FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Mazda Premacy- problemy z odpaleniem.
Autor Wiadomość
Upierdliwy 
speed demon
aka Clio


Auto: 525
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 3635
Wysłany: Pią Gru 18, 2009 15:08   Mazda Premacy- problemy z odpaleniem.

Hej :(

Mazda Premacy 2.0DITD nie pali na mrozie... w ogóle.
Wczoraj i dziś padaka.
Rozrusznik kręci, kręci i nic.
Podejrzewamy, że to ropa [2 lata stała] zamarza czy coś.

Ale, wcześniej, przy temperaturach 5*C - -5*C miała również problemy z odpalaniem, za drugim, trzecim odpalała. Podejrzewaliśmy zawór zwrotny. Przyszło ocieplenie- problem zniknął.
Przyszedł konkretny mróz- padła całkiem.

Przy lekkich mrozach, na ciepłym silniku, trochę lepiej paliła.

To wina ropy? Czego mogła by być jeszcze?

Rok prod. 2004, 160 000km przebiegu.
 
 
 
lukasik 
Widać, że się stara


Auto: audi 80 b4
Skąd: Tatary
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 45
Wysłany: Pią Gru 18, 2009 15:46   

trzeba sprawdzic swiece
 
 
 
Kruchy 
DRUGA ZOLTA KARTKA
MOTOR PANY


Auto: Jeszcze Troche
Skąd: Dziesiąta
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 587
Wysłany: Pią Gru 18, 2009 16:52   

Odrazu mówiłem ze to ch. nie samochód :mrgreen:
_________________
 
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Pią Gru 18, 2009 18:39   

swiece nie maja znaczenia , jak motor jest zdrowy to zapali bez swiec przy -20C (testowałem na silniku 150PD TDi bez swiec -20C , wystarczyło 3-4sek pokrecic dłużej)
Moim zdaniem jeśli motor jest zdrowy to problem dotyczy tylko i wyłącznie paliwa lub zasilania w paliwo , na pierwszy ogien zlej to z baku co masz i zalej normanej zimowej ropy. No i obowiązkowo wymień filtr paliwa !!
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Pią Gru 18, 2009 18:54   

moim zdaniem tez paliwo... zlej a jesli nie bardzo mozesz to dolej tych specyfikow do diesla ale jak to co jest sie wytracilo to poki nie bedzie cieplo (nie ogrzejesz przewodow itp) to raczej nic to nie da.... najlepiej zholowac auto i postawic gdzies w cieple (polecam parking w plazie, poniewaz maja rury z woda to musza miec kilka stopni na plusie w podziemiach), postoi kilka godzin i powinien odpalic)...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
Upierdliwy 
speed demon
aka Clio


Auto: 525
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 3635
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:06   

Dzięki. Zaraz ciśniem coś kombinować. :mrgreen:
 
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:35   

tylko tam nie pryskajcie w dolot jakimis samostartami , bo może sie zrobić droga naprawa :)
 
 
 
Upierdliwy 
speed demon
aka Clio


Auto: 525
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 3635
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 13:22   

Wim, wim ;p

Kruchy napisał/a:
Odrazu mówiłem ze to ch. nie samochód :mrgreen:

Cztery koła ma? Ma. :D

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 13:28 ]
padł aku. Jeeeeezzzuuuu.... :dead:
 
 
 
mattey 
the fastest furious
NOKIA GSM MASTER


Auto: RHD
Skąd: Czechów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2004
Posty: 2351
Wysłany: Nie Gru 20, 2009 20:17   

a ja bym obstawiał że to filtr paliwa... szwagier miał wczoraj to samo i wymieniał na biegu... okazało sie że na dole zebrała sie woda i zamarzło
 
 
 
Upierdliwy 
speed demon
aka Clio


Auto: 525
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 3635
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 23:24   

Zrobiona.
Macie rację, szczególnie Mattey.
W filtrze była woda. Informowała o tym kontrolka, ale tyle ich się zapalało przy starcie, że nie za uwarzył nikt :D
 
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 08:52   

slg napisał/a:
swiece nie maja znaczenia , jak motor jest zdrowy to zapali bez swiec przy -20C (testowałem na silniku 150PD TDi bez swiec -20C , wystarczyło 3-4sek pokrecic dłużej)
Moim zdaniem jeśli motor jest zdrowy to problem dotyczy tylko i wyłącznie paliwa lub zasilania w paliwo , na pierwszy ogien zlej to z baku co masz i zalej normanej zimowej ropy. No i obowiązkowo wymień filtr paliwa !!



tyle że ten silnik nie jest na pompkach .. .a ma to " delikatne" znaczenie w ciśnieniu wtryskowym a co za tym idzie w temperaturze paliwka



raczej nie ma szansy żeby to odpaliło bez świec :)

[ Dodano: Wto Gru 22, 2009 09:53 ]
Kruchy napisał/a:
Odrazu mówiłem ze to ch. nie samochód :mrgreen:



a ja odrazu mówiłem że nic mądrego nie napiszesz :)
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 18:17   

Clio napisał/a:
Macie rację, szczególnie Mattey.


a co ja napisałem w czwartym poscie tego wątku ? :)

slg napisał/a:
No i obowiązkowo wymień filtr paliwa !!


Paweel napisał/a:
tyle że ten silnik nie jest na pompkach .. .a ma to " delikatne" znaczenie w ciśnieniu wtryskowym a co za tym idzie w temperaturze paliwka


doskonale wiem na czym jest ten silnik , jakie ma cisnienie wtrysku , jakie cisnienie maja pompki i nie bardzo widze związek między cisnieniem wtrysku podczas rozruchu zimnego silnika a temperaturą paliwa :) . Mój poprzedni silnik w ibizie , czyli asv na pompie , czyli jak pewnie wiesz o dużo mniejszym cisnieniu wtrysku i bardzo podobnym do silnika ditd , również palił bez świec w takie mrozy. Słowem klucz jest tutaj cisnienie sprężania (stan silnika) , rozpylenie paliwa (stan pompy i wtrysków), oraz czas w jakim ten wtrysk następuje inaczej statyczny kąt wtrysku (regulacja/elektryka).
Te czynniki jeśli są w dobrym stanie wraz ze zdrową baterią , rozruszają silnik nawet bez świec w mróz , potrwa to odrobine dłużej , ale się uda. Jako ciekawostke moge dodać że świece żarowe w dieslach najnowszej generacji , pełnią bardziej funkcje ekologiczne niż wspomagają poranny rozruch w mróz :)
 
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Czw Gru 24, 2009 12:03   

slg napisał/a:


doskonale wiem na czym jest ten silnik , jakie ma cisnienie wtrysku , jakie cisnienie maja pompki i nie bardzo widze związek między cisnieniem wtrysku podczas rozruchu zimnego silnika a temperaturą paliwa :) . M





czyli według Ciebie ciśnienie wtrysku nie ma wpływu na temperaturę paliwa ? a ta z kolei nie ma wpływu na to jak odpala samochód ?
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Pią Gru 25, 2009 08:43   

Paweel napisał/a:
czyli według Ciebie ciśnienie wtrysku nie ma wpływu na temperaturę paliwa ?


Nie ma

Paweel napisał/a:
a ta z kolei nie ma wpływu na to jak odpala samochód ?


ta z kolei ma wpływ jak odpala samochód , tylko mylnie utwierdzasz wszystkich w przekonaniu że owa wysoka temperatura w komorze spalania bierze się z wysokiego cisnienia wtrysku. Wysoka temperatura bierze się ze sprężenia powietrza :)

Skoro mi nie wierzysz , to poczytaj troche w necie , na początek może to :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zapłonie_samoczynnym
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam