Wysłany: Sob Gru 27, 2008 12:15 A4 TDI czy 80 TDI Pooomocy..
Witam
Mam pewien problem:(
Mam ok 15-16 tysi i nie wiem co mam kupić..:( Czy bardziej oplaca kupić 80 1,9TDI 90Ps która jak na swoj wiek i pieniądze 13-14 tysi powinna być "dopieszczona" i warta swojej ceny:)
Czy A4 nie będzie jednak(jak za cene 15) wytłuczone i zamiast jeździć będzie stać jak skarbonka
_________________ PIOTREK_42GV => Chwila bokiem miesiąc w szopie Tak PowiNNo być
Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 415
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 12:41 Re: A4 TDI czy 80 TDI Pooomocy..
alpinab10 napisał/a:
Witam
Mam pewien problem:(
Mam ok 15-16 tysi i nie wiem co mam kupić..:( Czy bardziej oplaca kupić 80 1,9TDI 90Ps która jak na swoj wiek i pieniądze 13-14 tysi powinna być "dopieszczona" i warta swojej ceny:)
Czy A4 nie będzie jednak(jak za cene 15) wytłuczone i zamiast jeździć będzie stać jak skarbonka
A który Ci sie bardziej podoba ? A4 czy b4. A moze audi 100 C4 2.5 tdi.
To twoja kasa i ty bedziesz tym jezdził. Ja też stałem przed takim dylematem rok temu. 80 b4 avant czy 100 c4 avant.
Przebiegi rzędu 15 tys. rocznie:)
2,5 średnio wciągnie 11-12 a 1,9 przy spokojnej jezdzie mysle kolo 8:)
A4 wiadomo ladniejsze:) Widzialem na allegro np. zestaw przedniego zawieszenia wszystkie wahacze za 550pln a remont zawieszenia w mojej wołowinie 440 pochłoną 700... wiadomo do francuza cześci drogie...
_________________ PIOTREK_42GV => Chwila bokiem miesiąc w szopie Tak PowiNNo być
Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 7 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 423
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 13:45
alpinab10 napisał/a:
A4 wiadomo ladniejsze:) Widzialem na allegro np. zestaw przedniego zawieszenia wszystkie wahacze za 550pln...
nie polecam takich zestawów sam miałem dylemat tej jesieni i na zawieszenie wydałem 1600zł
czy A4 ładniejsze zależy od gustu mi sie osobiście podoba chociaż miał być passat b5
Bardzo dobra podpowiedż bierz kolego audi 100 C3 z silnikiem 2.3 i będziesz zadowolony części pełno i wszystko sam naprawisz a jeżdząc spokojnie zejdziesz do spalanie 12,5 gazu przy kacie 13,5 ja bym brał sete komfort i wygoda
Chyba trzeba bedzie dobrze zastanowić się nad 80 bo C3 znalezc w przyzwoitym stanie to wiadomo.. szczegolnie kombi Najlepszy byl by TDI bo polskiego NITRO mam juz serdecznie dość
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 20:47 ]
a mam jeszcze takie pytanie?:D bo slyszalem że w niektórych 1,9TDi nie bylo swiec żarowych? Na jakiej zasadzie to dziala?;)
_________________ PIOTREK_42GV => Chwila bokiem miesiąc w szopie Tak PowiNNo być
Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 7 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 423
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 21:43
nie spotkałem sie z czym takim żeby świec nie było w tdi nawet w pierwszych silnikach diesla z wstępną komorą spalania występowały świece żarowe.
świeca żarowa ogrzewa wnętrze cylindra przed rozruchem (działa także w trakcie pracy przez pewien czas) żeby łatwiej mogło występować zjawisko samozapłonu mieszanki paliwo-powietrze w niskiej temp.
ON do traktorów LPG do zapalniczek. jak 80 to tylko 1Z na więcej KM nie licz
Z tego co ja się orientuje to jest kilka rodzajów tych silników 1,9TDI różnią się one oznaczeniem (AFN itd) chcial bym się dowiedzieć czy jest jakas zasadnicza różnica?? między nimi:)
_________________ PIOTREK_42GV => Chwila bokiem miesiąc w szopie Tak PowiNNo być
Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 7 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 423
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 23:54
jeśli zdecydujesz sie na 80 to masz tylko 90konną 1Z i 75konny AAZ(?)
90KM - AHU i AHH, 1Z
110KM - AFN i AVG(?)
różnią sie turbinami i ich sterowaniem (AFN I AVG ze zmienną geometrią łopatek VTG które lubią sie zapiekać sterowane ; AHU i AHH z bypassem - zaworem upustowym) i wielkością wtryskiwaczy(?)
ja akurat mam takie dwa samochody nad jakimi się zastanawiasz a mianowicie
B4 1.9 TDI 90 KM i A4 1.9 TDI AFN 110 KM
i powiem ci tak B4 jest dużo tańsze utrzymaniu wiadoma sprawa że w A4 masz aluminiowe zawieszenie i niestety trzeba je naprawiać ale to jest koszt 200 zł za wahacz
w b4 idą tulejki w zawieszeniu tylko i są tanie
ale porównują komfort jazdy A4 jest dużo dużo lepsze
warto się też zastanowić jak chcesz jeździć tym samochodem czy powoli czy troche szybciej przemieszczać się z punktu A do punktu B bo jeśli chcesz jeździć troche szybciej to powiem ci ze b4 w dieslu jest strasznie mułowate
ja bym wolał A4 ale wybór pozostawiam tobie,pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach