Auto: Audi 80 B3 2.0E
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 23 Mar 2005 Posty: 36
Wysłany: Sro Mar 03, 2010 17:38 BIOdiesel do 1.4D
Witam,
Mam pytanie... Z silników diesla jestem zielony Posiadam Seata z silnikiem 1.4D(1W) na pompie wtryskowej BOSCH(to silnik od Polo II).
Pytanie moje dotyczy paliwa. Czy będą jakieś poważne skutki jeśli będę lał do niego paliwo biodiesel ze stacji BLISKA na ul. Krochmalnej? Czy muszę je mieszać ze zwykłym ON? Chcę, aby silnik trochę mi posłużył, proszę o odpowiedź, jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie.
Dziękuję.
_________________ ~~DIAGNOZOWANIE I NAPRAWA USTEREK WTRYSKU MECHANICZNEGO~~ tel 505-723-585
Moje Polo (z tym właśnie silnikiem) nie ma najmniejszego problemu z trawieniem BIOdiesla. Kiedyś jak różnica ceny była duża (BIO kosztowało około trzech złotych) to jeździłem tylko na tym. Teraz czasami zatankuje jak podjadę na tą stację. Ogólnie oprócz zapachu z rury wydechowej (każdy kto wąchał śmiał się, że wali jak z frytkownicy ) to zauważyłem deczko większe spalanie rzędu pół litra na sto kilometrów, ale tak to bez problemów.
Także jeśli cena nadal jest korzystna to śmiało polecam.
Auto: Audi 80 B3 2.0E
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 23 Mar 2005 Posty: 36
Wysłany: Sro Mar 03, 2010 18:57
Rozumiem, dzięki za odp.
Aktualnie to nie wiem ile kosztuje litr BIOdiesela, gdyż nie ma mnie w Lublinie, a dowiedziałem się o takim paliwie od kolegi, wcześniej nie zwracałem na to takiej uwagi.
Jak będę w Lublinie to zatankuję i napiszę jak się sprawuje.
Cytat:
Moje Polo (z tym właśnie silnikiem) nie ma najmniejszego problemu z trawieniem BIOdiesla. Kiedyś jak różnica ceny była duża (BIO kosztowało około trzech złotych) to jeździłem tylko na tym. Teraz czasami zatankuje jak podjadę na tą stację. Ogólnie oprócz zapachu z rury wydechowej (każdy kto wąchał śmiał się, że wali jak z frytkownicy ) to zauważyłem deczko większe spalanie rzędu pół litra na sto kilometrów, ale tak to bez problemów.
Także jeśli cena nadal jest korzystna to śmiało polecam.
A ogólnie to kolego osiem7, co możesz powiedzieć na temat tego silnika - 1W? ekonomiczność, awaryjność itd.?
Dzieki
_________________ ~~DIAGNOZOWANIE I NAPRAWA USTEREK WTRYSKU MECHANICZNEGO~~ tel 505-723-585
Jeśli chodzi o ekonomiczność to przy skrzyni pięciobiegowej, ale bez piątki , no i przy jeździe w miarę spokojnej potrafię zejść do poziomu około 5 - 5,5 litra na 100 kilometrów w mieście i jakoś tak 4 - 4,5 na trasie. Po mieście zazwyczaj nie szybciej niż 70 i bez zbędnego przyspieszania od świateł do świateł, a na trasie maksymalnie do 110.
A w kwestii awaryjności to przez dwa lata zrobiłem swoim samochodem około 70 tysięcy kilometrów i inwestowałem tylko i wyłącznie w podstawowe rzeczy eksploatacyjne takie jak oleje, filtry...
Dla mnie jest to naprawdę wystarczający silnik pod każdym względem.
Auto: Audi 80 B3 2.0E
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 23 Mar 2005 Posty: 36
Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:20
Cytat:
Dla mnie jest to naprawdę wystarczający silnik pod każdym względem.
Mam go dopiero tydzień, ale naprawdę wiele frajdy mi sprawia jazda nim...
Wcześniej jeździłem Audi 80 2.0 113KM, fakt, przyspieszenie w Audi to co innego ale przeważyła ekonomiczność. Teraz mogę co tydzień jeździć do domu i na uczelnie.
Jak na razie spalanie sprawdziłem tylko w mieście to wyszło mi 5,6l także tragedii nie ma, zobaczymy jak na trasie...
Pozdrawiam dzięki...
_________________ ~~DIAGNOZOWANIE I NAPRAWA USTEREK WTRYSKU MECHANICZNEGO~~ tel 505-723-585
No jeśli chodzi o przyspieszenie w dieselku tym to kiedyś zmierzyłem je tak z ciekawości to powiem, że do setki "sprint" zajmuje 22 sekundy no ale tu naprawdę nie o to chodzi
Wybacz, ale moje zdolności mechaniczne, ani wiedza nie wybiegają aż tak daleko.
Choć miałem raz sytuację, że mi się do stacji nie dojechało, ale po zalaniu nie było żadnego problemu z odpaleniem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach