 2.8TD , ale może być też inny silnik , nie upieram sie przy tym. Może ktoś coś takiego ma do sprzedania , albo może polecacie inne auto podobne do patrola. Autko ma służyć do jezdzenia po lesie , wożenia rowerów , czasem również do podjechania po browar
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 11:32
wiem że jest tego troche , ale licze bardziej na wypowiedz fana/posiadacza podobnego auta bo sie na takich nie znam , a wiem że napewno musi być jakiś pułap finansowy od którego jest sens kupić takie auto. Ja naprzykład nikomu bym nie polecał kupowania audi s3 do 40tys zł bo to w większosci szroty. Ale jak już pisałem na japonczykach znam sie mało , a na terenowych to już wogule
nie znajdziesz, tzn może znajdziesz, ale ja bym się nei nastawiał
za 10 tyś kupisz trupa, ze zgniła ramą szczególnie pod zbiornikiem, padnientą zawiechą, przebieg bliki zyliona kilometrów, kule w przedni moście bedą wyżłobione jak rów marianiski.
2.8 TD a dokładnie RD28T to bardzo czułe silniki, szybko się grzeją, głowice pekają.
Jak chcesz kupić w miarę sensownego patrola to dozbieraj do 15, ale przygotuj się że i tak 5 będziesz musiał włożyć.
Jak będziesz jechał oglądac to pożądny młotek w garc albo śrubokręt, kładziesz sie pod spód i napierdzielasz po całej ramie, jak nie zrobi się dziura to będzie
e dobrze. Jak już będziesz pod spodem to poobracaj wały napędowe, nie powinny mieć za dużego luzu, o wyciekach nie wspomnę. Kolejna sprawa przejedz się, czy nie ściąga itd to oczywiste. Jedz na jakaś piaszczysta górkę, zapnij napędy, jeżeli ma automatyczne sprzegiełka to słuchaj czy nie strzelają przy obciążeniu, jeżeli manualne to czy trzymają. Niektóre partole mają DifLocka, trzeba sprawdzić. Jak mosty huczą trzeba odpuścić, remont kosmiczna kasa
Najlepsze silniki w patrolach to 3.3D 3.3TD w K160, W160 oraz 4.2 TD w Y60, 4.2B o większych nie mówię bo i tak ich na naszym rynku nie ma...
jak już to szukaj roczników przed 92 miały mocniejsze ramy
napisz do czego ma służyć to auto?
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 17:35
Dzięki Sylwek za rady , właśnie o Twoją wiedze mi chodziło . Kwota 10tys jest raczej nieprzekraczalna , no może 11tyś jakby było coś ciekawego. Auto przynajmniej w momencie kupna nie będzie do codziennej jazdy , do tego mamy osobówki. Auto ma służyć do pojezdzenia po lesie kozłowieckim tam gdzie osobówką nie wjedziesz (ale nie jakis mega ofroad) , ma też służyć do dowiezieniu rowerów/psów do lasu. W zimie myśle żeby go wykorzystywać do odsnieżania (widziałem ludzie montują takie fajne pługi do patroli). Generalnie może być porysowany , ma nie zwracać uwagi bo będziemy go zostawiać w lesie podczas jezdzenia na rowerach , także nie musi być w idealnym stanie.
A może nie patrol tylko coś innego do takich celów jak napisałem , może pajero 89-90 ??
pozdro
Pajero
Terrano
czy nawet Monterey za 10 koła kupisz montereya z 3.1 TDi który ma dużo mocniejsza rame niż patrol i blache w ocynku, a i rocznikowo młodszy. Duże i pojemne auto. Do Takiego zastosowania jak piszesz będzie git. Dodatkowo często sa bardzo dobrze wyposażone, klima, elektryka..
IFS z przodu zapewnia komfort na czarnym, natomiast sztywne mosty patrola już nie
Godna polecenia jest vitara, ale ja jej nie polecam bo wg mnie to quad z dachem
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
znajomy miał Toyote LC taka:
http://www.in.gr/auto/par..._Cruiser_01.jpg
jeździł nia kilka lat i nie narzekał na nią. pod maska miała 3 litry w dizlu zczipowane na ponad 200 kucy i w terenie dawała sobie rade.
LC drogi w serwisie i zakupie, ale dość niezawodny
G kalsa - blokada przedniego i tylnego mostu wielki plus w terenie, tylko za dużo elektroniki
Patrol po 2005 roku 3.0 diesel omijac z daleka baaaaaaaaaardzo awaryjna jednostka
Jakby nie było w ciezszy teren żadno z tych aut sie nie nadaje seryjnie.
Jednak do patrola tanim kosztem można zrobić lift zawieszenia i załozyć 35" opony które układ napędowy zniesie bez problemu. Za 35 tyś (o ile dobrze pamientam) mozna kupic kompletny SWAP na nissanowski silnik 4.2 Ti, lub 4.2 TDI z tego co pamientam w skład zestawu wchodzi skrzynia. A podzespoły sa nowe
Nowa G-klassa hmm szczerze mówiąc jes o niej jeszcze bardzo mało informacji z prostego względu mało kogo stać na zakup i upalanie tego auta w terenie. Poza tym to juz nie jest ten sam stary dobry mercedes
Toyota LC tutaj rodzi sie pytanie który dokładnie model LC?
Toyota tak jak pisałem droga w zakupie, droga w doposazeniu off, stosunkowo mocna, nowsze modele mają IFS. Dobrą opinia ciesdzy sie FJ cruiser
Ciekawą alternatywą może być LR Discavery, bardzo dobre zawieszenie, komfortowy i dobrze wyposazony, jednak elektronika nie jest jego najmocniejsza stroną
Jeżeli ktoś jest zainteresowany seryjnym autem dobrze radzącym sobie w terenie bez przeróbek to jest kilka aut, ale głównie są to cywilne odmiany militarnych wersji np Defender, Iveco Massif, czy nawet Honker, który mimo swojej surowości i niezbyt wyszukanej mysli technicznej jako seryjne auto radzi sobie bardzo dobrze. Jest jeszcze UAZ Patriot i Hunter
Wszystko zalezy do czego ma byc auto wykorzystywane, znajac przeznaczenie można coś kombinować i dobierac, chyba ze ktoś kupuje terenowe auto dla lansu no to wtedy jedna chwała
Obiektywnie rzecz biorąc chcac auto do terenu trzeba celowac w auta z roczników przed 2000 rokiem, możliwie prostej budowy. Patrol GR y60, najlepiej z 4.2 TDF/ lub 4.2 benzyna jak kto lubi
Tojota HDJ 80/KZJ 80
G-klasa z poczatku 90 lat
Defender
Disco 300TDI
z IFS'em
Pajero
4 runner
Monterey
Galoper
jest w czym wybierac
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach