Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:31 Regulacja zaworów- gdzie w LBN
Gdzie tanio i sprawnie mogą mi wyregulować zawory w Fordzie fiesta 1.4 Zetec-s. Jest to głupia regulacja płytkowa i nie mogę tego sam zrobić w domu niestety. Jaki jest orientacyjny koszt takiej imprezy??
I mam małe pytanko co do luzu zaworowego. Jakie mogą być objawy zbyt małego luzu w zaworach wydechowych (na jednym praktycznie brak luzu), lekko ubywa mi oleju ale tylko delikatnie. Dymić nie dymi, mocy też za bardzo nie brakuje. Na zimnym silniku nie schodzi z obrotów (ok 2tys) przy pierwszym zapalaniu. Czy to ma związek. Klekotać też niby strasznie nie klekocze albo nie wiem jakiego dźwięku mam oczekiwać
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:37 Re: Regulacja zaworów- gdzie w LBN
woytek13 napisał/a:
Gdzie tanio i sprawnie mogą mi wyregulować zawory w Fordzie fiesta 1.4 Zetec-s. Jest to głupia regulacja płytkowa i nie mogę tego sam zrobić w domu niestety. Jaki jest orientacyjny koszt takiej imprezy??
I mam małe pytanko co do luzu zaworowego. Jakie mogą być objawy zbyt małego luzu w zaworach wydechowych (na jednym praktycznie brak luzu), lekko ubywa mi oleju ale tylko delikatnie. Dymić nie dymi, mocy też za bardzo nie brakuje. Na zimnym silniku nie schodzi z obrotów (ok 2tys) przy pierwszym zapalaniu. Czy to ma związek. Klekotać też niby strasznie nie klekocze albo nie wiem jakiego dźwięku mam oczekiwać
skutkiem braku luzu będzie wypalenie zaworu więc radze w miare szybko to zrobić,żeby nie było skuchy,a dzwięków to mozna sie spodziewać raczej przy zbyt duzym luzie,a nie przy jego braku.Z płytkową regulacją jest o tyle cięzki temat,że trzeba mieć wiadro płytek róznych grubości aby to dokładnie ustawić
_________________ '96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
jak masz za maly luz albo jego brak to mozesz sie w niedlugim czasie pozegnac ze szczelnoscia gniazd zaworowych
[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 17:42 ]
Drift_King napisał/a:
woytek13 napisał/a:
Gdzie tanio i sprawnie mogą mi wyregulować zawory w Fordzie fiesta 1.4 Zetec-s. Jest to głupia regulacja płytkowa i nie mogę tego sam zrobić w domu niestety. Jaki jest orientacyjny koszt takiej imprezy??
I mam małe pytanko co do luzu zaworowego. Jakie mogą być objawy zbyt małego luzu w zaworach wydechowych (na jednym praktycznie brak luzu), lekko ubywa mi oleju ale tylko delikatnie. Dymić nie dymi, mocy też za bardzo nie brakuje. Na zimnym silniku nie schodzi z obrotów (ok 2tys) przy pierwszym zapalaniu. Czy to ma związek. Klekotać też niby strasznie nie klekocze albo nie wiem jakiego dźwięku mam oczekiwać
skutkiem braku luzu będzie wypalenie zaworu więc radze w miare szybko to zrobić,żeby nie było skuchy,a dzwięków to mozna sie spodziewać raczej przy zbyt duzym luzie,a nie przy jego braku.Z płytkową regulacją jest o tyle cięzki temat,że trzeba mieć wiadro płytek róznych grubości aby to dokładnie ustawić
jestem pewien ze ani razu tego nie robiles ze wyglaszasz takie wiadrowe brednie
plytki sie zamienia miejscami , w 70 procentach przypadkow nie potrzbuje dokupowac zadnej plytki, reszta przypadkow to max 2-3 plytki , koszt ich to okolo 10-20zl sztuka
No właśnie pierwszy raz też mierzyłem luz zaworowy i nie wiem czy dobrze to robiłem. Chociaż na zaworach dolotowych wyszły mi wyniki takie jak powinny być. Tzn mieszczące sie w normie gdyż mój szczelinomierz też nie jest wybitnie dokładny. Wymieniać płytek też nie wymieniałem stąd moje obawy. Myślałem, że należy zmierzyć luz i kupić odpowiednie płytki ale właśnie nie mam możliwości dokładnego zmierzenia ich stąd poszukiwania warsztatu.
jestem pewien ze ani razu tego nie robiles ze wyglaszasz takie wiadrowe brednie
postawisz na to kasę ?
corey napisał/a:
plytki sie zamienia miejscami , w 70 procentach przypadkow nie potrzbuje dokupowac zadnej plytki, reszta przypadkow to max 2-3 plytki , koszt ich to okolo 10-20zl sztuka
jeśli chodzi o wmiarę "świeży" motor to masz rację,ale czy uda Ci się dokładnie ustawić w silniku po duużym przebiegu przy pomocy tych samych płytek to wątpię,no ale skoro tak mówisz to wpadnę do Ciebie ustawić starego fiatowskeigo DOHCa jak już obsadzę go w jakimś kredensie
pzdr!
_________________ '96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
jestem pewien ze ani razu tego nie robiles ze wyglaszasz takie wiadrowe brednie
postawisz na to kasę ?
corey napisał/a:
plytki sie zamienia miejscami , w 70 procentach przypadkow nie potrzbuje dokupowac zadnej plytki, reszta przypadkow to max 2-3 plytki , koszt ich to okolo 10-20zl sztuka
jeśli chodzi o wmiarę "świeży" motor to masz rację,ale czy uda Ci się dokładnie ustawić w silniku po duużym przebiegu przy pomocy tych samych płytek to wątpię,no ale skoro tak mówisz to wpadnę do Ciebie ustawić starego fiatowskeigo DOHCa jak już obsadzę go w jakimś kredensie
pzdr!
albo we fiacie sa gniazda z gowna zrobione albo slaby z ciebie mechanior
zdazalo sie robic toyoty z przbiegiem po 200 tys. ktore nigdy nie mialy luzow robionych i tak jak pisalem max. 3 plytki
gniazda dolotowe zuzywaja sie zupelnie w inym tepie co wydechowe i spektrum rozmiarow plytek jest dosyc duze w kazdym silniku, najlatwiej to jest pomierzyc luz i nakupowac plytek ale nie w tym sztuka
no tak .. jak zaczną dyskutować sprzedawca części z mechanikiem, zapowiada sie ciekawy temat
Ja w swoim krótkim życiu ustawiałem zawory w kilkudziesięciu autach i nie uważam to za operację trudną, jednakże... np: w Japończykach ważne jest ustawianie na GMP - nie na słuch
no tak .. jak zaczną dyskutować sprzedawca części z mechanikiem, zapowiada sie ciekawy temat
buehehe odezwał sie informatyk
BOSEK napisał/a:
Ja w swoim krótkim życiu ustawiałem zawory w kilkudziesięciu autach i nie uważam to za operację trudną, jednakże... np: w Japończykach ważne jest ustawianie na GMP - nie na słuch
chyba masz na myśli regulację "na śrubkę" (tak jak jest w hondzie) więc jakby nie na temat
_________________ '96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach