Wysłany: Nie Gru 30, 2007 23:20 Problem z elektryką..
Witam jestem posiadaczem Audi A6 z 96roku z silnikiem 2,5w TDi, i problem jest taki że przy panującej temperaturze brakuje prądu aby go odpalić.
Wsiadam przekręcam kluczyk, czekam aż zagrzeją się świece na rozruch a on ledwo ledwo..
Prosta sentencja - kiepski akumulator ALE niedawno był wymieniany jeszcze przed zimą.. Wsadzili CENTRE 12V 65Ah. Czy według was to jest wystarczający aku.. chodzi liczbę Ah ?
Co jeżeli świece żarowe były by do wymiany to też mógłby nie odpalić..??
wg. nas sprawdz świece żarowe czy nie sa przepalone i czy dostaja prad.
temperatury nie sa jeszcze az tak niskie wiec warto zatroszczyc sie o akumulator. jak dla nas to tych Ah to troszke za malo
u nas w A4 1,9 TDi mielismy tak ze jak ssie zaczely mrozy(-3) to byl problem z odpaleniem, okazalo sie ze 2 z 4 świec byly spalone.
tyle od nas mam nadzieje ze cos ci pomozemy.
_________________ Istnieje tylko jeden luksus prawdziwy - LuKsUs zWiAzkU z OOOO
a moze byc równiez wina rozrusznika jesli ma luz na tulejkach(łozyskach) to tez moze sprawiac wrazenie ze akumulator jest slaby i kreci wolno oraz głosno.
_________________ Jest Quattro, Jest dobrze, Nie ma Quattro, Jest wanna!
Wanna Klub Polska --OOOO--
Co tu gadać co tu kryć nie da się bez jazdy żyć!!!!
właśnie jest tak ze po podgrzaniu jak by brakowało prądu już na kręcenie.. Wszystko było wymieniane ( taki mały przegląd) przed kilkoma miesiącami..
I na starym aku wydaje mi się że lepiej kręci.. niestety nie oddali go w punkcie wymiany i nie wiem ile było na poprzednim..
a odnośnie tych świec, to przed zdiagnozowaniem to trzeba je wykręcać czy da się jakoś tak.. inaczej..??
rozrusznik.. niekoniecznie bo na starym aku kręcił bez problemowo..
kad, masz zdecydowanie za słaby akumulator taki akumulatorek do do benzyny sie wkłada 75Ah to jest minimum zależy jaki masz alternator ale jak masz klime to pewnie 120A to możesz i większy aku wsadzić... Co do sprawdzania świec możesz zrobić to omomierzem mierząc opór na mase lub wykręcać świecę po podać na nia 12V i zobczyć czy i jak długo sie rozgrzewa nie polecam trzymać jej w rękach
Auto: Audi A4 Avant
Skąd: Czuby Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 150
Wysłany: Pon Gru 31, 2007 14:11
Można i sprawdzić na żarówkę, ale jednak polecam ją wykręcić, u brata niby pokazywało na żarówce że jest ok a po wykręceniu okazało się że jest do d.... także polecam wyjąć i sprawdzić wtedy będziesz mieć 100% pewność że masz świece sprawne i przyczyna leży gdzie indziej, jeśli masz miernik to podłącz sobie miernik pod aku i zobacz jaki masz prąd na postoju a jaki podczas kręcenia rozrusznika i będziesz widział czy aku jest kiepski, ciut mały ten akumulator pod taki silnik, a może masz kiepskie ładowanie, też proponuje to sprawdzić na mierniku powyłączaj wszystko co kradnie prąd i sprawdź, wiadomo światła, dmuchawy, radia, nawigacje itd. aku może być nie doładowywany i będzie padał... aha nie polecam tankować również na Tesco totalna lipa, auto przy -10 już ma problemy z odpaleniem Aha sprawdz też pobór prądu świec żarowych jak się grzeją!!
Auto: Audi B4 TornadoRot
Skąd: Czechów Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 129
Wysłany: Wto Sty 01, 2008 12:49
ja bym sprawdzil świece!!! to ze byly niedawno wymieniane - nie swiadczy ze sa dobre!!! jesli przy odpalaniu masz wrazenie jakby nie palil na wszystkie gary i sie troche dusi - to napewno mozga byc swiece!!
jak pisal m@rcus - w latwy sposob mozesz to sprawdzic !!!
druga sprawa - to ten aku co ci wsadzili - jest zdecydowanie zamaly do tego motoru!!! wszyscy wiemy ze diesel musi miec tak zwanego kopa przy rozruchu a ten aku co masz, to do benzynki pasuje!!!
konkludujac
sprawdz swiece i ew. je wymien oraz zapodaj wiekszy aku - i problemy znikną!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach