FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
silnik zaczął pić olej. Co się dzieje?
Autor Wiadomość
Damian 
drifter
as bezpiecznej jazdy

Auto: e-39 2,8
Skąd: Nałkowskich
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 262
Wysłany: Czw Lut 21, 2008 07:20   silnik zaczął pić olej. Co się dzieje?

Jak w temacie mój silniczek zaczął mocno zapijać olej. Nigdy wcześniej tego nie było jeździł od wymiany do wymiany bez konieczności dolewek (wymiana co 15 tys.). Teraz mam przejechane 9 tys. od ostatniej wymiany i musiałem wczoraj dolać 0,6 l. oleju. Jeżdże na CASTROLU EDGE SPORT 0W-40. Na korku pojawił się rudy nagar (nigdy nie zwróciłem uwagi czy występuje, być może tak ma być). Czy taki pobór oleju jest dopuszczalny i co oznacza ten nagar na korku, co może powodować taki pobór etc. Nie zauważyłem różnicy w osiągach.
_________________
Zawiozę do ślubu tel 509-619-907.
W opcji wjazd na plac kościelny bokiem :)
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Czw Lut 21, 2008 07:39   

Nauczka by lać normalny olej nie katstorla, jedź zmierz gdzieś kompresję i będzie wiadomo.
_________________
 
 
 
corey 
drifter

Auto: e36cupe+323ba
Skąd: Ponikwoda
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 243
Wysłany: Czw Lut 21, 2008 08:36   

MACIOR napisał/a:
Nauczka by lać normalny olej nie katstorla, jedź zmierz gdzieś kompresję i będzie wiadomo.


ze niby co ma byc wiadomo///

co ma wspolnego cisnienie w komorze z poborem oleju

[ Komentarz dodany przez: MACIOR: Czw Lut 21, 2008 14:54 ]
Twoja odpowiedź jest niezgodna z zasadami
Jeśli nie zmienisz swojego postu,
dostaniesz OSTRZEŻENIE, lub zablokujemy Ci konto.


no teraz to nie wiem za co dostalem to ostrzeżenie , za to ze prostuje glupoty ktore pisze macior

[ Komentarz dodany przez: MACIOR: Pią Lut 22, 2008 07:48 ]
Za złamanie zasad
! dostajesz OSTRZEŻENIE !
Ostatnio zmieniony przez corey Pią Lut 22, 2008 00:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Czw Lut 21, 2008 08:44   

właśnie nie wiem co niby ma współnego,może mieć ale nie musi a skoro nie ma spadku osiągów to raczej nie będzie miało.Mogły wygrzać się uszczelniacze na zaworach i będzie pił olej a sprężanie będzie dobre.Auto jeździ na gazie?jeśli tak to byćmoże faktycznie głowica jest już trochę zmęczona.Druga sprawa to taka czy pali Ci ten olej od razu po zalaniu?czy zaczyna ubywać dopiero po kilku kkm od wymiany?Olej ma to do siebie że się zuzywa(zwłaszcza przy ostrzejszej jeździe) i po pewnym przebiegu od wymiany może zacząc znikać bo straci swoje własciwości i to jest własnie znak,ze należy go zmienić.

Jeśli natomiast znika Ci z miarki od razu po zalaniu to znaczy,że będzie trzeba rozbierać :/
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Czw Lut 21, 2008 10:32   

sprawdz czy nie masz zadnych wycieków z silnika, zaobserwuj czy auto dymi na niebiesko a jak dymi to w jakich okolicznosciach. Ja obstawiam złą jakosć oleju, poprostu po rzejechaniu dłuzszego dystansu olej juz tracu swoje wlasciwosci tak jak pisał Drift King i zaczyna go ubywac. Zmien olej i i obserwuj kiedy najbardziej zaczyna go ubywywać. A ten nagar na korku moze byc spowodowany tym ze auto jezdzi na krótkich dystansach i bardzo często wlasnie swoadczy o zlym oleju ;)
_________________

 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Czw Lut 21, 2008 11:09   

MACIOR napisał/a:
Nauczka by lać normalny olej nie katstorla, jedź zmierz gdzieś kompresję i będzie wiadomo.


a tak spytam normalny to wg Ciebie jest jaki ?i czemu nie kaTstrol ?
robiłeś jakies analizy?testowałeś te same silniki w tych samych warunkach na różnych olejach?masz jakieś niezaprzeczalne dowody?Pytam bo sam latam na castrol'u i nie znika mi z miarki,baa po roku i 25kkm pałowania motoru na ww oleju nie stwierdziłem absolutnie żadnego spadku kondycji motoru,fakt zmieniam co 7-8 kkm.

Jeśli nie masz żadnych KONKRETNYCH info na temat tego dlaczego dana marka jest dobra/zła to nie rzucaj takich haseł.Opowieści kolega słyszał od kolegi że jego babcia mówiła....proponuje zatrzymać dla siebie :)

[ Komentarz dodany przez: MACIOR: Czw Lut 21, 2008 14:55 ]
Twoja odpowiedź jest niezgodna z zasadami
Jeśli nie zmienisz swojego postu,
dostaniesz OSTRZEŻENIE, lub zablokujemy Ci konto.


[ Komentarz dodany przez: MACIOR: Czw Lut 21, 2008 14:55 ]
Weź pod uwagę, że chódna ma idiotoodporne silniki które nawet na wodzie ciężko zakatować.
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
Damian 
drifter
as bezpiecznej jazdy

Auto: e-39 2,8
Skąd: Nałkowskich
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 262
Wysłany: Czw Lut 21, 2008 11:21   

Obawiam się, że coś padło, bo zawsze jeździłem na castrolu i nigdy nie ubywało. Rzeczywiście jeżdże często na krótkich odcinkach i być może to to spowodowało nagar. Co do spalin to ciężko co kolwiek powiedzieć w zimie (dymi każdy samochód) acz kolwiek nie zauważyłem by dymek był niebieski jest raczej szaro/biały czyli normalny. Pomyślałem, że jeżeli olej dostaje się do komory spalania np. przez nieszczelne pierścienie to powinienem mieć zarzygane świece, a to,że nie wycieka nigdzie obok to pewne bo poza kużem na silniku nie ma nic innego. Gdzie polecacie podjechać na sprawdzian?



edit: KURZEM
_________________
Zawiozę do ślubu tel 509-619-907.
W opcji wjazd na plac kościelny bokiem :)
Ostatnio zmieniony przez daniel Czw Lut 21, 2008 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Czw Lut 21, 2008 12:32   

Damian napisał/a:
Obawiam się, że coś padło, bo zawsze jeździłem na castrolu i nigdy nie ubywało. Rzeczywiście jeżdże często na krótkich odcinkach i być może to to spowodowało nagar. Co do spalin to ciężko co kolwiek powiedzieć w zimie (dymi każdy samochód) acz kolwiek nie zauważyłem by dymek był niebieski jest raczej szaro/biały czyli normalny. Pomyślałem, że jeżeli olej dostaje się do komory spalania np. przez nieszczelne pierścienie to powinienem mieć zarzygane świece, a to,że nie wycieka nigdzie obok to pewne bo poza kużem na silniku nie ma nic innego. Gdzie polecacie podjechać na sprawdzian?



hmm sprawdzian..ale jaki ? :roll:
napisz coś w temacie tego ubywania tak jak pytałem ja i Qsy czy cały czas ubywa czy zaczyna znikać dopiero po kilku tysiącach km od wlania?
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Czw Lut 21, 2008 12:39   

Damian napisał/a:
Teraz mam przejechane 9 tys. od ostatniej wymiany i musiałem wczoraj dolać 0,6 l. oleju.


9tys km to nie jest tak malo... jak w miedzy czasie auto dostalo troche w tylek to moglo tyle ubyc oleju... zreszta 0.6litra na prawei 10tys to nic strasznego (chyba ze ubytek taki sie zrobil przez ostatnie kilkaset km) taka ilosc spozywanego oleju moze budzic niepokoj jesli jest na mniejszym przebiegu 1tys km lub nawet mniej...

co do "nagaru" to jesli pod korkiem ew na bagnecie masz tylko ciut tego i wyglada jak "budyn" a jezdzisz bardzo krotkie odcinki jak jest zimno (np po miescie) to nic strasznego... tak sie dziac moze... po zrobieniu jakiejs dluzszej trasy nie powinno byc sladu...


a tak OT to smarty w 600 w benzinie potrafia zuzywac wiecej oleju na 100km :spoko:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
_Rafi_ 
streetracer


Auto: ropniak
Skąd: LSM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 964
Wysłany: Czw Lut 21, 2008 14:37   

Auto nie wielbłąd i napić się musi :D

[ Komentarz dodany przez: QSY: Czw Lut 21, 2008 15:06 ]
Za złamanie zasad
! dostajesz OSTRZEŻENIE !


co to ma wspólnego z tematem? ta odpowiedz jest zupełnie bez sensu :roll:
Ostatnio zmieniony przez QSY Czw Lut 21, 2008 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TTomek 
streetracer


Auto: T.C.T;A5Tred;UnoT;A8 AKG
Skąd: Dominów
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 777
Wysłany: Pią Lut 22, 2008 00:01   

Drift_King napisał/a:
a tak spytam normalny to wg Ciebie jest jaki ?i czemu nie kaTstrol ?
robiłeś jakies analizy?testowałeś te same silniki w tych samych warunkach na różnych olejach?masz jakieś niezaprzeczalne dowody?Pytam bo sam latam na castrol'u i nie znika mi z miarki,baa po roku i 25kkm pałowania motoru na ww oleju nie stwierdziłem absolutnie żadnego spadku kondycji motoru,fakt zmieniam co 7-8 kkm.


popieram Maciora...zacznij zmieniać tak jak większość użytkowników co 12-15 tys i zobaczysz jaka jest różnica ... niekoniecznie w konsumpcji ale w ilości syfu i nagaru osadzonego w silniku.

Nie sądzę abym miał coś przeciwko Castrolowi z zachodu ale rodzima rozlewnia traktuje polskiego kierowcę jak buraka z Zimbwawue i wlewa Lotosa albo Superol etykietując to jako EDGE albo Magnatec. [EDIT: sorki za wymienienie nazwy Lotos , gdyż jest on zapewne lepszy od tego co jest w Polsce sprzedawane w opakowaniu C.]
Gdyby moje słowa miały trafić na wokandę to mam kilka fotek silników jeżdżacych tylko na C. i nic mnie nie przekona.

Co do używania tego oleju na serwisach , co może być kartą przetargową dla jego zwolenników, to niestety ale C. ma najlepsze wycieczki zagraniczne za najmniejszą ilość beczek sprzedanych , więc właściciele i kierownicy przyjmą każdą ilość tego shitu i ją później wleją do aut na przeglądach.

Niedawno podobna afera była z gównem w butelkach Mobila , tylko ci się na czas opanowali i widać od razu co sie leje do silnika ( po konsystencji i zapachu) natomiast C. ma w pupci spadającą opinię idąc w kierunku coraz bardziej drogich i zwodzących reklam

[ Dodano: Pią Lut 22, 2008 00:04 ]
oczywiście może to niewiele mieć wspólnego z tym , że ten silnik zaczął pobierać olej.

zanim zaczniesz panikować , ustal co jest przyczyną nadmiernej konsumpcji , dół czy góra , może przebieg zaczął dawać się we znaki...
 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Pią Lut 22, 2008 08:34   

Ile nalotu ma auto?A może po prostu ze względu na przebieg czas zmienić olej na gęsty ?Wtedy popijanie napewno się ograniczy.


TTomek mógłbys rozwinąć temat "rodzimej rozlewni" ?
Z moich informacji wynika,ze tylko najtańszy produkt Castrola MOTOR OIL 15w40 jest produkowany w PL,reszta gamy natomiast u naszych zachodnich sąsiadów,ale może jest coś o czym nie wiem :roll:
Niedawno zdejmowałem pokrywę zaworów i faktycznie było na niej sporo ciemnego syfu(fakt wymiana była już blisko) ale olałem temat bo auto działa :spoko:
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
Damian 
drifter
as bezpiecznej jazdy

Auto: e-39 2,8
Skąd: Nałkowskich
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 262
Wysłany: Pią Lut 22, 2008 09:50   

Przebieg mojego silnika to 218 tys. NIe wiem czy olej był popijany równomiernie czy od jakieś momentu bo tego nie sprawdzałe (nigdy nie musiałem) teraz zabłesła lampka więc musiałem zobavczyć
_________________
Zawiozę do ślubu tel 509-619-907.
W opcji wjazd na plac kościelny bokiem :)
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pią Lut 22, 2008 14:37   

218tyś, ma prawo troszkę wypić, kup motula do płukania silnika, dobry półsyntetyk motula czy valvo i powinno zdecydowanie lepiej, mi w Audi taka operacja pomogła, a też lubiło wypić troszkę.

DK
Rodzima Rozlewnia - Kupują hurtowe ilości w wagonach, beczkach, cysternach od producenta, rozlewają to w buteleczki u siebie i tak dalej. I teraz weź takiego Czesia który coś tam działa przy tych olejach za 800-900zł/m-c resztę wymysl sobie sam i już wiesz dlaczego nie kupuje się oleju rozlewanego w PL do własnego auta.
_________________
 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Pią Lut 22, 2008 15:43   

MACIOR napisał/a:
218tyś, ma prawo troszkę wypić, kup motula do płukania silnika, dobry półsyntetyk motula czy valvo i powinno zdecydowanie lepiej, mi w Audi taka operacja pomogła, a też lubiło wypić troszkę.


Zgadzam się z Maciorem,z tym że wlej 10w60 EDGE lub (jeśli nie szkoda Ci $$) TWS(dedykowany do M pałera) i nie powinien pić
MACIOR napisał/a:

DK
Rodzima Rozlewnia - Kupują hurtowe ilości w wagonach, beczkach, cysternach od producenta, rozlewają to w buteleczki u siebie i tak dalej. I teraz weź takiego Czesia który coś tam działa przy tych olejach za 800-900zł/m-c resztę wymysl sobie sam i już wiesz dlaczego nie kupuje się oleju rozlewanego w PL do własnego auta.


Wiem wiem wszystko wiem i masz racje,z tym że czytałeś co napisałem wyżej?Z oferty castrola tylko najtańszy szit jest rozlewany na terenie PL a reszta w Niemczech gdzie taki Johan zgarnia za to pare kilo ojro na mc.Takie jest ofiszjalne info Castrol'a w temacie co gdzie więc pytam czy Ty lub TTomek wiecie coś więcej na temat rozlewania w PL oleju przez ww brand?Macie jakieś dowody na to,że magnateki i inne "lepsze"bajery są rozlane w PL?Jeśli tak to napiszcie jakie,nie mówię tego złośliwie po prostu chiałbym wiedzieć,jeśli nie ma takich dowodów to nie wprowadzać ludzi w błąd :mad:

[ Dodano: Pią Lut 22, 2008 16:07 ]
Zruszyliście mi nerwa i po raz kolejny(bo kiedyś to już przerabiałem) zadzwoniłem do Jamrozika(przedstawiciel na tę część PL) i znowu spytałem o to samo:czy oprócz motor oil i diesel motor oil jakikolwiek produkt jest produkowany/lany/pakowany na terenie PL ?
Odpowiedź brzmi :NIE !! (oficjalna) więc jesli strugają to w PL to gdzieś pod ladą?Macie info na taki temat?heh twierdzi że dobrze zapłaci jak mu sie pokaże rozlewnie Castrola w PL :haha:
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam