Wysłany: Sro Lis 12, 2008 11:16 Hamulce na tor i nietylko
No wlasnie jak w temacie, nadchodzi powoli czas na zabranie sie za heble w autku. Doswiadczenia propozycje ??? EBC, Zimmerman tylko i wylacznie ?? Co myslicie nad takim zestawem jak np. Brembo Max (zaskakujaca tanie jak na brembo) no i do tego np. Klocki Ferrodo Premier, a może ATE PowerDisc, Jaki plyn ?? gdzie moge dostac przewody w stalowym oplocie i czy w ogole pchac sie w takie rozwiazania ?? Troche poczytalem o tym i tamtym i mam jeden wielki mętlik w koncu. Moze ktos z was ma doswiadczenia i sie z nimi podzieli. Autkiem oczywiscie staram sie jezdzic regularnie na MM, ale rowniez cywilnie smigam czasami...
_________________ Radosc z upalania, bezcenne za reszte zaplacisz karta...
Brembo Max - same złe opinie słyszałem, osobiscie nie miałem ale niestety swoje sie naczytałem
Ferodo Premier - dobry seryjny klocek, dużo wiecej wytrzymuje niz seryjny ATE, który mi sie pokruszył
Seryjna tarcza ATE - sporo mi wytrzymała, chyba 3 komplety klocków i nadal nic nie bije, a jak wspominałem klocki rady nie daja
Brembo Max - same złe opinie słyszałem, osobiscie nie miałem ale niestety swoje sie naczytałem
Ferodo Premier - dobry seryjny klocek, dużo wiecej wytrzymuje niz seryjny ATE, który mi sie pokruszył
Seryjna tarcza ATE - sporo mi wytrzymała, chyba 3 komplety klocków i nadal nic nie bije, a jak wspominałem klocki rady nie daja
ot moje doswiadczenia :]
Mowisz ogolnie ze ATE spoko wiec moze taki zestaw Tarcza ATE PD + Klocek Ferrodo DS Performance chba tak to sie pisze... Czytalem rowniez ze EBC Green potrafi sie pokruszyc zeszklic i w ogole niekoniecznie na traczach nawiercanych nacinanych.... Czy zakladac na tyl standard czy rowniez cos mocniejszego przynajmniej klocek ?? Nie chciałbym wywalic kupe kasy na niewiadomo jakie heble a cos musze zrobic z hamulcami...
_________________ Radosc z upalania, bezcenne za reszte zaplacisz karta...
Auto: Civic 2x
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 138
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 21:42
Co do kombinacji Brembo Max + Ferodo Premier w Corsie spisuja sie swietnie, bardzo latwo odczuc granice zablokowania kół. Co prawda w tym sezonie poszly 2 komplety klocków i komplet tarcz. Jechane wszystkie mm po 2 driverów, strefa wschodnia i puchar PZM. Uklad zalany jest plynem DOT 5.1. Jestesmy zadowoleni z tej kombinacji.
A co do tylu, po wymianie tloczków na nowe i zamontowaniu szczek ferodo, za mocno hamuje tyl, co widac bylo na mm.
Co do tylu polecam zalozyc serie tarcze + dobry klocek.
A przód polecam cos lepszego od serii.
_________________ Nie ważne jaki masz samochód, ważne jak nim jeździsz.
z mojego doswiadczenia wynika : kazde hamulce beda dobre jesli ich nie spalimy aktualnie w 106 mam ate power disc i miekkie klocki jurida kilka osob latalo 106 i kazdy mowil kurka hamuje to do tego plyn ferodo racing 5.1 z tego zestawu jestem bardzo zadowolony a zdarza mi sie czesto hamowac z predkosci 2.. paru
ate power disc + ferodo premier i do tego plyn ferodo racing 5.1 jest to zestaw ktory da troche frajdy i skróci droge hamowania i do tego zestawu nie ma sensu zapodawac przewodow w oplocie takie jest moje zdanie
jesli chcesz poleciec w hardcor to tarcze nacinane lub nawiercane + ferodo ds + przewody w oplocie + ferodo racing 5.1 = masa frajdy w momencie mysli o hamowaniu liczysz do pieciu... i dopiero hamujesz
_________________ Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.
"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce "
Dzieki za podpowiedzi, nurtuje mnie jeszcze taka rzecz mianowicie waga autka takze ma znaczenie i nie wiem czy ja z podobnych zestawow bede zadowolony W sensie jakies 1100 kg Wasze chyba nieco lzejsze... prawda??
_________________ Radosc z upalania, bezcenne za reszte zaplacisz karta...
z tego co ja podalem bedzisz zadowolony chociaz nie wiem czy u mnie nie ma podobnych tarcz i zaciskow
moja 106 wazy 930 kg z pelnym bakiem paliwa... ostatnio gdy wyprulismy wszytsko ze srodka auto przestalo hamowac trzeba bylo bawic sie korektorem sily hamowania...
_________________ Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.
"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce "
tego co ja podalem bedzisz zadowolony chociaz nie wiem czy u mnie nie ma podobnych tarcz i zaciskow
moja 106 wazy 930 kg z pelnym bakiem paliwa... ostatnio gdy wyprulismy wszytsko ze srodka auto przestalo hamowac trzeba bylo bawic sie korektorem sily hamowania...
_________________
Dlaczego?? za lekkie ??
_________________ Radosc z upalania, bezcenne za reszte zaplacisz karta...
tak czytam głównie u Polla zachwyt Ferodo płynem.. a jeździł ktos z was na płynie MOTULA ?? JEDYNY PŁYN DO TAKIEJ JAZDY !! Żadne ferodo sie nie nadaje. Kogo nie zapytacie z doświadczonych ludzi w rajdach, każdy jezdzi na MOTULU. Nie do zagotowania płyn.
CZ. 2
Pollu jak auto zrobiło sie lekkie i przestało hamowac to kurka normalnie przełamujesz prawa fizyki !! Cos nie bardzo chce mi sie w to wierzyc. Moze poprostu miales takie odczucie na dupo-hamowni. To tak jak obranym ze srodka autem wjedziesz na kamyczki i od dzwieku ci sie wydaje ze jedziesz duzo szybciej.
Ostatnio zmieniony przez MicO6 Czw Lis 13, 2008 21:27, w całości zmieniany 1 raz
heheh mico wzialem pod uwage aspekt cenowy... motul jest troche drozszy... kazde profi auto jest zalane motulem... nawet jak ma reklamy castrola.... hehehehe
a sens przestalo hamowac.... tzn bralo mocno tylem duzo za mocno... co wiaze sie ze strata na kazdym hamowaniu
_________________ Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.
"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce "
ja używałem mikody wentylowanej frezowanej i nawiercanej i byłem zadowolony. jak na moją jazde wystarczyły..
Na jakich klockach jezdziles w tamtym czasie ?? Nie grzały ci się te tarcze? Slyszalem ze lubia czerwony kolor i potrafia sie szybko zniekształcac. "Jak na twoja jazde" tzn tylko starty w MM czy Kjs czy jazda codzienna rowniez??
_________________ Radosc z upalania, bezcenne za reszte zaplacisz karta...
Na jakich klockach jezdziles w tamtym czasie ?? Nie grzały ci się te tarcze? Slyszalem ze lubia czerwony kolor i potrafia sie szybko zniekształcac. "Jak na twoja jazde" tzn tylko starty w MM czy Kjs czy jazda codzienna rowniez??
Klocki textara. nie odczułam zbytniego grzania, a jeździęłm gdzie się dało jazda codzienna MM i KJS. Przynajmniej nie miałem już problemów z hamowaniem. Układ miałem zalany DOT 4 też textarowski
_________________ ...laik rajdowy...
DACAR - Auto Części
Chełm, al. Armii Krajowej 9 lok. 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach