FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[FAQ] warsztat- zrób to sam
Autor Wiadomość
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Pią Sty 30, 2009 18:02   [FAQ] warsztat- zrób to sam

dzisiaj zabrałem sie za walkę z wyciekami z silnika, jako że najlepiej zacząć to od góry gdy nie można zlokalizować wycieku dzisiaj wymieniłem uszczelką pod pokrywą zaworów jutro oring pod chłodniczką oleju


1. zdejmujemy osłonę silnika odkręcając dwie nakrętki 10 (zaznaczone strzałkami) u mnie odkręca sie cały metalowo gumowy łącznik :wallbash:


2. zdejmujemy odmę, odkręcając opaskę zaciskową i zdejmując opaskę od strony powietrznej


3. odkręcamy 3 nakrętki mocujące pokrywę zaworów klucz nr 10


4. po zdjęciu podkładek dociskających pokrywę zaworów demontujemy gumowe uszczelnienia śrub mocujących 3szt


5. następnie zdejmujemy pokrywę zaworów i wycieramy dokładnie krawędzie pod nową uszczelkę. jednocześnie demotujemy dolne uszczelnieni pod śruby mocujące (zaznaczone strzałką) u mnie brakowało jednego takiego uszczelnienia :shocked: szukałem wewnątrz głowicy ale nie mogłem znaleść szczątków :mysli:


6. po dokładnym wytarciu krawędzi głowicy i pokrywy zaworów, zakładamy nową uszczelkę oraz dolne uszczelnienie pod śruby mocujące



dalej postępujemy analogicznie składając wszystko do pkt 1.

OPIS DOTYCZY SILNIKA TDI AHU 90KM





NIE KOMENTUJEMY TEMATU.
JEŻELI COŚ ROBISZ W AUCIE PODZIEL SIE TYM Z KIMŚ KOMU MOŻE SIE PRZYDAĆ TWÓJ OPIS :spoko:
_________________

 
 
 
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Pon Sie 24, 2009 20:39   

dzisiaj nadeszła pora na od dawna przekładaną wymianę klocków i płynu hamulcowego. jako zamienne juridy kupiłem klocki tajemniczej nazwy ABS, płyn jurid 2szt, pastę do cylinderków. tarcze pozostawiłem stare po konsultacji z mechaniorem 8)


1. poluzowawszy śruby koła przedniego podnosimy auto z przodu obie strony, mi mało co z podnośnika nie spadło dlatego nie zostawimy na samym podnośniku tylko coś podkładamy pod auto


2. zacisk przykręcony jest do zwrotnicy dwiema 17-tkami, ciężko zapieczone śruby dobrze mieć pod ręką wd-40, ja złamałem dwa klucze na tych śrubach


3. demontujemy klocki z prowadnic jarzma zacisku, u mnie wyglądały tak (po prawej zużyty w konfrontacji z nowym ;) ):


4. dokładnie czyścimy prowadnice klocków w jarzmie


5. nie lada problemów przysporzył mi tłoczek tzn nie mogłem go cofnąć i w wymyśliłem coś takiego:


spawanie trochę nie wyszło, ale spełniło swoje zadanie :D

6. po oczyszczeniu zacisków montujemy nowe klocki i przykręcamy zacisk do zwrotnicy

Wymiana płynu metodą grawitacyjną. potrzebne są cztery wężyki o średnicy 5mm, cztery pojemniki na stary płyn, klucz oczkowy nr 11, wd-40

7. zdejmujemy gumkę odpowietrznika, poluzowawszy odpowietrznik koła tylnego nakładamy wężyk na jego końcówkę i drugą stronę do pojemnika, następnie koło prawe tylne, lewe przednie i prawe przednie


ilość płynu jaka powinna zostać zlana z układu to 0,25L na koło.
Należy kontrolować poziom płynu w zbiorniczku i uzupełniać świeżym żeby nie zapowietrzyć pompy hamulcowej.


8. jeżeli z którejś strony płyn został zlany to zakręcamy odpowietrznik i zakładamy gumkę

9. zakładamy koła, i czas na przejażdżkę, przez pierwsze 500km klocki powinny sie dotrzeć i hamować z pełną siłą.


10. idziemy na piwo za zaoszczędzone pieniążki za wymianę :D :D
_________________

 
 
 
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Czw Sie 27, 2009 20:26   

dzisiaj po otwarciu maski zaraz po myciu auta zostałem nie miło zaskoczony wodą do połowy akumulatora w podszybiu. poczekałem aż woda opadnie i zabieram się do pracy:

1. odpinamy akumulator najpierw "-", klucz nr 10
2. odkręcamy jarzmo mocowania akumulatora klucz nr 13
3. wyjmujemy akumulator
4. odkręcamy podstawę akumulatora jedna śruba nr 13 i dwie nakrętki 13
5. i naszym oczom ukazuje się sprawca zamieszania:

zatkany brudami odpływ przez zwężkę w gumowej uszczelce a rozwiązałem to tak:

po zamontowaniu i wyczyszczeniu:

6. montujemy w odwrotnej kolejności

pozdrawiam i do usłyszenia :D
_________________

 
 
 
miracledrug2 
Widać, że się stara

Auto: audi 100 2.3 quattro '90
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 28
Wysłany: Pon Sie 31, 2009 21:55   

bez przesady z tymi instrukcjami....... :P :P:P

chcialo ci sie robic tyle zdjeic i w ogole tego wszystkiego ? ?

:haha: :haha: :haha:

[ Komentarz dodany przez: .Gelo.: Pon Sie 31, 2009 22:19 ]
kolega slaw swoimi instrukcjami pomaga innym więc twój post jest nie nie miejscu

radzę się następnym razem poważnie zastanowić
 
 
 
M@rcus 
Specjalista


Auto: Audi A4 Avant
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 150
Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 22:02   

Fajna robota instrukcje bardzo dokładne i gratki za pomysł bo przyznam bardzo przydatne dla osób zaczynających przygodę z mechaniką a chcących zaoszczędzić troszkę grosza :) :spoko:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam