FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Mazda 6 - zatarty silnik
Autor Wiadomość
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Pią Lip 03, 2009 15:28   Mazda 6 - zatarty silnik

Siostra ma taki kłopot ze swoja mazdą....
Rok produkcji 2006, nalatane coś ok 120tys, silnik 2.0 diesel 121PS.
Nie ma mnie w Lublinie i nie mogę jej teraz pomóc. Szukam kogoś mającego pojęcie o mazdzie kto mógłby (nie za darmo) zdiagnozować przyczynę dlaczego silnik stanął. Zanim to się stało to mazda dymiła na czarno i siwo, obroty falowały i nagle zgasła. Wcześniej wszystko było miód malina, zero ubytków oleju i tym podobnych. Tankowane na jednej stacji.
Teraz samochód stoi w TOYCarze, Pan do niej zadzwonił i powiedział że silnik zatarty, trzaba drugi wsadzać... Tylko że nie sprawdził nawet oleju (czy są opiłki itp itd) ani nie potrafił odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak się stało, jedynie odpowiedział że słyszał że te mazdy potrafią się tak zatrzeć...
O ile znam zasadę działania silnika to nic bez przyczyny się nie dzieję...
Zanim to się stało to tydzień wcześniej był wymieniany olej, stan też regularnie sprawdzany. Przypuszczam że tu może leżeć problem że komuś coś wpadło przy wymianie oleju, lub może coś się odkleiło z filtra...
Chciałbym żeby ktoś wskazał gdzie podstawić samochód żeby mógł go dokładnie przebadać i stwierdzić co było przyczyną takiego stanu rzeczy. Ewentualnie wchodziła by w grę wymiana silnika (przypuszczam że remontować się nie będzie opłacało).
Nie mogę sobie jednak wyobrazić jak seryjny silnik, z niedużym przebiegu, prawidłowo eksploatowany naglę się zaciera... Przecież to nie czasy WSKi-i....
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Pią Lip 03, 2009 17:21   

Moze turbo sie rozpadło i wyssało całą oliwe z silnika a pozniej silnik najnormalniej w swiecie sie zatarł?

Gdzie ten TOYCAR jest wogóle?
_________________

 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Pią Lip 03, 2009 19:05   

QSY napisał/a:
Moze turbo sie rozpadło i wyssało całą oliwe z silnika a pozniej silnik najnormalniej w swiecie sie zatarł?

Gdzie ten TOYCAR jest wogóle?


teoretycznie prawdopodobne,ale przy takim przebiegu ? :roll: i do tego zapewne dość delikatna eksploatacja...

TOYCAR jest na lewo od wiaduktu w konopnicy...
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Pią Lip 03, 2009 20:18   

Drift_King napisał/a:
teoretycznie prawdopodobne,ale przy takim przebiegu ? :roll:



w VAGGrupie zdarza sie przy mniejszych przebiegach 2.0 TDI BSS
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Pią Lip 03, 2009 21:29   

Drift_King napisał/a:
QSY napisał/a:
Moze turbo sie rozpadło i wyssało całą oliwe z silnika a pozniej silnik najnormalniej w swiecie sie zatarł?

Gdzie ten TOYCAR jest wogóle?


teoretycznie prawdopodobne,ale przy takim przebiegu ? :roll: i do tego zapewne dość delikatna eksploatacja...

TOYCAR jest na lewo od wiaduktu w konopnicy...


czasem tylko brudny filtr powietrza moze to spowodować.

Kazda opcja jest realna ale dlaczego mechanik nie powiedział nic wiecej ? dlaczego sie zatarł? z braku oleju?
_________________

 
 
 
_Rafi_ 
streetracer


Auto: ropniak
Skąd: LSM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 964
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 04:14   

Sunsiad Paweł Ci odpowie,możesz pytać go i na priv,ostatnio byłem świadkiem jak do takiej nowej szóstki od niego silnik kupowali.Ten typ tak ma,uruchomić sprzedać i zapomnieć o Mazdzie 6 diesel.
 
 
 
kolczyk_lbn 
drifter
CorollaClub


Auto: Toyota Corolla E11
Skąd: Czechów
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 200
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 07:58   

te silniki dosyć często się zacierają głównie tak jak powiedziałQSY, z powodu turbiny. Co do regeneracji silnika to trzeba najpierw go rozebrać popatrzeć co trzeba będzie zrobic, jaka jest dostępność części i wtedy decydować. Kupno drugiego silnika nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Jak byś potrzebował pomocy z obróbką podzespołów to daj znać, napeweno pomogę.
_________________
ride too fast, or be the last :P


WWW.DZIAK.PL - specjaliści od silników
 
 
 
iiyama 
Widać, że się stara


Auto: Ibiza 2003 ASZ+
Skąd: Bronowice
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 34
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 10:59   

zawież auto na ul. wertera do Mazdy !!!

tam ci zdiagnozują usterkę, wszystko jest możliwe - ale mało prawdopodobne ztym silnikiem, chyba, że ten olej jakiś lewy był podczas ostatniej wymiany.

założę sie, że to jakaś głupota np DPF lub inne pierdółki

niestety silnik awaryjny jak to disel
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 12:07   

Silnik zatarty lub zablokowana klawiatura bo nie można przekręcić wałem - tyle wiem... A i jeszcze w TOYCarze powiedzieli koszt naprawy (czyli wymienią silnik na drugi) 12 tys.... Gdzie zakup silnika to 4,5-6,5 tys... Także jak by nie patrzeć ponad 6 tys za samą przekładkę P&P to trochę sporo.
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 19:07   

kolczyk_lbn napisał/a:
te silniki dosyć często się zacierają głównie tak jak powiedziałQSY, z powodu turbiny. Co do regeneracji silnika to trzeba najpierw go rozebrać popatrzeć co trzeba będzie zrobic, jaka jest dostępność części i wtedy decydować. Kupno drugiego silnika nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Jak byś potrzebował pomocy z obróbką podzespołów to daj znać, napeweno pomogę.




głównie to warto pisać na tematy w których się ma CHOCIAŻ NIKŁE POJĘCIE a nie bzdety opowiadać kolego :S

[ Dodano: Sob Lip 04, 2009 20:08 ]
iiyama napisał/a:
zawież auto na ul. wertera do Mazdy !!!

tam ci zdiagnozują usterkę, wszystko jest możliwe - ale mało prawdopodobne ztym silnikiem, chyba, że ten olej jakiś lewy był podczas ostatniej wymiany.

założę sie, że to jakaś głupota np DPF lub inne pierdółki

niestety silnik awaryjny jak to disel




następny mądry ... od kiedy DPF miałby zblokować silnik :haha:

pozatym stawiam dolary przeciwko orzechom że to samochód z 2005 r. :mrgreen: albo i jeszcze starszy :| i nie ma DPFu



[ Dodano: Sob Lip 04, 2009 20:10 ]
KOSA napisał/a:
Silnik zatarty lub zablokowana klawiatura bo nie można przekręcić wałem - tyle wiem... A i jeszcze w TOYCarze powiedzieli koszt naprawy (czyli wymienią silnik na drugi) 12 tys.... Gdzie zakup silnika to 4,5-6,5 tys... Także jak by nie patrzeć ponad 6 tys za samą przekładkę P&P to trochę sporo.




zatarty na 1 i 3 panewce :S

klawiatura w tych autach jest samodestrukcyjna i nie powoduje blokowania motoru .... łamią sie dźwigenki w przypadku strzału rozrządu



zadzwoń ale koniecznie jutro .... w PW opisane



cudów nie ma , te silniki po naprawie nie jeżdżą
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
Mrówa 
drifter
Mrówa

Auto: E34 540 touring
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 318
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 19:34   

KOSA napisał/a:
Rok produkcji 2006

Paweel napisał/a:
pozatym stawiam dolary przeciwko orzechom że to samochód z 2005 r. albo i jeszcze starszy i nie ma DPFu

jesteś komuś winien troche tych twoich dolarów :S :S :S :haha:
_________________
http://img16.imageshack.us/img16/689/dsc0094ni.jpg
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 19:41   

Mrówa napisał/a:
KOSA napisał/a:
Rok produkcji 2006

Paweel napisał/a:
pozatym stawiam dolary przeciwko orzechom że to samochód z 2005 r. albo i jeszcze starszy i nie ma DPFu

jesteś komuś winien troche tych twoich dolarów :S :S :S :haha:





naszykuj skrzynkę orzechów :S :S :S
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
Mrówa 
drifter
Mrówa

Auto: E34 540 touring
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 318
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 19:49   

Paweel napisał/a:
naszykuj skrzynkę orzechów

zaraz skocze do sklepu..... ciekawe czy wywiążesz sie z publicznego zakładu.. :S
chyba że masz jakiś moto tanio do opchnięcia to odpuszcze zakład :haha:
_________________
http://img16.imageshack.us/img16/689/dsc0094ni.jpg
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Nie Lip 05, 2009 14:03   

Mrówa napisał/a:
Paweel napisał/a:
naszykuj skrzynkę orzechów

zaraz skocze do sklepu..... ciekawe czy wywiążesz sie z publicznego zakładu.. :S
chyba że masz jakiś moto tanio do opchnięcia to odpuszcze zakład :haha:





mam nadzieje że laskowe kupiłeś .... bo włoskich nie lubię :S :S :S :mrgreen:



ps. mogą być ostatecznie kokosowe ...aby większą skrzyneczkę weź :mrgreen: :spoko:

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 15:05 ]
nie trafiłem z uszkodzeniem ...jak sie okazało połamany tłok ... prawdopodobnie z winy uszkodzonego wtryskiwacza :| :| :|

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 15:07 ]
KOSA napisał/a:
Silnik zatarty lub zablokowana klawiatura bo nie można przekręcić wałem - tyle wiem... A i jeszcze w TOYCarze powiedzieli koszt naprawy (czyli wymienią silnik na drugi) 12 tys.... Gdzie zakup silnika to 4,5-6,5 tys... Także jak by nie patrzeć ponad 6 tys za samą przekładkę P&P to trochę sporo.



coś źle zrozumiałeś chyba :)
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Nie Lip 05, 2009 14:33   

Paweel napisał/a:
Mrówa napisał/a:
Paweel napisał/a:
naszykuj skrzynkę orzechów

zaraz skocze do sklepu..... ciekawe czy wywiążesz sie z publicznego zakładu.. :S
chyba że masz jakiś moto tanio do opchnięcia to odpuszcze zakład :haha:





mam nadzieje że laskowe kupiłeś .... bo włoskich nie lubię :S :S :S :mrgreen:



ps. mogą być ostatecznie kokosowe ...aby większą skrzyneczkę weź :mrgreen: :spoko:

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 15:05 ]
nie trafiłem z uszkodzeniem ...jak sie okazało połamany tłok ... prawdopodobnie z winy uszkodzonego wtryskiwacza :| :| :|

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 15:07 ]
KOSA napisał/a:
Silnik zatarty lub zablokowana klawiatura bo nie można przekręcić wałem - tyle wiem... A i jeszcze w TOYCarze powiedzieli koszt naprawy (czyli wymienią silnik na drugi) 12 tys.... Gdzie zakup silnika to 4,5-6,5 tys... Także jak by nie patrzeć ponad 6 tys za samą przekładkę P&P to trochę sporo.



coś źle zrozumiałeś chyba :)


no to dajesz dolary ziom :mrgreen:
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam