FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: johny
Czw Lip 18, 2013 17:57
FIAT PANDA KIT CAR
Autor Wiadomość
HaGie 
pro racer


Auto: sej, gej
Skąd: Wrotków
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Cze 2004
Posty: 2627
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 12:31   FIAT PANDA KIT CAR

Kod:
 Już w maju na trasach rajdowych pojawi się całkowicie nowy samochód rajdowy Fiat Panda gr. A.

 Puchar rajdowy, w którym szanse dla wszystkich są jednakowe a o wyniku decydują jedynie umiejętności, jest pomysłem niemożliwym do zrealizowania. Dzieje się tak, ponieważ w rajdach samochodowych o wyniku decyduje tysiące czynników, w dużej mierze niezależnych od kierowców. Dlatego głównym celem, jaki przyświecał pomysłowi Pandacup było maksymalne ograniczenie głównego problemu, mogącego wypaczać przebieg rywalizacji - różnic między pojazdami, biorącymi udział w zawodach.

Przygotowanie identycznych samochodów pozwala wyrównać szanse zawodników i wyłonić najlepszego kierowcę sezonu na podstawie jego umiejętności. Drugim założeniem, tkwiącym u podstaw idei Pandacup jest przekazanie zawodnikom samochodów rajdowych w pełnym tego słowa znaczeniu, a nie zwykłych aut doposażonych w klatki bezpieczeństwa, gaśnice czy zapinki na maskach. Fiat Panda jest najmniejszym autem, które może startować w specyfikacji KIT CAR (gr. A). W takiej wersji stanowi przykład wyczynowej rajdówki, z sześciobiegową, kłową skrzynią biegów i profesjonalną blokadą mechanizmu różnicowego (szpera), wzmocnionymi przegubami i półosiami napędowymi, wentylowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 285 mm z przodu i 240 mm z tyłu, hydraulicznym hamulcem ręcznym. Jeszcze jeden atut to zawieszenie, w którym tuleje metalowo – gumowe (silentblocki) zastąpiono przegubami typu „uniball” a przednie wahacze znacznie lżejszymi, rurowymi konstrukcjami, typowymi dla prawdziwych aut rajdowych. Silnikiem o mocy 140 KM zarządza jednostka sterująca programowalna w 100 % (mapy wtrysku paliwa i zapłonu) z wewnętrzną pamięcią umożliwiającą rejestrowanie parametrów pracy silnika na odcinkach specjalnych oraz ich późniejszą analizę.

Styl prowadzenia samochodu gr. A oraz technika jazdy takim autem zdecydowanie różni się od samochodu gr. N i daje zawodnikowi znacznie lepsze perspektywy. Ważne jest, by jak najwcześniej zaczynać jazdę samochodem A-grupowym, przygotowując się do prowadzenia w przyszłości najszybszych aut rajdowych, gwarantujących najlepsze wyniki. Pandacup daje waśnie taką możliwość, a dodatkowo niezwykłą frajdę z jazdy, charakterystyczną jedynie dla tego typu samochodów rajdowych. Ktoś kto kiedykolwiek w życiu stał na kostce w Walimiu i słyszał zjeżdżającą z przełęczy „ośkę” gr. A, przeżył z pewnością ten swoisty dreszcz emocji i wie, o co chodzi. Dźwięku zjeżdżających z góry Kit Car’ów, określanych często przydomkiem Maxi, po prostu nie można zapomnieć.

Bazą do budowy samochodu jest seryjna Panda z ośmiozaworowym silnikiem 1.2. Nadwozie samochodu zostało oczyszczone do gołej blachy i dodatkowo obspawane w newralgicznych punktach. Na tym etapie we wnętrzu została zamontowana klatka bezpieczeństwa sięgająca aż do punktów mocowania zawieszenia.

Dane techniczne

Dane techniczne                 Fiat Panda 1.2         Fiat PandaCup
prędkość maksymalna            155 km/h                         156 km/h
przyśpieszenie                14,0 s                         ok 7,0 s
zużycie paliwa                7,0/4,6/5,5                         ok 16
silnik                                benzynowy                         benzynowy
pojemność skokowa                1242 cm3                         1368 cm3
moc maksymalna                60KM/5500                         140KM/7700
max moment obrotowy           102 Nm/2500                         152 Nm/5000
skrzynia biegów                ręczna 5-biegowa         ręczna kłowa 6-biegowa
hamulce (mm)          tarcz. 240/bębnowe    tarczowe 285/240


Fiat Panda w specyfikacji KIT CAR

    * 1368 cm3, 140 KM
    * 930 kg
    * 6-biegowa (kłowa) skrzynia biegów
    * mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym
    * chłodnica oleju
    * hamulce tarczowe wentylowane przednie 285 mm
    * hamulce tarczowe tylne 240 mm
    * hydrauliczny hamulec ręczny
    * przekładnia kierownicza o krótszym przełożeniu
    * sportowe zawieszenie z przegubami typu UNIBALL

kalendarz startów

5 eliminacji RSMP oraz jedna PZM
   
Rajd Elmot    9-10 maja
Rajd Subaru    4-6 lipca
Rajd Rzeszowski    8-10 sierpnia
Rajd Karkonowski    29-30 sieprnia
Rajd Wisły    5-6 września
Rajd Dolnośląski    10-11 października













wiecej na www.pandacup.pl
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 13:28   

ta panda to raczej wzbudza we mnie lekki usmiech ;) w ogole panda... a rajdy panda ;) to juz w ogole :mrgreen:
_________________
 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 13:44   

a mi się podoba :D :D 8)
jak dla mnie super wygląda, mieć takie coś w wersji 100HP i z takim wyglądem, nie pogardziłbym :spoko:
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 13:53   

no Vesti wyścig zbrojeń czas zacząć :fucku:
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
marcinos 
pr0 killer
pr0 seria


Auto: GTC
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1145
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 15:50   

Misiek_lbn napisał/a:
jak dla mnie super wygląda, mieć takie coś w wersji 100HP i z takim wyglądem, nie pogardziłbym


fajna zabawka, tez bym taką nie pogardził :mrgreen:
_________________
MODERATOR AKP :D :D :D :D :D :D :D
 
 
 
turek003 
drifter

Auto: x20xev
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 209
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 17:11   

fajna zabawka :spoko: polatał bym taką :mrgreen:
 
 
 
Stacho_16V 
fast driver
JDM


Auto: Civic
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 1503
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 17:22   

vesti ma konkurencje ;) chociaż juz widziałem u niego klatke z tyłu :D
_________________
Gieorgij z You can dance napisał/a:
[quote="Gieorgij"]A do.je.bać ci?[quote]
 
 
 
KIT GTO 
speed demon


Auto: DESTRUKCJA
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 3345
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 21:16   

samochodzik bardzo ładny :) nieźle zeszli z czasem i parę kucy wykuli :spoko:
_________________
PRZEKŁADAM LANS NAD OSIĄGI.... 19CALI :D :D :D
 
 
 
MarcinLbn 
the fastest furious
Ustrzelił 100000post


Auto: nexia
Skąd: Nałkowskich
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 2097
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 21:54   

sliczna pandziocha :mrgreen: no i osiagi calkiem calkiem :spoko:
_________________

 
 
 
sebas126p 
drifter
FWD hahahaha


Auto: 323F BG 1.6 16V
Skąd: Lubartów
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 396
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 22:36   

I nawet całkiem łądnie wygląda. A to tez wyczyn bo wkońcu panda do najzgrabniejszych aut
nie należy. :spoko:
 
 
 
KIT GTO 
speed demon


Auto: DESTRUKCJA
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 3345
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 22:40   

sebas126p, jak nie jak tak widzę że kolega Vesti, powinien Ci zrobić mały wykład :)
_________________
PRZEKŁADAM LANS NAD OSIĄGI.... 19CALI :D :D :D
 
 
 
sebas126p 
drifter
FWD hahahaha


Auto: 323F BG 1.6 16V
Skąd: Lubartów
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 396
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 22:53   

No chyba nie chcesz mi w mówić, że w serii panda jest zgrabna? Proporcje niczym matiz niczego dobrego nie wróżą. ;) pzdr.
 
 
 
KIT GTO 
speed demon


Auto: DESTRUKCJA
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 3345
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 00:00   

matizowi do niej daleko :) a wersję sporting to widział ?
_________________
PRZEKŁADAM LANS NAD OSIĄGI.... 19CALI :D :D :D
 
 
 
sebas126p 
drifter
FWD hahahaha


Auto: 323F BG 1.6 16V
Skąd: Lubartów
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 396
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 10:48   

No widziałem( na zdjeciu) 100 konną wersje.:P ...ale ja mówie o serii czyli tej zwykłej za 26 tys:) Ale nie ma co się spierać...ważne ze bedzie dobrze jeździła. wkońcu 140KM w takim małym popierdułku zrobi swoje:)...pzdr.
 
 
 
kris 
drifter


Auto: impreza gt
Skąd: LSM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2004
Posty: 273
Wysłany: Pią Lut 08, 2008 09:33   

ona nie musi być ładna..... tak jak ignis s1600 ( który wygląda jak kiosk) , z grześkiem grzybem za kielnią, wymiatał enki... :spoko:
_________________
WWW.KOMORSKI.PL
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam