FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
OPEL FRONTERA
Autor Wiadomość
pavko 
Widać, że się stara
autofan

Auto: BMW e39 523
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 18
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 17:01   OPEL FRONTERA

Witam, moze tutaj ktoś mi pomoże bo nie bardzo mogę znaleść odpowiedzi na moje pytania. A więc:
W niedalekiej przyszłości ( jak wszytsko pójdzie zgodnie z planem), będę szukał drugiego auta- terenówki. Podoba mi się frontera i nad modelem z lat 99-2000 myślę. Auto nie będzie mi służyło do wypadów w dzikie tereny tylko raczej do normalej jazdy z rodziną. Padło na opla bo szukam auta w miarę taniego w serwisie, żeby cześci zamienne nie wymagały zaciągania kredytów :mrgreen: Mam jednak dylemat odnośnie silnika: myślałęm nad 2,2 dieslem choć nie wiem czy przy dzisiejszych cenach ropy będzie to oszczędność. Nie wiem nic o silniku 3,2 benzyna lub innych benzyniakach ale w tym wypadku zakladałbym gaz.
Może ktoś mi poradzi któryś silnik frontery lub wstawi jakies linki z tego tematu.
Z góry dziękuję.
 
 
doktor200 
Specjalista
Nowy


Auto: UAZ 31512
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 150
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 17:56   

pozniej cos napisze, a nielepiej terrano??
_________________
http://www.turbo-doktor.pl

TANIE CZĘŚCI RABAT DLA FORUMOWICZÓW
 
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 18:36   

Cytat:
Terenowy Opel nie aspiruje do miana "zdobywców pustyni" - rywalizuje w segmencie aut rekreacyjnych. Debiutował w 1991 roku i odniósł bardzo duży sukces. Dlaczego? Klienci mieli do dyspozycji krótki, 3-drzwiowy samochód w wersji otwartej (z hardtopem lub miękkim dachem) lub duże, 5-drzwiowe kombi. Konkurencja wśród funkcjonalnych, europejskich aut terenowych była bardzo mała, a Opel zaproponował atrakcyjny pojazd. Znacząco pomogły w tym doświadczenia Isuzu - z tej firmy pochodzi konstrukcja karoserii, podwozie i układ napędowy. Opel dołożył swoje silniki (znane z Omegi), a całość produkowano w Wielkiej Brytanii.

Po pierwsze wygoda
Długa wersja nadwoziowa będzie idealnym wyborem dla tych, którzy lubią podróżować w komfortowych warunkach. Zarówno na przednich, jak i na tylnych fotelach jest bardzo dużo miejsca, są one nadspodziewanie wygodne. Głównym mankamentem okazuje się dość niskie położenie tylnej kanapy - wyższe osoby będą miały kolana wysoko. Tablica rozdzielcza jest czytelna, ale wygląd przełączników ledwie przeciętny. W autach sprzed modernizacji ma ona dość archaiczny kształt, dlatego została całkowicie zmieniona w połowie 1996 roku.
Więcej uwagi należy się bagażnikowi. Długa odmiana przeznaczona jest na wyjazdy wycieczkowe i powinna oferować dużo miejsca. Podstawowa wersja 5-drzwiowa w większości krajów miała koło zapasowe montowane w bagażniku, co ograniczało pojemność z 540 do 430 litrów (po rozłożeniu siedzeń - 1720/1570 l). Alternatywą było umieszczenie koła na klapie, co jednak nawet w Niemczech wymagało dopłaty 1000 marek! Na tej operacji znacznie zyskuje bagażnik. Klapa podzielona jest poziomo - szybę otwiera się do góry, metalową burtę na dół.

Powolny motor
Silnik 2.4 to jedyna "benzynówka" stosowana w "długiej" Fronterze w pierwszej połowie lat 90. (w 95 roku zastąpił ją motor 2.2 16V). Silnik zapewnia przeciętną dynamikę, nie można go też pochwalić za kulturę pracy, jednak to dość trwała i solidna jednostka napędowa. Istotną zaletą w terenie jest duży moment uzyskiwany przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Zużycie paliwa daje się zachować na rozsądnym poziomie (11-13 l/100 km) tylko podczas spokojnej jazdy. Szybka podróż pozamiejska (czyli powyżej 120 km/h) czy próba dynamicznego poruszania się w mieście podnosi spalanie nawet powyżej 20 l.
W terenówce bardzo istotny jest układ napędowy - we Fronterze mamy klasyczne rozwiązanie - stały napęd tylnych kół z dołączanym przodem (wymaga zatrzymania). W piastach przednich najczęściej montowano automatyczne sprzęgiełka. Jako wyposażenie dodatkowe występowała częściowa blokada tylnego mechanizmu różnicowego.

Ostrożnie w terenie
Auto nie nadaje się do brutalnej jazdy w terenie z powodu słabo przystosowanego podwozia. Niezależne zawieszenie przedniej osi (z drążkami skrętnymi) i most sztywny z tyłu zawieszony na resorach piórowych (od 95 r. sprężyny) predysponują auto do jazdy po utwardzonych drogach i zapewniają raczej wysoki komfort w lekkim terenie niż możliwość jazdy po bezdrożach.
Parametry takie jak kąt natarcia (36 stopni) i zejścia (29 stopni) są przeciętne, większym minusem okazuje się wykrzyżowanie osi i skok kół. Przejeżdżając przez poprzeczne garby, bardzo łatwo zawisnąć na "brzuchu". Kto chce użytkować auto w prawdziwym terenie, powinien pomyśleć o tuningu - trzeba podnieść o parę cali zawieszenie, założyć opony o terenowej rzeźbie bieżnika. Problemem może być ustawienie zawieszenia na drążkach skrętnych. Silnik 2.4 stosunkowo łatwo uszczelnić (np. w porównaniu z 2.2), podnosząc głębokość brodzenia.
Podczas modernizacji w 1995 roku wprowadzono też koła 16-calowe (zamiast 15-calowych) oraz nowy, sprawniejszy układ hamulcowy z czterema tarczami.

Eksploatacja
Zaletą terenowego Opla jest dość duża podaż aut używanych, w tym są również (choć nieliczne) egzemplarze kupione jako nowe w Polsce. Nietrudno znaleźć auto w dobrej kondycji technicznej - samochody częściej widują... przyczepy niż trudny teren. Auto jest nieco bardziej awaryjne niż japońska konkurencja, ale też łatwiej (i taniej) o części zamienne.


Tu poczytaj, a jak bedziesz miał dalej pytania to spróbuje pomuc.

http://lkt.pl/viewtopic.php?t=5389&start=0

ten silnik 2,2 to chyba taki jak w calibrze jest :|
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 18:41   

crOOchy napisał/a:
ten silnik 2,2 to chyba taki jak w calibrze jest


WTF w jakiej calibrze :| :| :|
jak już to w astrze bertone, ale to chyba nie ten
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
pavko 
Widać, że się stara
autofan

Auto: BMW e39 523
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 18
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 19:30   

Dzięki za odpowiedzi.Choć moze ktoś coś jednak powie o 2,2 dieslu i 3,2 benzynie bo tak jak pisałem wczesniej takie opcje przyjmuję.
Co do Terrano to po pierwsze wogóle mi się nie podoba a poza tym jakoś nigdy nie przepadałem za japońcami ( myślę ze serwis opla będzie jednak tańszy).
A podoba mi się coś takiego:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=281348104
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=281924239
Benzyna/gaz ( pewnie sekwencja) kontra diesel- to mnie nurtuje.
_________________
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 20:35   

do ciagania przyczepy diesel, na rajdy przeprawowe też
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
doktor200 
Specjalista
Nowy


Auto: UAZ 31512
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 150
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 23:06   

crOOchy napisał/a:
...na rajdy przeprawowe też

Frota?? :wow: :mrgreen:
_________________
http://www.turbo-doktor.pl

TANIE CZĘŚCI RABAT DLA FORUMOWICZÓW
 
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Nie Gru 16, 2007 23:59   

nie frota tylko diesel :mrgreen:
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Pon Gru 17, 2007 00:41   

ten 2.2 dizel to kara od Boga, psuje sie na potęge i czesci do niego kosztują majatek. Juz lepiej kupic 3.2 benzyne :)
_________________

 
 
 
pavko 
Widać, że się stara
autofan

Auto: BMW e39 523
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 18
Wysłany: Pon Gru 17, 2007 16:01   

właśnie o takie odpowiedzi mi chodzi QSY
_________________
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Pon Gru 17, 2007 17:08   

terenowy samochód to nie tylko silnik, do psucia jest wiecej niz w osobówce: reduktor, przedni i tylny most....

ja osobiście poleciłbym Ci jakiegos azjate, Pajero, albo Terrano, jeszcze Galloper (kopia Pajero produkowana prze hjundaja)
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
doktor200 
Specjalista
Nowy


Auto: UAZ 31512
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 150
Wysłany: Pon Gru 17, 2007 17:25   

crOOchy napisał/a:
terenowy samochód to nie tylko silnik, do psucia jest wiecej niz w osobówce: reduktor, przedni i tylny most....

ja osobiście poleciłbym Ci jakiegos azjate, Pajero, albo Terrano, jeszcze Galloper (kopia Pajero produkowana prze hjundaja)



:spoko: , Opel to opel, jakbym odpuscil, zawieszenie ma nienajleprsze, a w srodku kupe rzeczy skrzypi :roll:
_________________
http://www.turbo-doktor.pl

TANIE CZĘŚCI RABAT DLA FORUMOWICZÓW
 
 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Pon Gru 17, 2007 17:34   

doktor200 napisał/a:
a w srodku kupe rzeczy skrzypi

pare kilometrów taką fronterą sport zrobiłem i nie zauważyłem jakoś...
poza tym wy chyba oceniacie z punktu widzenia offroad maniaków i jazdy w terenie, a tutaj widać ma to służyć do jazdy na codzień i do ciągania przyczepy
do tego moim zdaniem auto idealne
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
pavko 
Widać, że się stara
autofan

Auto: BMW e39 523
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 18
Wysłany: Pon Gru 17, 2007 18:01   

Właśnie tak jak napisałem w pierwszym poście - nie interesuje mnie jazda w terenie , chcę po prostu zamiast jakiegoś kombi czy wana kupić takiego opla do normalnej jazdy jako drugi samochód w rodzinie.
może jakieś linki odnośnie spalania, trochę groznie brzmi 3,2 w benzynie, a kompletnie nie wiem ile może palić taka terenówka( odpusczamy jazdę terenowa :)Może ktoś mi powie coś na temat zagazowania takiego silnika, bo domyślam się że pewnie przydałoby się sekwencję założyć .
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Pon Gru 17, 2007 19:22   

spalanie koło 20 litrów.

Kumpel kupił ostatnio jeepa Grand cherooke http://moto.allegro.pl/it...ok_limited.html

Pomysl nad jeepem, inny komfort jazdy, wieksze auto, lepszy silnik, ekonomiczniejszy.

Okresl pułap cenowy a bedzie łatwiej os wybrac, no chyba ze sie juz całkowice napaliłes na frote :)
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam