Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 469
Wysłany: Sob Sty 06, 2007 21:22 2.5 Vanos
oglądałem dzisiaj wstępnie E-36 2.5 Vanos Automat i przymierzam się do jego kupna...
czy może mi ktoś z was coś ciekawego podpowiedzieć na temat takiego autka
nie pytam o podstawy bo zasady kupna i sprawdzania auta znam
ale nie znam tego silnika i tej skrzyni i może są jakieś myki o których nie wiem
proszę o szczegółowe i konkretne wypowiedzi (i nie piszcie mi o podłużnicach,szybach czy tabliczkach znamionowych bo to mi jest temat znany)
diabeł tkwi w szczegółach a ja tych szczegułów w tym modelu nie znam
dlatego proszę o podpowiedzi
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sob Sty 06, 2007 23:50
ogolnie to musisz zobaczyc/posluchac vanosa... jesli nie byl katowany a to automat to nie powinno byc niepozadanych/niepokojacych dzwiekow... ktory to rok? vanos pojedynczy czy podwojny? jesli jest podwojny to "dupcia" to uwypuklenie jest na cala dlugosc a jesli pojedynczy to na pol... 2.5 to dobry silnik... co do skrzynki to trzeba sprawdzic czy OK przezuca biegi, czy kickdown dobrze zapina itd... najprawdopodobniej ma kilka trybow jazdy np sport/komfort/zima sprawdz czy jest OKa i juz...
Auto: 2.0 TFSI
Skąd: Czechów Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Maj 2004 Posty: 1082
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 01:32 Re: 2.5 Vanos
agrabsabi napisał/a:
proszę o szczegółowe i konkretne wypowiedzi (i nie piszcie mi o podłużnicach,szybach czy tabliczkach znamionowych bo to mi jest temat znany)
diabeł tkwi w szczegółach a ja tych szczegułów w tym modelu nie znam
dlatego proszę o podpowiedzi
moze i o tym wiesz ale zawsze przy zakupie BMW sprawdzaj gorne mocowania amorkow z tylu i tylny most czy nie szumi bo jak ktos lubi polatac bokami to bardzo szybko to zajedzie. Znam to z wlasnego przykladu bo zajechalem to w E-36 1.8 .
Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 469
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 12:47
maly841 napisał/a:
moze i o tym wiesz ale zawsze przy zakupie BMW sprawdzaj gorne mocowania amorkow z tylu i tylny most czy nie szumi bo jak ktos lubi polatac bokami to bardzo szybko to zajedzie. Znam to z wlasnego przykladu bo zajechalem to w E-36 1.8 .
o takie uwagi mi właśnie chodziło (bo bmw znam tylko z tego że mi się na ulicach podoba ) dzięki za podpowiedź
Jaqub napisał/a:
ogolnie to musisz zobaczyc/posluchac vanosa... jesli nie byl katowany a to automat to nie powinno byc niepozadanych/niepokojacych dzwiekow... ktory to rok? vanos pojedynczy czy podwojny? jesli jest podwojny to "dupcia" to uwypuklenie jest na cala dlugosc a jesli pojedynczy to na pol... 2.5 to dobry silnik... co do skrzynki to trzeba sprawdzic czy OK przezuca biegi, czy kickdown dobrze zapina itd... najprawdopodobniej ma kilka trybow jazdy np sport/komfort/zima sprawdz czy jest OKa i juz...
silniczek pali od tyknięcia, równo pracuje i co mnie zaskoczyło bardzo łatwo się wkręca
rok 93` deklarowany przebieg 150000km hehehe nic z niego się nie wydobywa ale w/g mnie trochę głośno chodzi ale jak pisałem nie znam tego silnika
jeśli chodzi o wypuklenie na czole silnika to jest na pół długości czy raczej szerokości
jeśli chodzi o skrzynię to dobrze trzyma auto na wzniesieniu (nie cofa się)
biegi zmienia na D i R płynnie bez szarpania czuć tylko że napęd został włączony
i co mnie również zaskoczyło bo jeździlem już mocnymi automatami ten po prostu rwie z miejsca nie ma takiej dziury po daniu gazu idzie od razu
ma funkcje sport/komfort/zima tak jak pisałeś
nie sprawdzilem jednak tego bo jak pisałem wcześniej to były tylko wstępne oględziny po niedzieli jeśli papiery i pochodzenie będzie oki dokładnie go przetrzepię hehehehe
dzięki chłopaki za odpowiedzi dałbym wam chętnie po punkcie ale gdzieś mi ta funkcja zginęła
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 14:03
agrabsabi napisał/a:
rok 93` deklarowany przebieg 150000km
hehe... smieszne troche bo wiekszosc ma taki... zbieg okolicznosci? nie sadze
agrabsabi napisał/a:
ale w/g mnie trochę głośno chodzi ale jak pisałem nie znam tego silnika
ale co to znaczy glosno? tlucze sie czy po prostu szumi ( R6 bardzo pieknie brzmia )
agrabsabi napisał/a:
jeśli chodzi o wypuklenie na czole silnika to jest na pół długości czy raczej szerokości
czyli pojedynczy Vanos...
jeszcze jedno... jesli sie zdecydujesz na to auto juz niemal 100% to podjedz gdzies na dobra diagnostyke ( po podpieciu sie pod gniazdo mozna juz w tym aucie wszystkie systemy sprawdzic...) polecam Ci to bo czujniki a jest ich bardzo duzo sa dosc drogie a jakikolwiek blad powoduje skuteczne obnizenie mocy i spadek frajdy z jazdy...
na pewno masz kogos znajomego z diagnostyka ale jakby co polecam BRJ...
maly841 napisał/a:
BMW sprawdzaj gorne mocowania amorkow z tylu i tylny most czy nie szumi bo jak ktos lubi polatac bokami to bardzo szybko to zajedzie
mozesz jeszcze w nadkola z tylu zajrzec czy gumy nie ma
Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 469
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 16:05
Jaqub napisał/a:
agrabsabi napisał/a:
ale w/g mnie trochę głośno chodzi ale jak pisałem nie znam tego silnika
ale co to znaczy glosno? tlucze sie czy po prostu szumi ( R6 bardzo pieknie brzmia )
wiesz trudno mi jest to wytłumaczyć jest to raczej szum może syk wydobywa się ogólnie z jednostki po prostu tak pracuje nic tam nie stuka nie puka i nie rzęzi
podejżewam że może to słychać pracę łańcucha
zwrócilem na to uwagę bo miałem okazję pośmigać coupetą kolegi 2.0 w vanosie
ale mniejsza o ten vanos w tej dwójce było słychać te 6 garów w rzędzie po podniesieniu maski tu jakoś to inaczej chodzi chociaż bez zastrzeżeń
i żeby wyjaśnić dodam że piszę o pracy silnika na wolnych obrotach bo po przygazowaniu robi wrażenie brzmi wtedy jak rasowy bawar
może trochę jestem przewrażliwiony
w wypasie autko ma bordcomputer po uruchomieniu jednostki pokazuje na desce i na kompie "chek control" i po około 30s kontrolka gaśnie i na wyświetlaczu kompa na szczęście pokazalo tylko niski stan plynu w spryskiwaczu
czy nie jest tak że uszkodzenie np sondy lub silnika krokowego lub czego kolwiek wyświetliło by na kompie ?? jeśli się mylę sprostujcie mnie proszę
w środę będę wiedzial coś więcej to napiszę
a tak apropo to założyłem ten temat również po to aby ciągnąć wątek systemu Vanos
czyli zmiennych faz rozrządu (o ile mi wiadomo to honda, rover i podobno fiat również to stosowali) a nie tylko żeby wyciągnąć od was potrzebne mi informacje
dlatego konwersacja w temacie mile widziana zapraszam do dyskusji oczywiście nie tylko użytkowników bmw
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 18:34
agrabsabi napisał/a:
czy nie jest tak że uszkodzenie np sondy lub silnika krokowego lub czego kolwiek wyświetliło by na kompie ?? jeśli się mylę sprostujcie mnie proszę
jesli jest na pelnym checku to powinno byc tak jak piszesz (pelny check- w opor przyciskow i funkcji, a przy kierownicy na manetce skrot BC)
agrabsabi napisał/a:
a tak apropo to założyłem ten temat również po to aby ciągnąć wątek systemu Vanos
dobra sprawa do obnizenia spalania i popedzenia autka od dolu... natomiast gora przy pojedynczym vanosie troche cierpi...
co do samego vanosa to tez sie spsuc moze...
a jak to jest ze 323 ma 2.5 l i 170 km, 325 ma tez 2.5 l ale juz 192 km a 2328 ma 2.8 l i tylko 193 km... czyli najlepsze wyjscie to 325 ?? kto sie cos wypowie na ten temat... 0.3 l pojemnosci roznicy i tylko 1 km...
_________________ Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
Auto: BMW E36 Coupe
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 275
Wysłany: Nie Sty 07, 2007 23:17
Jesli sie dobrze przyjzysz w te tabelki to zobaczysz ze o ile roznica miedzy iloscia koni jest malo znaczaca to w duzym stopniu momenty obrotowe mowia same za sebie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach