Wysłany: Wto Lis 18, 2008 16:49 Regulamin KJS na rok 2009
Od jakiegoś czasu chodzą słuchy, że od przyszłego roku auta startujące w KJS nie mogą posiadać klatek, hydrauliki czy innych udogodnień, mają poprostu jeździć seryjne auta bez modyfikacji. Ktoś może wie coś więcej i czy ten idiotyczny zapis będzie przestrzegany na imprezach (minimaxy) z naszego okręgu???
zajebisty jest ten zapis... bo kjsy to zrobil sie wyscig zbrojen... z autami z pzm... jeszcze około 2002/3 roku byla masa seryjnych samochodow i liczyla sie zabawa... poprostu dla aut z klatkami brakuje 3 ligi... gdzie by sie latalo z utraconymi homo itd... a w mini maxach powinno latac wszystko
_________________ Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.
"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce "
Ciekawe jak sformułowany jest ten zapis. Sama klatka ma wpływ na bezpieczeństwo, a osiągi raczej obniża - większa waga auta więc co zyskasz na wybebeszeniu środka pójdzie na klatkę i wyjdzie na to samo.
Jak wzmocniłem nadwozie, poprawiłem heble, odchudziłem auto i swapowałem motor to teraz mam to wszystko wyrzucać i szukać serii!? Albo kolejne idiotyczne zapisy na wzór konieczności demontazu butli LPG. Głupota, strata kasy i czasu.
Przede wszystkim przepisy powinny być przemyślane, w miarę stałe i podawane do wiadomości z dużym wyprzedzeniem. Może zamiast podziału na klasy po prostu podział wg mocy i lub seria/auta podrasowane wzorem imprez wyższej rangi. W końcu taki KJS ma za cel do nich przygotować. Lub 3-liga z prawdziwego zdarzenia na przystępnych warunkach (nie dla nabijania kabzy PZM) i w KJS klasa gość. Inaczej pojedziesz parę kajtków seryjnym SC, a w II lidze wsiądziesz w przerobione auto i wydachujesz na pierwszym zakręcie. Zresztą już widzę szczegółowe BK przed MM i załogi czekające w rzadku z homologacją w ręku? Bez jaj, gdzie tu miejsce na zabawę.
Zgodzę się co do wyścigu zbrojeń, choć swego czasu na ogólnopolskich forach toczyły sie intensywne dyskusje na ten temat. Sam jeździłem kilkunastoletnim 70-konnym autem na serii zawieszeniu łysych oponach i rozwaloną skrzynią. Był fun a i czasem na 1. dyszkę na torze dało się załapać. Ale te czasy już nie wrócą. Już slicków zakazali a i tak wynik robi się na R888. Czyli skończy się jak z ograniczaniem biurokracji - każda próba i tak da efekt odwrotny. Lub znajdzie się luka pozwalająca obejść przepisy. Sam ciekaw jestem efektu
Poll teraz 80% ludzi będzie kupowało Imprezy GT do klepania w KJS i gdzie tu wyrównywanie szans???? Zrobić klasy auta seryjne i dłubane plus dodatkowo podział na RWD, FWD, AWD.
dokladnie chodzi o zabawe... spoko ktos wklada klatke do auta do kjsow... czuje sie bezpieczniej... fajnie... klatka usztywnia bude... wiadomo auto z klatka seryjnego zawiasu raczej nie bedzie mialo... zawias zrobiony a to zrobi sie tez i silnik... tak wlasnie powstaje wyscig zbrojen... a kjs to konkursowa jazda samochodem.
fajnie jakby byl podzial na auta seryjne i nieseryjne ale to jest nie wkonalne bo czesc ludzi nie da sie zakwalifikowac nigdzie
MACIOR napisał/a:
teraz 80% ludzi będzie kupowało Imprezy GT
z czego 5 % bedzie umialo wykorzystac to auto a reszte beda klepac przecietne oski
ja jestem za zabawa i nauka i oczekuje frajdy sciganie ma byc tanie tak jak bywalo dawniej... ale to tylko moje zdanie
tomek cecot to gosc ktory kiedys w pzm napie.......ł rwd i szukał w tym frajdy, wychodzilo mu to zawaliscie... posluchajcie co mowi dzis...
wiec gdyby zrobic porzadek w rajdach pzm... to i w kjsach bylo by latwiej seryjnymi autami
_________________ Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.
"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce "
Ostatnio zmieniony przez polll6 Sro Lis 19, 2008 21:15, w całości zmieniany 2 razy
99% czesci co sie zmieni wplywa na bezpieczenstwo opony /zawias/ klatka tarcze klocki / itp to wszytko wplywa na bezpieczenstwo /
narazie nic nie wiadomo wiec nie ma co gdybac bedzie egulamin bedzie mozna gdybac i skladac pisma jakies hehe
oj dawniej kazdy zaczynal wiec nie bylo tego wkladu co teraz kazd yco teraz zaczyna zazwyczaj zaczyna seria
pollu sej to tez seria nie byla jak mowisz
kazdy powoli zmieniena cos dojdzie sie do granicy mozliwosci auta i chce sie wiecce wiece moim zdaniem nie mozna sie cofac trzeba isc do przodu a seria tez mozna powalczyc nawet jakos sensownie ostatnio co yarisem 1,3 startowalem to 0,5s za polle bylem gdzie jechal na R88 w s16 i bylem chyba 23 nie pamietam dokladnie totalna seria gdzie to wogle sie drogi nie trzyma
bolek w zimie w sniegu ja sie nawet zamienie lanosem na takeigo matiza z dobrymi oponami( frigo2 ) jak dla mnie
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 22:18 Re: Regulamin KJS na rok 2009
MACIOR napisał/a:
Od jakiegoś czasu chodzą słuchy, że od przyszłego roku auta startujące w KJS nie mogą posiadać klatek, hydrauliki czy innych udogodnień, mają poprostu jeździć seryjne auta bez modyfikacji. Ktoś może wie coś więcej i czy ten idiotyczny zapis będzie przestrzegany na imprezach (minimaxy) z naszego okręgu???
Ja słyszałem, że mają też nie mieć kół i szyb, a oprócz prawa jazdy trzeba będzie posiadać skończony kurs na zrywanie czereśni na wysokościach!
tak tak i jeszcze raz tak ,ale tylko pod jednym warunkiem ! musi być to klatka wykonana dobrze i zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi zasadami (nie mylić z regulaminami , załącznikami itp.)
do zrobienia klatki nie wystarczy parę rurek i spawarka , niektórzy myślą że jak obspawają się rurkami to mają "rajdófkę" i mogą walić w co popadnie i nic im nie będzie , a trzeba sobie powiedzieć jasno, źle wykonana klatka może narobić więcej złego niż dobrego. W rajdach na badaniu trzeba przedstawić papiery na klatkę , w kjs-ach nikt tego nie sprawdza więc nikt nie będzie robił klatki do malucha w ireco za 4 tyś.
Wiele fajnych konstrukcji już widziałem, rurki ze starego trzepaka, spawy takie że od kopniaka by popękały i wiele innych ciekawych wynalazków domorosłych tunerów.
Co do reszty przepisów to proponuję podejść też trochę od du.y strony i popatrzeć na bezpieczeństwo , bo jeden podejdzie do tematu profi i z głową a inny będzie chciał mieć to prawie tak samo ale za x razy mniej kasy, a są rzeczy jak hamulce czy zawias przy których głupie modyfikacje mogą skończyć się tragedią.
fajnie jakby byl podzial na auta seryjne i nieseryjne ale to jest nie wkonalne bo czesc ludzi nie da sie zakwalifikowac nigdzie
Polllu da się, tylko trzeba pomysleć jak. Chyba lepiej niż cześć ludzi wykluczyć. Swoją drogą większą część, bo jakoś nie kojarzę seryjnego auta robiącego wynik w klasach bądź generalce (najbliżej serii jest Mario). Wiadomo wszystkim nie dogodzisz, więc mnożenie klas przy 10-15 załogach w KJS też nie ma sensu. Ale jakiś kompromis uzgodnić trzeba aby dać szansę i seryjnym N-kom i tym którym o serii przypomina już tylko znaczek na masce.
Klocek z wykonaniem klatki masz rację. Nie mówię o szaleńcach z migomatem, ale dziś do wielu aut tanio kupisz dedykowaną używkę. Ja tak zrobiłem. Inaczej byłbym potencjalnym samobójcą przy konstrukcji, wytrzymałości, mocy, wadze i wieku mojej 205-ki. Zresztą rajdówkę buduję dla siebie - spełnienie marzeń z dzieciństwa. Poza tym lubię dłubać w garażu więc zbieram info, robię większość sam, drutowania nie będzie. Jak regulamin mnie wykluczy to pojeżdżę jako pilot i też będzie OK. A swoim bolidem od czasu do czasu dla frajdy jak będzie coś ciekawego w naszej części Polandii
prezes napisał/a:
Ja słyszałem, że mają też nie mieć kół i szyb, a oprócz prawa jazdy trzeba będzie posiadać skończony kurs na zrywanie czereśni na wysokościach!
Prezes wymiękłem po tym tekście <rotfl> Ty przypadkiem nie bawiłeś się ostanio z dwójka randych z POmorza od 'bialego proszku, brązowego proszku i suszu roślinnego'
_________________ Back on the track
Ostatnio zmieniony przez d_ARC Czw Lis 20, 2008 00:53, w całości zmieniany 2 razy
a moim zdaniem to gdybanie o gruszcze i pietruszce,a jak sobie szanowni koledzy wyobrażają ten podział na seryjne i nie seryjne,bo np jeśli załoze klocki ebc to już nie seryjne?????a co z silnikiem ??na bk będą mi głowice zdejmować???ja uważam ze to nie ma sensu i taki podział wg mnie nie przejdzie....
_________________ za wolno - przegrasz,za szybko - wypadniesz
To są na razie projekty i prawdopodobnie na tym się zakończy- jak zwykle.
np. żeby zlikwidować PAPIKa a zmniejszyć wymagania co do aut w III lidze.
np. żeby nie dopuszczać aut ze slickami (nawet z E) a także R888
np. żeby auta nie posiadające hom. rajdowej (CRX) musiały pozostać seryjne (np bez klatki)
....ble ble...
Mam tylko nadzieję, żę ludzie z zamontowanymi klatkami i innym wyposażeniem zwiększającym bezpieczeństwo, przez dziwne przepisy nie zostaną na lodzie.
..a prawdopodobnie i tak skończy się na podniesieniu wpisowego <tak>
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach