witajcie! mam pytanie za które zostane pojechany na tym forum (temat pewnie poruszany kilka tys.razy ale niemoge nic konkretnego znalezc) Tak sie zastanawiam jak zacząc amatorską rywalizacje w imprezach typu KJS mieszkając ok 30 km od lbn. i mając do dyspozycji samochód z napedem na 4 łapy o wadze ok 1100 kg przy 180km i 300Nm z silnikiem 2.0 DOHC Turbodoładowanym. Samochd włoski wiec jest zaj...i wogóle sie nie psuje - niesamowicie odporny na kat Projekt dopiero sie tworzy,ale jest na zaawansowanym stadium wiec max 3 miechy i będzie to latac jak trzeba Interesuje mnie: Do jakiej klasy bym trafił i z jakimi wozami sie mieżył? czy musze miec dodatkowe wyposazenie i badania? Jakie są ceny startów w poszczególnych konkursach itp. Jestem zielony w temacie kjs-ów wiec byłbym bardzo wdzieczny za wszelkie rady i info
Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Mar 2005 Posty: 498
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 05:56
Bedziesz startowal w klasie 4, z Mysiami i Śrubrami-wiec rywalizacja z górnej półeczki.
Dodatkowych badań oprócz standardowego nie musisz miec.
Koszt czyli wpisowe jest zależne od imprezy 20-50pln.....
Tak to po czesci wyglada.
Pozdrawiam i błagam nie katowac Lancii na torze ( nie wytrzyma tego-nawet jak to jest INTEGRALE)
Pozdro
_________________ Włoszczyzna da się lubic- Lancia DEDRA Turbo 8V- już NIE...
AUDI COUPE- Piekne wspomnienia...
AUDI S6 - Nowe Wyzwanie...1/4mili w 14.76sec
0-100 w 6.58sec
Integralke zostaw w garażu niech stoi i nabiera na wartości, a na KJS ktup jakieś tańsze auto do którego graty nie kosztują majątku, pozatym integralka nie jest zbyt odporna na katy, kąty w zawieszeniu potrafią się same poprzestawiać, kwestię silnika pomijam bo dużo zależy od tego jak złożony i na jakich gratach.
startujesz w klasie 4 czyli na rally sprintach na torze w klasie od 1800cm3 w gore + 4x4 auta czyli subaryny lancery jak i astry i wszytko co ma wiecej nic 1800cm3 pojemnosci
potrzebne na rally sprinty
prawo jazdy
ubezpieczenie samochodu
wazny przeglad techniczny pojazdu
na KJS czyli Puchar strefy wschodniej bo tylko to jest teraz jako KJS w naszym okregu
to co pisalem wczesniej + to bo bez tego nie dopuszcza cie do imprezy ... a jechales powiedzmy 200km w jedna srone wiec lepiej zadbac o to wczesniej
-2 kaski dla siebie i pilota
-apteczka
-wazna gasnica !!
sprawne oswietlanie samochodu ,klakson itp sprawdzaja wszystko ale nie tak rygorystycznie jak gasnice i apteczke
ceny rally sprinty 20-40zl
KJS-y 50-100zl wpisowe zalezy gdzie
Bedziesz startowal w klasie 4, z Mysiami i Śrubrami-wiec rywalizacja z górnej półeczki.
Dodatkowych badań oprócz standardowego nie musisz miec.
Koszt czyli wpisowe jest zależne od imprezy 20-50pln.....
Tak to po czesci wyglada.
Pozdrawiam i błagam nie katowac Lancii na torze ( nie wytrzyma tego-nawet jak to jest INTEGRALE)
Pozdro
nie o takie"katowanie"mi chodziło przeciez nie zaczne próbowac upalac tych 4 opon ,czy krecic bąków np.na kostce chciałem sobie posmigac i sportowo rywalizowac a nie ganiac sie po ulicach z idiotami którzy myslą ze wydech+stozek+ spojler daje 100km wiecej....
Niemam innego auta które mógłbym do takiej zabawy przeznaczyc a niechce inwestowac w nast.auto,no i nie zostawie integralki w garazu - to tylko Dedra integrale (jej wartosc nie jest jakas kosmiczna jak w przypadku Delty Integrale), zresztą mam wielki zapas częsci i wszystko jestem w stanie zrobic sam (no prawie wszystko ) , silnik moim zdaniem niesamowicie wytrzymały na katy, przegzanie(nie zeby mi sie zdazało,ale znam takie przypadki) no i ogólnie lubi dostawac baty, z napedem jest juz chyba gozej - kilka złych traktowan tegoz mechanizmu i po nim.. a faktycznie jest dosc drogi i tródno znaleźc cos przyzwoitego za przyzwoite pieniądze ale tródno - mówie chyba bo jeszcze sam sie nie przekonalem co do napedu, bo co prawda mam napędy od delty ale na dzien dzisiejszy lezą obok auta.
Wymagania raczej nie przesadne - mam jeszcze pytanie czy moge np. uzywac integralnych kasków motocyklowych na KJS (mam nolana i agv) czy muszą byc to kaski specjalne.
No i jeszcze jedno wazne pytanko - co dzieje sie w razie kraksy - płacąc wpisowe będe objęty jakims ubezpieczeniem czy wszystko załatwiam na własną reke?
kaski moga byc chodz z doswiadczenie wiem ze nie sa wygodne i prawie nic w nich nie slychac jak pilot ci cos mowi i srednio widac moim zdaniem , mozna kupic najtansze TIGERY po 60zl czy cos podobnego i smigasz ale na poczatek te moga byc
mam drugą karoserie na zapas i zakład lakierniczy pod domem wiec czego mam załowac - ceny częsci blacharskich itp to tego autka są smieszne (np. zderzaki po 40zł, drzwi po 50zł,szyba przednia ok 30zł itp. - trzeba tylko wiedziec gdzie pytac albo miec 1 szt na częsci jak ja i wychodzi jak za darmo ), zresztą niewiem jak jest,ale wydaje mi sie,że mocne dzwony nie zdarzają sie często na takich zawodach, rozumiem ze często sie zdarzają"ocierki",połamane zderzaki itp - z tym sie liczę tym bardziej na początku, ale mocne wypadki..? Jak to jest? Skasowął ktos kiedys auto na mini sprincie czy KJS?
Auto: Fiat 125p 1.8 DOHC
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 90
Wysłany: Sro Lut 11, 2009 11:22
Ty sobie policz ile Cię to będzie kosztować jak zarżniesz turbawe albo silnik blacharka to pikuś i z pogiętymi drzwiami pojedziesz dalej a z korbami w misce olejowej nie:P do tego musisz jeszcze ostro doinwestować czerwonego parcha bo tylny dyfer też pewnie umarł śmiercią naturalną łozyska tez musisz wymienić bo wyją jak nieszczęście. A ten pan Ci dobrze powiedział że to nie auto do pałowania nawet po torze tylko do zajedwabiście bezpiecznej jazdy Pozdrawiam Sunsiad z dołka
[ Dodano: Sro Lut 11, 2009 11:24 ]
MACIOR napisał/a:
Można doubezpieczyć auto w niektórych ubezpieczalniach, wykupić AC i dalej wiadomo
Lanci chyba już nie da rady AC kupić ma więcej niż 10 lat może jak by AC było od nowości to tak.
Ty sobie policz ile Cię to będzie kosztować jak zarżniesz turbawe albo silnik blacharka to pikuś i z pogiętymi drzwiami pojedziesz dalej a z korbami w misce olejowej nie:P do tego musisz jeszcze ostro doinwestować czerwonego parcha bo tylny dyfer też pewnie umarł śmiercią naturalną łozyska tez musisz wymienić bo wyją jak nieszczęście. A ten pan Ci dobrze powiedział że to nie auto do pałowania nawet po torze tylko do zajedwabiście bezpiecznej jazdy Pozdrawiam Sunsiad z dołka
[ Dodano: Sro Lut 11, 2009 11:24 ]
MACIOR napisał/a:
Można doubezpieczyć auto w niektórych ubezpieczalniach, wykupić AC i dalej wiadomo
Lanci chyba już nie da rady AC kupić ma więcej niż 10 lat może jak by AC było od nowości to tak.
chłopie...tylni dyfer nie jest jeszcze "przemielony" i jeździ smarowany olejem w max poziomie ,a nie zarzyna sie na sucho jak u ciebie - bo komus szkoda było pieniedzy na olej silniczek przejeździ i przegoni jeszcze 5 razy twoje powiejskoremontowe 1800 DOHC na LPG+gaźnik polonez łozyska wyją to sie wymieni.... spoko...przeciez wszystko jest - teraz tylko praca...praca i jeszcze raz praca - jak naped sie po sypie tródno - załozy sie skrzynie od turbo i będzie przód naped z visco - Helmud Corsą Lancery wkoncu gania wiec wychodzi na to ze i tak mozna
[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 13:01 ]
Spawos napisał/a:
czepiacie sie chlopaka ze oze tamto jego smaochod chce niech staruje jego sprawa wazne ze chce jezdzic i uczyc sie
ps: cos tam bylo jakies dachy i drzewka ale bardzo bardzo malo wiec nie ma sie co martwic hehe dobre opony i jazda
MIVOL napisalem ci PW
doubezpieczac do takich zabaw tupu KJS itp wogle sie nieoplaca straszne stawki maja
Czyli jedyne co mi zostaje to dobre opony,dobry zawias, przemyslane kroki i odólnie pojęta rozwaga na torze. Łatwo powiedziec - ciekawe jak zrobic ?
Pewnie sie z początku w traffe poleci kilka razy ale wkoncu sie człowiek uczy na błedach.
A co do auta to fakt - jest moje wiec robie co chce - posypie sie to ja będe sie martwił. Nie jest w rejestrze krajowym zabytków wiec panstwo tez mi moze... A to ze integrale napisane to nie znaczy ze jakis niewiadomo jaki skarb - nie jeden taki egzemplaz wrósł w ziemie lub skączył na złomie - jesli sie rozsypie to przynajmniej w zywiole
Zresztą nie planuje cotygodniowych startów wiec co sie tam martwic - nic sie nieposypie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach