Siostra ma taki kłopot ze swoja mazdą....
Rok produkcji 2006, nalatane coś ok 120tys, silnik 2.0 diesel 121PS.
Nie ma mnie w Lublinie i nie mogę jej teraz pomóc. Szukam kogoś mającego pojęcie o mazdzie kto mógłby (nie za darmo) zdiagnozować przyczynę dlaczego silnik stanął. Zanim to się stało to mazda dymiła na czarno i siwo, obroty falowały i nagle zgasła. Wcześniej wszystko było miód malina, zero ubytków oleju i tym podobnych. Tankowane na jednej stacji.
Teraz samochód stoi w TOYCarze, Pan do niej zadzwonił i powiedział że silnik zatarty, trzaba drugi wsadzać... Tylko że nie sprawdził nawet oleju (czy są opiłki itp itd) ani nie potrafił odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak się stało, jedynie odpowiedział że słyszał że te mazdy potrafią się tak zatrzeć...
O ile znam zasadę działania silnika to nic bez przyczyny się nie dzieję...
Zanim to się stało to tydzień wcześniej był wymieniany olej, stan też regularnie sprawdzany. Przypuszczam że tu może leżeć problem że komuś coś wpadło przy wymianie oleju, lub może coś się odkleiło z filtra...
Chciałbym żeby ktoś wskazał gdzie podstawić samochód żeby mógł go dokładnie przebadać i stwierdzić co było przyczyną takiego stanu rzeczy. Ewentualnie wchodziła by w grę wymiana silnika (przypuszczam że remontować się nie będzie opłacało).
Nie mogę sobie jednak wyobrazić jak seryjny silnik, z niedużym przebiegu, prawidłowo eksploatowany naglę się zaciera... Przecież to nie czasy WSKi-i....
Auto: ropniak
Skąd: LSM Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 964
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 04:14
Sunsiad Paweł Ci odpowie,możesz pytać go i na priv,ostatnio byłem świadkiem jak do takiej nowej szóstki od niego silnik kupowali.Ten typ tak ma,uruchomić sprzedać i zapomnieć o Mazdzie 6 diesel.
Auto: Toyota Corolla E11
Skąd: Czechów Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 200
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 07:58
te silniki dosyć często się zacierają głównie tak jak powiedziałQSY, z powodu turbiny. Co do regeneracji silnika to trzeba najpierw go rozebrać popatrzeć co trzeba będzie zrobic, jaka jest dostępność części i wtedy decydować. Kupno drugiego silnika nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Jak byś potrzebował pomocy z obróbką podzespołów to daj znać, napeweno pomogę.
tam ci zdiagnozują usterkę, wszystko jest możliwe - ale mało prawdopodobne ztym silnikiem, chyba, że ten olej jakiś lewy był podczas ostatniej wymiany.
założę sie, że to jakaś głupota np DPF lub inne pierdółki
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 12:07
Silnik zatarty lub zablokowana klawiatura bo nie można przekręcić wałem - tyle wiem... A i jeszcze w TOYCarze powiedzieli koszt naprawy (czyli wymienią silnik na drugi) 12 tys.... Gdzie zakup silnika to 4,5-6,5 tys... Także jak by nie patrzeć ponad 6 tys za samą przekładkę P&P to trochę sporo.
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 19:07
kolczyk_lbn napisał/a:
te silniki dosyć często się zacierają głównie tak jak powiedziałQSY, z powodu turbiny. Co do regeneracji silnika to trzeba najpierw go rozebrać popatrzeć co trzeba będzie zrobic, jaka jest dostępność części i wtedy decydować. Kupno drugiego silnika nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Jak byś potrzebował pomocy z obróbką podzespołów to daj znać, napeweno pomogę.
głównie to warto pisać na tematy w których się ma CHOCIAŻ NIKŁE POJĘCIE a nie bzdety opowiadać kolego
[ Dodano: Sob Lip 04, 2009 20:08 ]
iiyama napisał/a:
zawież auto na ul. wertera do Mazdy !!!
tam ci zdiagnozują usterkę, wszystko jest możliwe - ale mało prawdopodobne ztym silnikiem, chyba, że ten olej jakiś lewy był podczas ostatniej wymiany.
założę sie, że to jakaś głupota np DPF lub inne pierdółki
niestety silnik awaryjny jak to disel
następny mądry ... od kiedy DPF miałby zblokować silnik
pozatym stawiam dolary przeciwko orzechom że to samochód z 2005 r. albo i jeszcze starszy i nie ma DPFu
[ Dodano: Sob Lip 04, 2009 20:10 ]
KOSA napisał/a:
Silnik zatarty lub zablokowana klawiatura bo nie można przekręcić wałem - tyle wiem... A i jeszcze w TOYCarze powiedzieli koszt naprawy (czyli wymienią silnik na drugi) 12 tys.... Gdzie zakup silnika to 4,5-6,5 tys... Także jak by nie patrzeć ponad 6 tys za samą przekładkę P&P to trochę sporo.
zatarty na 1 i 3 panewce
klawiatura w tych autach jest samodestrukcyjna i nie powoduje blokowania motoru .... łamią sie dźwigenki w przypadku strzału rozrządu
zadzwoń ale koniecznie jutro .... w PW opisane
cudów nie ma , te silniki po naprawie nie jeżdżą
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Nie Lip 05, 2009 14:03
Mrówa napisał/a:
Paweel napisał/a:
naszykuj skrzynkę orzechów
zaraz skocze do sklepu..... ciekawe czy wywiążesz sie z publicznego zakładu..
chyba że masz jakiś moto tanio do opchnięcia to odpuszcze zakład
mam nadzieje że laskowe kupiłeś .... bo włoskich nie lubię
ps. mogą być ostatecznie kokosowe ...aby większą skrzyneczkę weź
[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 15:05 ]
nie trafiłem z uszkodzeniem ...jak sie okazało połamany tłok ... prawdopodobnie z winy uszkodzonego wtryskiwacza
[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 15:07 ]
KOSA napisał/a:
Silnik zatarty lub zablokowana klawiatura bo nie można przekręcić wałem - tyle wiem... A i jeszcze w TOYCarze powiedzieli koszt naprawy (czyli wymienią silnik na drugi) 12 tys.... Gdzie zakup silnika to 4,5-6,5 tys... Także jak by nie patrzeć ponad 6 tys za samą przekładkę P&P to trochę sporo.
coś źle zrozumiałeś chyba
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
zaraz skocze do sklepu..... ciekawe czy wywiążesz sie z publicznego zakładu..
chyba że masz jakiś moto tanio do opchnięcia to odpuszcze zakład
mam nadzieje że laskowe kupiłeś .... bo włoskich nie lubię
ps. mogą być ostatecznie kokosowe ...aby większą skrzyneczkę weź
[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 15:05 ]
nie trafiłem z uszkodzeniem ...jak sie okazało połamany tłok ... prawdopodobnie z winy uszkodzonego wtryskiwacza
[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 15:07 ]
KOSA napisał/a:
Silnik zatarty lub zablokowana klawiatura bo nie można przekręcić wałem - tyle wiem... A i jeszcze w TOYCarze powiedzieli koszt naprawy (czyli wymienią silnik na drugi) 12 tys.... Gdzie zakup silnika to 4,5-6,5 tys... Także jak by nie patrzeć ponad 6 tys za samą przekładkę P&P to trochę sporo.
coś źle zrozumiałeś chyba
no to dajesz dolary ziom
_________________ '96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach