FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
2.5 Vanos
Autor Wiadomość
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Sob Sty 06, 2007 21:22   2.5 Vanos

oglądałem dzisiaj wstępnie E-36 2.5 Vanos Automat i przymierzam się do jego kupna...
czy może mi ktoś z was coś ciekawego podpowiedzieć na temat takiego autka :)

nie pytam o podstawy bo zasady kupna i sprawdzania auta znam :spoko:
ale nie znam tego silnika i tej skrzyni i może są jakieś myki o których nie wiem :oops:

proszę o szczegółowe i konkretne wypowiedzi (i nie piszcie mi o podłużnicach,szybach czy tabliczkach znamionowych bo to mi jest temat znany)
diabeł tkwi w szczegółach :mad: a ja tych szczegułów w tym modelu nie znam :oops:
dlatego proszę o podpowiedzi ;)
_________________

 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sob Sty 06, 2007 23:50   

ogolnie to musisz zobaczyc/posluchac vanosa... jesli nie byl katowany a to automat to nie powinno byc niepozadanych/niepokojacych dzwiekow... ktory to rok? vanos pojedynczy czy podwojny? jesli jest podwojny to "dupcia" to uwypuklenie jest na cala dlugosc a jesli pojedynczy to na pol... 2.5 to dobry silnik... co do skrzynki to trzeba sprawdzic czy OK przezuca biegi, czy kickdown dobrze zapina itd... najprawdopodobniej ma kilka trybow jazdy np sport/komfort/zima sprawdz czy jest OKa i juz...
 
 
maly841 
pr0 killer

Auto: 2.0 TFSI
Skąd: Czechów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1082
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 01:32   Re: 2.5 Vanos

agrabsabi napisał/a:


proszę o szczegółowe i konkretne wypowiedzi (i nie piszcie mi o podłużnicach,szybach czy tabliczkach znamionowych bo to mi jest temat znany)
diabeł tkwi w szczegółach :mad: a ja tych szczegułów w tym modelu nie znam :oops:
dlatego proszę o podpowiedzi ;)



moze i o tym wiesz ale zawsze przy zakupie BMW sprawdzaj gorne mocowania amorkow z tylu i tylny most czy nie szumi bo jak ktos lubi polatac bokami to bardzo szybko to zajedzie. Znam to z wlasnego przykladu bo zajechalem to w E-36 1.8 .
_________________
A4 '05 2.0 TFSI , C4 3D
 
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 12:47   

maly841 napisał/a:
moze i o tym wiesz ale zawsze przy zakupie BMW sprawdzaj gorne mocowania amorkow z tylu i tylny most czy nie szumi bo jak ktos lubi polatac bokami to bardzo szybko to zajedzie. Znam to z wlasnego przykladu bo zajechalem to w E-36 1.8 .

o takie uwagi mi właśnie chodziło (bo bmw znam tylko z tego że mi się na ulicach podoba :haha: ) dzięki za podpowiedź :spoko:
Jaqub napisał/a:
ogolnie to musisz zobaczyc/posluchac vanosa... jesli nie byl katowany a to automat to nie powinno byc niepozadanych/niepokojacych dzwiekow... ktory to rok? vanos pojedynczy czy podwojny? jesli jest podwojny to "dupcia" to uwypuklenie jest na cala dlugosc a jesli pojedynczy to na pol... 2.5 to dobry silnik... co do skrzynki to trzeba sprawdzic czy OK przezuca biegi, czy kickdown dobrze zapina itd... najprawdopodobniej ma kilka trybow jazdy np sport/komfort/zima sprawdz czy jest OKa i juz...

silniczek pali od tyknięcia, równo pracuje i co mnie zaskoczyło bardzo łatwo się wkręca :wow:
rok 93` deklarowany przebieg 150000km hehehe nic z niego się nie wydobywa ale w/g mnie trochę głośno chodzi ale jak pisałem nie znam tego silnika :(
jeśli chodzi o wypuklenie na czole silnika to jest na pół długości czy raczej szerokości :spoko:
jeśli chodzi o skrzynię to dobrze trzyma auto na wzniesieniu (nie cofa się) :spoko:
biegi zmienia na D i R płynnie bez szarpania czuć tylko że napęd został włączony
i co mnie również zaskoczyło bo jeździlem już mocnymi automatami ten po prostu rwie z miejsca nie ma takiej dziury po daniu gazu idzie od razu :wow:
ma funkcje sport/komfort/zima tak jak pisałeś :spoko:

nie sprawdzilem jednak tego bo jak pisałem wcześniej to były tylko wstępne oględziny po niedzieli jeśli papiery i pochodzenie będzie oki dokładnie go przetrzepię hehehehe

dzięki chłopaki za odpowiedzi dałbym wam chętnie po punkcie ale gdzieś mi ta funkcja zginęła :(
_________________

 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 14:03   

agrabsabi napisał/a:
rok 93` deklarowany przebieg 150000km


hehe... smieszne troche bo wiekszosc ma taki... zbieg okolicznosci? nie sadze :mrgreen:
agrabsabi napisał/a:
ale w/g mnie trochę głośno chodzi ale jak pisałem nie znam tego silnika

ale co to znaczy glosno? tlucze sie czy po prostu szumi ( R6 bardzo pieknie brzmia :mrgreen: )
agrabsabi napisał/a:
jeśli chodzi o wypuklenie na czole silnika to jest na pół długości czy raczej szerokości

czyli pojedynczy Vanos...

jeszcze jedno... jesli sie zdecydujesz na to auto juz niemal 100% to podjedz gdzies na dobra diagnostyke ( po podpieciu sie pod gniazdo mozna juz w tym aucie wszystkie systemy sprawdzic...) polecam Ci to bo czujniki a jest ich bardzo duzo sa dosc drogie a jakikolwiek blad powoduje skuteczne obnizenie mocy i spadek frajdy z jazdy...
na pewno masz kogos znajomego z diagnostyka ale jakby co polecam BRJ...

maly841 napisał/a:
BMW sprawdzaj gorne mocowania amorkow z tylu i tylny most czy nie szumi bo jak ktos lubi polatac bokami to bardzo szybko to zajedzie

mozesz jeszcze w nadkola z tylu zajrzec czy gumy nie ma :haha:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 16:05   

Jaqub napisał/a:
agrabsabi napisał/a:
ale w/g mnie trochę głośno chodzi ale jak pisałem nie znam tego silnika

ale co to znaczy glosno? tlucze sie czy po prostu szumi ( R6 bardzo pieknie brzmia )

wiesz trudno mi jest to wytłumaczyć jest to raczej szum może syk wydobywa się ogólnie z jednostki po prostu tak pracuje nic tam nie stuka nie puka i nie rzęzi
podejżewam że może to słychać pracę łańcucha :roll:
zwrócilem na to uwagę bo miałem okazję pośmigać coupetą kolegi 2.0 w vanosie
ale mniejsza o ten vanos ;) w tej dwójce było słychać te 6 garów w rzędzie po podniesieniu maski tu jakoś to inaczej chodzi chociaż bez zastrzeżeń :spoko:
i żeby wyjaśnić dodam że piszę o pracy silnika na wolnych obrotach bo po przygazowaniu robi wrażenie brzmi wtedy jak rasowy bawar :spoko:
może trochę jestem przewrażliwiony :roll:
w wypasie autko ma bordcomputer po uruchomieniu jednostki pokazuje na desce i na kompie "chek control" i po około 30s kontrolka gaśnie i na wyświetlaczu kompa na szczęście pokazalo tylko niski stan plynu w spryskiwaczu :spoko:
czy nie jest tak że uszkodzenie np sondy lub silnika krokowego lub czego kolwiek wyświetliło by na kompie ?? jeśli się mylę sprostujcie mnie proszę ;)
w środę będę wiedzial coś więcej to napiszę :spoko:

a tak apropo to założyłem ten temat również po to aby ciągnąć wątek systemu Vanos
czyli zmiennych faz rozrządu (o ile mi wiadomo to honda, rover i podobno fiat również to stosowali) a nie tylko żeby wyciągnąć od was potrzebne mi informacje :oops:

dlatego konwersacja w temacie mile widziana zapraszam do dyskusji oczywiście nie tylko użytkowników bmw :spoko:
_________________

 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 18:34   

agrabsabi napisał/a:
czy nie jest tak że uszkodzenie np sondy lub silnika krokowego lub czego kolwiek wyświetliło by na kompie ?? jeśli się mylę sprostujcie mnie proszę


jesli jest na pelnym checku to powinno byc tak jak piszesz (pelny check- w opor przyciskow i funkcji, a przy kierownicy na manetce skrot BC)
agrabsabi napisał/a:
a tak apropo to założyłem ten temat również po to aby ciągnąć wątek systemu Vanos

dobra sprawa do obnizenia spalania i popedzenia autka od dolu... natomiast gora przy pojedynczym vanosie troche cierpi...
co do samego vanosa to tez sie spsuc moze...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 20:00   

sory Jaqub i dzięki za odpowiedź ale czy oprócz ciebie jest tu ktoś kto zna się na BMW?? :roll: :roll: :roll: :roll:


poslałem ci info na priv ;)
_________________

 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 20:08   

czy takie reguly do 328 tez sie odnoszą?? i jak ma sie 328 do 325? sory ze sie podlaczam pod temat moze nie dostane warna ani nikt mnie nie zlinczuje ;)
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
MMaly 
drifter


Auto: BMW E36 Coupe
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 275
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 20:08   

Jak widac raczej niestety niema zaduzo znawcow zdaje sie ze dopiero teraz przybywa uzytkownikow tych autek :)
_________________
www.BMWmotorsportKlub.eu
www.BMW-Klub.Lublin.pl
 
 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 20:23   

wlasnie najgorzej nauczyc sie czegos na wlasnym przykladzie...zwlaszcza jak to edzie silnik do remonty albo cos podobnego :/
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 20:38   

sharxhunter napisał/a:
czy takie reguly do 328 tez sie odnoszą?? i jak ma sie 328 do 325? sory ze sie podlaczam pod temat moze nie dostane warna ani nikt mnie nie zlinczuje

temat dotyczy systemu vanos czili i 2.0 i 2.5 i 2.8 mile widziane wszystkie opinie :spoko:
nawet tych co hondami jeżdżą i coś na ten temat mogą powiedzieć :spoko:
_________________

 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 21:39   

a jak to jest ze 323 ma 2.5 l i 170 km, 325 ma tez 2.5 l ale juz 192 km a 2328 ma 2.8 l i tylko 193 km... czyli najlepsze wyjscie to 325 ?? kto sie cos wypowie na ten temat... 0.3 l pojemnosci roznicy i tylko 1 km...
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
MMaly 
drifter


Auto: BMW E36 Coupe
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 275
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 23:17   



Jesli sie dobrze przyjzysz w te tabelki to zobaczysz ze o ile roznica miedzy iloscia koni jest malo znaczaca to w duzym stopniu momenty obrotowe mowia same za sebie :)
 
 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 23:21   

No fakt.. i o 0.7 sek do setki osiagi rozne...
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam