FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja zaworów- gdzie w LBN
Autor Wiadomość
woytek13 
drifter


Auto: E36 316-
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 316
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:31   Regulacja zaworów- gdzie w LBN

Gdzie tanio i sprawnie mogą mi wyregulować zawory w Fordzie fiesta 1.4 Zetec-s. Jest to głupia regulacja płytkowa i nie mogę tego sam zrobić w domu niestety. Jaki jest orientacyjny koszt takiej imprezy??

I mam małe pytanko co do luzu zaworowego. Jakie mogą być objawy zbyt małego luzu w zaworach wydechowych (na jednym praktycznie brak luzu), lekko ubywa mi oleju ale tylko delikatnie. Dymić nie dymi, mocy też za bardzo nie brakuje. Na zimnym silniku nie schodzi z obrotów (ok 2tys) przy pierwszym zapalaniu. Czy to ma związek. Klekotać też niby strasznie nie klekocze albo nie wiem jakiego dźwięku mam oczekiwać :roll:
 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:37   Re: Regulacja zaworów- gdzie w LBN

woytek13 napisał/a:
Gdzie tanio i sprawnie mogą mi wyregulować zawory w Fordzie fiesta 1.4 Zetec-s. Jest to głupia regulacja płytkowa i nie mogę tego sam zrobić w domu niestety. Jaki jest orientacyjny koszt takiej imprezy??

I mam małe pytanko co do luzu zaworowego. Jakie mogą być objawy zbyt małego luzu w zaworach wydechowych (na jednym praktycznie brak luzu), lekko ubywa mi oleju ale tylko delikatnie. Dymić nie dymi, mocy też za bardzo nie brakuje. Na zimnym silniku nie schodzi z obrotów (ok 2tys) przy pierwszym zapalaniu. Czy to ma związek. Klekotać też niby strasznie nie klekocze albo nie wiem jakiego dźwięku mam oczekiwać :roll:


skutkiem braku luzu będzie wypalenie zaworu więc radze w miare szybko to zrobić,żeby nie było skuchy,a dzwięków to mozna sie spodziewać raczej przy zbyt duzym luzie,a nie przy jego braku.Z płytkową regulacją jest o tyle cięzki temat,że trzeba mieć wiadro płytek róznych grubości aby to dokładnie ustawić :/
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
corey 
drifter

Auto: e36cupe+323ba
Skąd: Ponikwoda
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 243
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:38   

wyregulowac w domu tez mozesz, zadna to filozofia

jak masz za maly luz albo jego brak to mozesz sie w niedlugim czasie pozegnac ze szczelnoscia gniazd zaworowych

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 17:42 ]
Drift_King napisał/a:
woytek13 napisał/a:
Gdzie tanio i sprawnie mogą mi wyregulować zawory w Fordzie fiesta 1.4 Zetec-s. Jest to głupia regulacja płytkowa i nie mogę tego sam zrobić w domu niestety. Jaki jest orientacyjny koszt takiej imprezy??

I mam małe pytanko co do luzu zaworowego. Jakie mogą być objawy zbyt małego luzu w zaworach wydechowych (na jednym praktycznie brak luzu), lekko ubywa mi oleju ale tylko delikatnie. Dymić nie dymi, mocy też za bardzo nie brakuje. Na zimnym silniku nie schodzi z obrotów (ok 2tys) przy pierwszym zapalaniu. Czy to ma związek. Klekotać też niby strasznie nie klekocze albo nie wiem jakiego dźwięku mam oczekiwać :roll:


skutkiem braku luzu będzie wypalenie zaworu więc radze w miare szybko to zrobić,żeby nie było skuchy,a dzwięków to mozna sie spodziewać raczej przy zbyt duzym luzie,a nie przy jego braku.Z płytkową regulacją jest o tyle cięzki temat,że trzeba mieć wiadro płytek róznych grubości aby to dokładnie ustawić :/


jestem pewien ze ani razu tego nie robiles ze wyglaszasz takie wiadrowe brednie

plytki sie zamienia miejscami , w 70 procentach przypadkow nie potrzbuje dokupowac zadnej plytki, reszta przypadkow to max 2-3 plytki , koszt ich to okolo 10-20zl sztuka
 
 
woytek13 
drifter


Auto: E36 316-
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 316
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:48   

No właśnie pierwszy raz też mierzyłem luz zaworowy i nie wiem czy dobrze to robiłem. Chociaż na zaworach dolotowych wyszły mi wyniki takie jak powinny być. Tzn mieszczące sie w normie gdyż mój szczelinomierz też nie jest wybitnie dokładny. Wymieniać płytek też nie wymieniałem stąd moje obawy. Myślałem, że należy zmierzyć luz i kupić odpowiednie płytki ale właśnie nie mam możliwości dokładnego zmierzenia ich stąd poszukiwania warsztatu. ;(

Jaki jest orientacyjny koszt regulacji?? :>
_________________
RWDphoto
 
 
 
corey 
drifter

Auto: e36cupe+323ba
Skąd: Ponikwoda
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 243
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:51   

w toyocie biore za to 100zl
 
 
woytek13 
drifter


Auto: E36 316-
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 316
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:53   

Plus płytki tak?? A Forda nie robiłeś dotychczas ;)
_________________
RWDphoto
 
 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:55   

woytek13, poczytaj temat bodajże o swoim samochodzie, tam corey pisał że bawił się z tymi(chyba tymi) silnikami ;)
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
corey 
drifter

Auto: e36cupe+323ba
Skąd: Ponikwoda
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 243
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:57   

silnikow 1.25 zlozylem od zera z 10 sztuk, 1.4 zadnego nawet na oczy nie widzialem :rotfl:
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 19:33   

corey napisał/a:

jestem pewien ze ani razu tego nie robiles ze wyglaszasz takie wiadrowe brednie


postawisz na to kasę ? ;)
corey napisał/a:

plytki sie zamienia miejscami , w 70 procentach przypadkow nie potrzbuje dokupowac zadnej plytki, reszta przypadkow to max 2-3 plytki , koszt ich to okolo 10-20zl sztuka


jeśli chodzi o wmiarę "świeży" motor to masz rację,ale czy uda Ci się dokładnie ustawić w silniku po duużym przebiegu przy pomocy tych samych płytek to wątpię,no ale skoro tak mówisz to wpadnę do Ciebie ustawić starego fiatowskeigo DOHCa jak już obsadzę go w jakimś kredensie :spoko:

pzdr!
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
corey 
drifter

Auto: e36cupe+323ba
Skąd: Ponikwoda
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 243
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 20:05   

Drift_King napisał/a:
corey napisał/a:

jestem pewien ze ani razu tego nie robiles ze wyglaszasz takie wiadrowe brednie


postawisz na to kasę ? ;)
corey napisał/a:

plytki sie zamienia miejscami , w 70 procentach przypadkow nie potrzbuje dokupowac zadnej plytki, reszta przypadkow to max 2-3 plytki , koszt ich to okolo 10-20zl sztuka


jeśli chodzi o wmiarę "świeży" motor to masz rację,ale czy uda Ci się dokładnie ustawić w silniku po duużym przebiegu przy pomocy tych samych płytek to wątpię,no ale skoro tak mówisz to wpadnę do Ciebie ustawić starego fiatowskeigo DOHCa jak już obsadzę go w jakimś kredensie :spoko:

pzdr!


albo we fiacie sa gniazda z gowna zrobione albo slaby z ciebie mechanior

zdazalo sie robic toyoty z przbiegiem po 200 tys. ktore nigdy nie mialy luzow robionych i tak jak pisalem max. 3 plytki

gniazda dolotowe zuzywaja sie zupelnie w inym tepie co wydechowe i spektrum rozmiarow plytek jest dosyc duze w kazdym silniku, najlatwiej to jest pomierzyc luz i nakupowac plytek ale nie w tym sztuka
 
 
BOSEK 
drifter

Auto: coś
Skąd: Łęczna
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2004
Posty: 323
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 22:23   

no tak .. jak zaczną dyskutować sprzedawca części z mechanikiem, zapowiada sie ciekawy temat ;-)

Ja w swoim krótkim życiu ustawiałem zawory w kilkudziesięciu autach i nie uważam to za operację trudną, jednakże... np: w Japończykach ważne jest ustawianie na GMP - nie na słuch :haha:
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 23:33   

BOSEK napisał/a:
no tak .. jak zaczną dyskutować sprzedawca części z mechanikiem, zapowiada sie ciekawy temat ;-)


buehehe odezwał sie informatyk :haha:
BOSEK napisał/a:

Ja w swoim krótkim życiu ustawiałem zawory w kilkudziesięciu autach i nie uważam to za operację trudną, jednakże... np: w Japończykach ważne jest ustawianie na GMP - nie na słuch :haha:


chyba masz na myśli regulację "na śrubkę" (tak jak jest w hondzie) więc jakby nie na temat :roll:
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam