Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:32 NEW Śkoda Fabia WRC
Do stylistyki Skody Fabia zdążyli się już przyzwyczaić chyba wszyscy. Dosyć powściągliwe linie niewielkiego nadwozia sprawiają, że auto skutecznie ginie w tłumie innych pojazdów. Czerwona bestia z Czech z pewnością nie przemknie niepostrzeżenie. Rasowe coupe przyciąga spojrzenia, a do „setki” przyśpiesza tylko o 0,2 sekundy wolniej od... 1001-konnego Bugatti Veyrona!
Zaskakujące? Bez wątpienia. Szczególnie, gdy spojrzy się na poczciwą atrapę Fabii. To jeden z nielicznych, nietkniętych przez tunera elementów. Tuż pod nią zamontowano potężny zderzak, którego otwory wchłaniają olbrzymie ilości powietrza. Zapinki na przedniej masce oraz rozdęte nadkola dają jasno do zrozumienia, że z tym autem nie ma żartów... Lusterka zastąpiono zgrabniejszymi, jednak prawdziwa rewolucja zaszła za środkowym słupkiem. Dach, którego kształt w seryjnej wersji zapewniał sporą ilość miejsca na głowy pasażerów, w podrasowanej Fabii zaczyna ostro opadać ku pokrywie bagażnika. Miejsce drugiej pary drzwi zajęło okno oraz przedłużenie napompowanego do granic możliwości błotnika... Miejsce klapy bagażnika zajęła foremna pokrywa z dyskretną lotką. Nowowykonane elementy uformowano z włókien szklanych, karbonu oraz kevlaru, co zaowocowało niską masą pojazdu – gotowy do drogi waży zaledwie tonę, czyli wyraźnie mniej od seryjnego auta.
Przeszkodą nie był nawet montaż solidnej klatki bezpieczeństwa oraz ram kratownicowych pod karoserią. Seryjną deskę rozdzielczą zastąpiono ultralekką wytłoczką z kevlaru, a fotel kierowcy zastąpiono „kubełkiem” wraz z wielopunktowymi pasami bezpieczeństwa, dzięki czemu kierowca będzie zespolony z autem nawet podczas najostrzejszej jazdy. Modyfikacje mechaniczne trwały nie krócej, niż metamorfoza karoserii oraz kabiny. Prezes firmy Brisk zapragnął, by wóz był nie tylko wizytówką firmy, ale i
Przeszkodą nie był nawet montaż solidnej klatki bezpieczeństwa oraz ram kratownicowych pod karoserią. Seryjną deskę rozdzielczą zastąpiono ultralekką wytłoczką z kevlaru, a fotel kierowcy zastąpiono „kubełkiem” wraz z wielopunktowymi pasami bezpieczeństwa, dzięki czemu kierowca będzie zespolony z autem nawet podczas najostrzejszej jazdy. Modyfikacje mechaniczne trwały nie krócej, niż metamorfoza karoserii oraz kabiny. Prezes firmy Brisk zapragnął, by wóz był nie tylko wizytówką firmy, ale i nadawał się do udziału w sporcie motorowym. Stąd też montaż międzyosiowego dyferencjału, który przekazuje moc również na tylną oś. Właściwości trakcyjne poprawiają też blokady przedniego i tylnego mostu.
Gdy Fabia wyglądała już należycie oraz była zdolna do bezpiecznego przeniesienia dużej mocy, przyszedł czas na podrasowanie silnika. Konstruktorzy zdecydowali się na bezkompromisowe rozwiązanie – wymianę jednostki napędowej na większą! Dwulitrowy silnik z ogromną turbosprężarką i podwójnym, sekwencyjnym wtryskiem paliwa potrafi wyprodukować aż... 500 KM! Wielką moc transferuje na koła 6-biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów oraz brutalnie działające, ceramiczne sprzęgło. Przyśpieszenie pojazdu jest wręcz miażdżące. Rozpędzanie do 100 km/h jest kwestią zaledwie 2,7 sekundy, a potężne wtłaczanie w fotele nie ustaje aż do maksymalnych 200 km/h. Byłoby więcej, gdyby nie krótkie zestopniowanie skrzyni biegów.
Ostatnio zmieniony przez Kamil6 Sro Maj 16, 2007 22:33, w całości zmieniany 2 razy
Oj WRC to to chyba nie jest bo troche zbyt mocne :D A co do wygladu to przypomina przod fabii z dospawanym tylem z megane coupe pierwszej generacji co nie zmienia faktu ze ladnie sie nawet prezentuje :D Aha i jeszcze takie zastrzezenie, zeby pociagnac reczny to chyab trzeba sie z pasow rozpiac bo jakos cholernie daleko jest
hmm, ja mam mieszane uczucia. Jakies to takie pokraczne, niskie, krotkie a szerokie. Wizualnie bardziej przypomina mi wyscigowke niz rajdowke. Moze dgyby dorzucili spojler z tylu. Tylko faktycznie wtedy wyszla by megana
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach