FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: johny
Czw Lip 18, 2013 17:56
Pany...jak tu zacząc amatorską przygode rajdową
Autor Wiadomość
MIVOL 
Uczy sie pisac


Auto: 126p
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 7
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 03:22   Pany...jak tu zacząc amatorską przygode rajdową

witajcie! mam pytanie za które zostane pojechany na tym forum (temat pewnie poruszany kilka tys.razy ale niemoge nic konkretnego znalezc) Tak sie zastanawiam jak zacząc amatorską rywalizacje w imprezach typu KJS mieszkając ok 30 km od lbn. i mając do dyspozycji samochód z napedem na 4 łapy o wadze ok 1100 kg przy 180km i 300Nm z silnikiem 2.0 DOHC Turbodoładowanym. Samochd włoski wiec jest zaj...i wogóle sie nie psuje - niesamowicie odporny na kat ;) Projekt dopiero sie tworzy,ale jest na zaawansowanym stadium wiec max 3 miechy i będzie to latac jak trzeba ;) Interesuje mnie: Do jakiej klasy bym trafił i z jakimi wozami sie mieżył? czy musze miec dodatkowe wyposazenie i badania? Jakie są ceny startów w poszczególnych konkursach itp. Jestem zielony w temacie kjs-ów wiec byłbym bardzo wdzieczny za wszelkie rady i info
 
 
ANGEL 
drifter
MAM V8


Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Mar 2005
Posty: 498
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 05:56   

Bedziesz startowal w klasie 4, z Mysiami i Śrubrami-wiec rywalizacja z górnej półeczki.
Dodatkowych badań oprócz standardowego nie musisz miec.
Koszt czyli wpisowe jest zależne od imprezy 20-50pln.....

Tak to po czesci wyglada.
Pozdrawiam i błagam nie katowac Lancii na torze ( nie wytrzyma tego-nawet jak to jest INTEGRALE)

Pozdro
_________________
Włoszczyzna da się lubic- Lancia DEDRA Turbo 8V- już NIE...

AUDI COUPE- Piekne wspomnienia...
AUDI S6 - Nowe Wyzwanie...1/4mili w 14.76sec
0-100 w 6.58sec
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 07:22   

Integralke zostaw w garażu niech stoi i nabiera na wartości, a na KJS ktup jakieś tańsze auto do którego graty nie kosztują majątku, pozatym integralka nie jest zbyt odporna na katy, kąty w zawieszeniu potrafią się same poprzestawiać, kwestię silnika pomijam bo dużo zależy od tego jak złożony i na jakich gratach.
_________________
 
 
 
Spawos 
prawdziwy tuner
Spawos


Auto: Lanos
Skąd: Konstantynów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Lip 2004
Posty: 671
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 09:03   

startujesz w klasie 4 :) czyli na rally sprintach na torze w klasie od 1800cm3 w gore + 4x4 auta czyli subaryny lancery jak i astry i wszytko co ma wiecej nic 1800cm3 pojemnosci

potrzebne na rally sprinty
prawo jazdy
ubezpieczenie samochodu
wazny przeglad techniczny pojazdu

na KJS czyli Puchar strefy wschodniej bo tylko to jest teraz jako KJS w naszym okregu
to co pisalem wczesniej + to bo bez tego nie dopuszcza cie do imprezy ... a jechales powiedzmy 200km w jedna srone wiec lepiej zadbac o to wczesniej
-2 kaski dla siebie i pilota
-apteczka
-wazna gasnica !!
sprawne oswietlanie samochodu ,klakson itp sprawdzaja wszystko ale nie tak rygorystycznie jak gasnice i apteczke :)

ceny rally sprinty 20-40zl
KJS-y 50-100zl wpisowe zalezy gdzie

wszelkie informacje co gdzie i kiedy jak itp
www.rajdowiec.pl
http://www.automobilklub.chelm.pl/

PS: mi by bylo szkoda takiego samochodu na KJS :) ,a na rallysprinty od czasu do czasu nie :D

zapraszamy :) do rajdowania
_________________
http://img708.imageshack....320/logoxww.png
 
 
 
MIVOL 
Uczy sie pisac


Auto: 126p
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 7
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 12:35   

ANGEL napisał/a:
Bedziesz startowal w klasie 4, z Mysiami i Śrubrami-wiec rywalizacja z górnej półeczki.
Dodatkowych badań oprócz standardowego nie musisz miec.
Koszt czyli wpisowe jest zależne od imprezy 20-50pln.....

Tak to po czesci wyglada.
Pozdrawiam i błagam nie katowac Lancii na torze ( nie wytrzyma tego-nawet jak to jest INTEGRALE)

Pozdro


nie o takie"katowanie"mi chodziło przeciez nie zaczne próbowac upalac tych 4 opon ,czy krecic bąków np.na kostce :mrgreen: chciałem sobie posmigac i sportowo rywalizowac a nie ganiac sie po ulicach z idiotami którzy myslą ze wydech+stozek+ spojler daje 100km wiecej....
Niemam innego auta które mógłbym do takiej zabawy przeznaczyc a niechce inwestowac w nast.auto,no i nie zostawie integralki w garazu - to tylko Dedra integrale (jej wartosc nie jest jakas kosmiczna jak w przypadku Delty Integrale), zresztą mam wielki zapas częsci i wszystko jestem w stanie zrobic sam (no prawie wszystko ;) ) , silnik moim zdaniem niesamowicie wytrzymały na katy, przegzanie(nie zeby mi sie zdazało,ale znam takie przypadki) no i ogólnie lubi dostawac baty, z napedem jest juz chyba gozej - kilka złych traktowan tegoz mechanizmu i po nim.. a faktycznie jest dosc drogi i tródno znaleźc cos przyzwoitego za przyzwoite pieniądze ale tródno - mówie chyba bo jeszcze sam sie nie przekonalem co do napedu, bo co prawda mam napędy od delty ale na dzien dzisiejszy lezą obok auta.

Wymagania raczej nie przesadne - mam jeszcze pytanie czy moge np. uzywac integralnych kasków motocyklowych na KJS (mam nolana i agv) czy muszą byc to kaski specjalne.
No i jeszcze jedno wazne pytanko - co dzieje sie w razie kraksy - płacąc wpisowe będe objęty jakims ubezpieczeniem czy wszystko załatwiam na własną reke?
 
 
Brzozka 
streetracer


Auto: Jetta & Octavia
Skąd: Bazylianów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 799
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 15:02   

MIVOL napisał/a:
co dzieje sie w razie kraksy - płacąc wpisowe będe objęty jakims ubezpieczeniem czy wszystko załatwiam na własną reke?


Raczej nie ma co liczyć na dodatkowe odszkodowania :P gdyby tak było to firmy ubezpieczeniowe nie nadążałyby z wypłatami odszkodowań :D

Lepiej kupić coś, czego nie będzie szkoda uszkodzić ;)
_________________
Bóg dał nam nogi po to abyśmy doszli tam gdzie nie dojedziemy na glebie...
 
 
 
Spawos 
prawdziwy tuner
Spawos


Auto: Lanos
Skąd: Konstantynów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Lip 2004
Posty: 671
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 15:05   

kaski moga byc chodz z doswiadczenie wiem ze nie sa wygodne i prawie nic w nich nie slychac jak pilot ci cos mowi :) i srednio widac moim zdaniem , mozna kupic najtansze TIGERY :) po 60zl czy cos podobnego i smigasz :) ale na poczatek te moga byc
_________________
http://img708.imageshack....320/logoxww.png
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 15:36   

Brzozka napisał/a:
MIVOL napisał/a:
co dzieje sie w razie kraksy - płacąc wpisowe będe objęty jakims ubezpieczeniem czy wszystko załatwiam na własną reke?


Raczej nie ma co liczyć na dodatkowe odszkodowania :P gdyby tak było to firmy ubezpieczeniowe nie nadążałyby z wypłatami odszkodowań :D

Lepiej kupić coś, czego nie będzie szkoda uszkodzić ;)



Można doubezpieczyć auto w niektórych ubezpieczalniach, wykupić AC i dalej wiadomo :mrgreen:
_________________
 
 
 
MIVOL 
Uczy sie pisac


Auto: 126p
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 7
Wysłany: Sro Lut 11, 2009 09:50   

mam drugą karoserie na zapas i zakład lakierniczy pod domem wiec czego mam załowac - ceny częsci blacharskich itp to tego autka są smieszne (np. zderzaki po 40zł, drzwi po 50zł,szyba przednia ok 30zł itp. - trzeba tylko wiedziec gdzie pytac albo miec 1 szt na częsci jak ja i wychodzi jak za darmo ;) ), zresztą niewiem jak jest,ale wydaje mi sie,że mocne dzwony nie zdarzają sie często na takich zawodach, rozumiem ze często sie zdarzają"ocierki",połamane zderzaki itp - z tym sie liczę tym bardziej na początku, ale mocne wypadki..? Jak to jest? Skasowął ktos kiedys auto na mini sprincie czy KJS?
 
 
PIOTREK_42GV 
znawca


Auto: Fiat 125p 1.8 DOHC
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 90
Wysłany: Sro Lut 11, 2009 11:22   

Ty sobie policz ile Cię to będzie kosztować jak zarżniesz turbawe albo silnik :P blacharka to pikuś i z pogiętymi drzwiami pojedziesz dalej a z korbami w misce olejowej nie:P do tego musisz jeszcze ostro doinwestować czerwonego parcha bo tylny dyfer też pewnie umarł śmiercią naturalną łozyska tez musisz wymienić :P bo wyją jak nieszczęście. A ten pan Ci dobrze powiedział że to nie auto do pałowania nawet po torze tylko do zajedwabiście bezpiecznej jazdy ;) Pozdrawiam Sunsiad z dołka :P

[ Dodano: Sro Lut 11, 2009 11:24 ]
MACIOR napisał/a:

Można doubezpieczyć auto w niektórych ubezpieczalniach, wykupić AC i dalej wiadomo :mrgreen:

Lanci chyba już nie da rady AC kupić ma więcej niż 10 lat ;) może jak by AC było od nowości to tak.
_________________
ALBO BOKIEM ALBO WCALE
 
 
 
alpinab10 
Widać, że się stara
A f R y K a

Auto: FaAaaAScyNat :D
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 24
Wysłany: Sro Lut 11, 2009 12:01   

a Dla pilota nie trzeba NW? :)
_________________
PIOTREK_42GV => Chwila bokiem :D miesiąc w szopie :D Tak PowiNNo być :D
 
 
 
Spawos 
prawdziwy tuner
Spawos


Auto: Lanos
Skąd: Konstantynów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Lip 2004
Posty: 671
Wysłany: Sro Lut 11, 2009 16:47   

czepiacie sie chlopaka ze oze tamto jego smaochod chce niech staruje :) jego sprawa wazne ze chce jezdzic :) i uczyc sie

ps: cos tam bylo jakies dachy i drzewka :) ale bardzo bardzo malo wiec nie ma sie co martwic hehe dobre opony i jazda :)

MIVOL napisalem ci PW
doubezpieczac do takich zabaw tupu KJS itp wogle sie nieoplaca :) straszne stawki maja :)
_________________
http://img708.imageshack....320/logoxww.png
 
 
 
misiek 
prawdziwy tuner


Auto: lowrider
Skąd: Nałkowskich
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 716
Wysłany: Sro Lut 11, 2009 21:50   

Cytat:
Jak to jest? Skasowął ktos kiedys auto na mini sprincie czy KJS?

Byly dachy ;)
 
 
 
MIVOL 
Uczy sie pisac


Auto: 126p
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 7
Wysłany: Czw Lut 12, 2009 12:41   

PIOTREK_42GV napisał/a:
Ty sobie policz ile Cię to będzie kosztować jak zarżniesz turbawe albo silnik :P blacharka to pikuś i z pogiętymi drzwiami pojedziesz dalej a z korbami w misce olejowej nie:P do tego musisz jeszcze ostro doinwestować czerwonego parcha bo tylny dyfer też pewnie umarł śmiercią naturalną łozyska tez musisz wymienić :P bo wyją jak nieszczęście. A ten pan Ci dobrze powiedział że to nie auto do pałowania nawet po torze tylko do zajedwabiście bezpiecznej jazdy ;) Pozdrawiam Sunsiad z dołka :P

[ Dodano: Sro Lut 11, 2009 11:24 ]
MACIOR napisał/a:

Można doubezpieczyć auto w niektórych ubezpieczalniach, wykupić AC i dalej wiadomo :mrgreen:

Lanci chyba już nie da rady AC kupić ma więcej niż 10 lat ;) może jak by AC było od nowości to tak.

chłopie...tylni dyfer nie jest jeszcze "przemielony" i jeździ smarowany olejem w max poziomie ,a nie zarzyna sie na sucho jak u ciebie - bo komus szkoda było pieniedzy na olej ;) silniczek przejeździ i przegoni jeszcze 5 razy twoje powiejskoremontowe 1800 DOHC na LPG+gaźnik polonez :D łozyska wyją to sie wymieni.... spoko...przeciez wszystko jest - teraz tylko praca...praca i jeszcze raz praca - jak naped sie po sypie tródno - załozy sie skrzynie od turbo i będzie przód naped z visco - Helmud Corsą Lancery wkoncu gania wiec wychodzi na to ze i tak mozna :spoko:

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 13:01 ]
Spawos napisał/a:
czepiacie sie chlopaka ze oze tamto jego smaochod chce niech staruje :) jego sprawa wazne ze chce jezdzic :) i uczyc sie

ps: cos tam bylo jakies dachy i drzewka :) ale bardzo bardzo malo wiec nie ma sie co martwic hehe dobre opony i jazda :)

MIVOL napisalem ci PW
doubezpieczac do takich zabaw tupu KJS itp wogle sie nieoplaca :) straszne stawki maja :)

Czyli jedyne co mi zostaje to dobre opony,dobry zawias, przemyslane kroki i odólnie pojęta rozwaga na torze. Łatwo powiedziec - ciekawe jak zrobic :D ?
Pewnie sie z początku w traffe poleci kilka razy ale wkoncu sie człowiek uczy na błedach.
A co do auta to fakt - jest moje wiec robie co chce - posypie sie to ja będe sie martwił. Nie jest w rejestrze krajowym zabytków wiec panstwo tez mi moze... :D A to ze integrale napisane to nie znaczy ze jakis niewiadomo jaki skarb - nie jeden taki egzemplaz wrósł w ziemie lub skączył na złomie - jesli sie rozsypie to przynajmniej w zywiole :spoko:

Zresztą nie planuje cotygodniowych startów wiec co sie tam martwic - nic sie nieposypie
 
 
alpinab10 
Widać, że się stara
A f R y K a

Auto: FaAaaAScyNat :D
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 24
Wysłany: Czw Lut 12, 2009 13:25   

Nie kłócić sie z PIOTREK 42 GV :D Bo niedlugo Fiat bedzie siał postrach :D

A co do Lanci to... :D jeździć i się nie martwić :D po to jest żeby jeździła a nie stała w garażu :D
_________________
PIOTREK_42GV => Chwila bokiem :D miesiąc w szopie :D Tak PowiNNo być :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam