Auto: AUDI B4 1.9 TDI
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 37
Wysłany: Czw Mar 18, 2010 21:15 Wydech w TDI
Witam wszystkich
Chciałbym się dowiedzieć pewnej rzeczy i myśl, że powinniście mi rozjaśnić nieco temat. A mianowicie chodzi mi o wydech w moim Audi 1.9 TDI wczoraj wywaliłem katalizator i wspawałem strumienicę, przymierzam się jeszcze do demontażu końcowego tłumika i założenia jakiegoś fajnego basowego ,,komina"
Moje pytanie jest następujące:
- czy jak założę końcowy komin, to faktycznie będzie miał basowe brzmienie w TDI czy to tylko tak jest w benzynce?
- i co zrobić ze środkowym tłumikiem? bo chciałem go wywalić i wstawić jeszcze jedna strumienicę, tylko nie wiem czy to będzie dobrze...
Do tematu podchodzę bardzo poważnie,więc proszę nie pisać żadnych głupot tylko konkretne rzeczy.
diesel też będzie mruczał, w aucie nie zauważysz zę to diesel pod dźwięku, ale najpierw spróbuj zmienić końcowy a później ewentualnie coś ze środkowym zrobić, ale 2 strumienice to jakoś do mnie nie przemawiają, 1 owszem, ale 2 to jakoś tak śmiesznie a co do mruczenia ja bym spróbował zrobić końcowy, zostawić środkowy i wyjać strumienice w miejscu kata, bo wtedy mógł by ładnie mruczeć, ale zależy od tłumika końcowego w sumie, strumienica wycisza trochę turbinę, jaki założysz taki będzie dźwięk, kombinuj, słuchaj i kombinuj dalej aż będzie grało trzeba spróbować, mało osób lubi buczące dieselki i porad wielu nie znajdziesz ale jak chcesz to próbuj mi sie podobało mruczenie dieselka, ale to ze w środku jedziesz i słyszysz sportowego mruczka nie grało tylko gdy zatrzymałeś sie, otworzyłeś drzwi i usłyszałeś klekot pod maską ja słucham turbo w TDI bo brzmi lepiej niż mruczek w wydechu
dopiero po wywaleniu kata i zrobienie przelotu pojawił się dzwięk ,ale nie ma to nic wspólnego z basem jak w silnikach benzynowych gdyż w traktorach masz za małe ciśnienie spalin wydaje mi się i z tłumika dochodzi tylko mocny świst ale też jest fajny
tzn jak masz rurę od początku a na końcu tłumik który ma basować coś to bedzie basował jakoś tam.. przy takim przelocie musi, ja takim śmigałem, jak kumpel wypruł wszystko co się dało to było ciekawie
Gelo a czy twój TDi nie rzuca chmurki w inne pojazdy z tak skierowanym wylotem ??? tylko nie mów ze nigdy nie chmurzy ci się z tyłu jak przyłożysz
EwelinaCzarna wiem ze ma czipsa, ale czy czips czy olej z biedronki ktoś lubi w dieselku to bez znaczenia bo dym w dieslu musi być, jak to kolega na innym forum stwierdził: " Bez dymu nie ma ognia"
.Gelo.a odnośnie dymienia to wiesz ze zderzak ci sie nie brudzi rozumiem, w końcu to Tdi a nie komin w grilla na którym smaży się opona ale chodzi o puszczanie dyma komuś w maskę, wg mnie złe rozwiązanie i niemiłe, choć jakbyś mi założył taki tłumik pewnie po paru dniach oglądania go w aucie zmienił bym zdanie ale mi wystarczy firmowa dwururka też prezentuje się zacnie
PS. w sumie taki wydech skierowany przeciwko kierowcy z tyłu na mieście czasem by sie przydał ktoś nieładnie sie zachowa to za kare czyścisz wydech w jego kierunku choć z drugiej strony można oberwać za to
PS. Koniec OoFFTOPA bo spamowanie wciąga jak widać na załączonym obrazku wyżej
Piter504, przejmujesz się dymieniem, spalinami, ekologią... a katalizator wycinasz. gdzie sens i logika.
też racja
powiem ci ze nie ma tragedii z tym dymieniem
wracając do wydechu,szału nie zrobisz zakładając sobie zwykły sportowy tłumik,jeśli chcesz osiągnąć bass to nie uda się to zwykłym sportowym tłumikiem
proponuje poszukać czegoś dedykowanego do diesla albo kombinować z przelotami,katem itd itd
Piter504, przejmujesz się dymieniem, spalinami, ekologią... a katalizator wycinasz. gdzie sens i logika.
nie wspomniałem nic o ekologii a przede wszystkim odnośnie tego sensu i logiki kolegów czy ja mówiłem że katalizator wyciąłem czytajcie dokładnie kumpel robił takiego sportowego diesla i tyle, proszę mnie z takim rzemiosłem artystycznym nie kojarzyć, dla mnie to wszystko wygląda jak CalibraTeamem wiec wypraszam sobie, niektóre auta nie potrzebują tuningu należą do nich takie z tym znakiem w grillu
a ze niektórzy lubią wyciągnąć znaczek audi i stwierdzą że z tego też zrobi sie ładną calibrę to trudno... Koniec tematu, i sorki ze OT ale jak sie nie czyta dokładnie postów to sie na nie nie odpowiada, tyle w tym temacie. Chciałem wyjaśnić bo nie lubię nieporozumień pozdrawiam
Auto: AUDI B4 1.9 TDI
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 37
Wysłany: Pią Mar 19, 2010 18:41
No dobra już trochę czaje, a jeszcze nurtuje mnie jedna rzecz. A mianowicie czy jak wywaliłem kata i wspawałem strumienicę no i jak bym założył jakis fajny końcowy np. jak u Gela to jak to będzie z tymi kucykami pod maską dojdzie parę koni??? czy to jest ściema???. Bo na każdej aukcji na allegro czy jest to strumienica czy jakiś fajny ,,komin" to każdy pisze o przyroście mocy jak to z tym jest????
Auto: Audi A6
Skąd: Radzyń Podlaski
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 20
Wysłany: Pią Mar 19, 2010 19:14
Ja to osobście bym delikatnie podchodził do tego przyrostu mocy i nie chwalił się tym za bardzo . Większość osób jak sobie zapoda głośny wydech to odrazu gaz w deche i testing , no i jak słyszysz że silnik głośniej ryczy to automatycznie masz wrażenie że lepiej idzie a po jakimś czasie normalnej jazdy gdy emocje opadną czasami można dojść do wniosku że ten super sportowy wydech nic nie daje albo nawet przymula auto bo i tak może być. Najlepszym rozwiązaniem było by hamownia->mody wydechu ->hamownia i wtedy można coś konkretnego stwierdzić
A i jeszcze jedno, braciak ma w B4 1,9TDi końcowy wydech KM dwururke, reszta ori i powiem że jak da mu po garach to troche taki jakby grubszy klekot słychać a na wolnych obrotach to praktycznie chodzi mu normalnie. No i jeszcze czipsa założył, niby 110km miało to dać ale chyba 300zł psu w pupke poszło bo tej mocy nie czuć
Pozdro
_________________
Ostatnio zmieniony przez slavocoupe Pią Mar 19, 2010 21:13, w całości zmieniany 1 raz
... Bo na każdej aukcji na allegro czy jest to strumienica czy jakiś fajny ,,komin" to każdy pisze o przyroście mocy jak to z tym jest????
na allegro możesz kupić naklejki dodające kilka koni a co do wydechu tak jak kolega slavocoupe, profesjonalnie podchodząc można zyskać ale wszystko trzeba sprawdzić i mody za grubszą kasę bo tłumik za 200 zł ma tylko buczeć i być w chromie ale coś profesjonalnego kosztuje ale chyba szkoda gadać o tym skoro to do 90 km diesla...
wg mnie brak kata odmula auto i więcej modów nie ma sensu robić, to diesel, zmień auto jak ci koni brakuje, 2.8 w gazie jest dość oszczędny i bezproblemowy, albo jak chcesz kupuj CHIPY, Silnik padnie szybko ale jak musisz wyciągać konie to czy czipem czy ciągłym butem w podłodze i tak go zaje wiec większej różnicy nie ma.
...jak jeździłem nową mazdą kolegi i patrząc do ilu jego diesel sie kręci to nie ma co sie dziwić ze w takim aucie przychodzi przebieg i silnik sie rozleciał ze nie ma co zbierać, silniki w audi też mają potencjał, będą śmigać po chipach i innych ale pamiętaj że kubica zmienia silnik bo na wyścig nie wystarczy, i jeśli ci to nie przeszkadza i stać cie to kombinuj w tę stronę i śmigaj. z 1.9 jeden typ wycisną 300 koni, i nawet silnik nie rozleciał się po paru wyścigach wiec pole do kombinowania masz spore
Auto: jest
Skąd: Chełm Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 68
Wysłany: Pią Mar 19, 2010 23:05
Piter504, sory wielkie, ale wiesz jak się czyta naraz jeden temat to wiadomo co kto napisał, a jak codzień nowe posty to można się pomylić... myślałem że to ty jesteś autorem tematu a to przecież krasnal pisał że wyciął kata. pokitrało mi się.
co do przyrostu mocy to jest tak, kumpel w 1,4 wywalił kata, dał strumienicę i tylny wydech jakiś śportowy... pojechaliśmy na hamownię on 71KM, ja z tym samym silnikiem i seryjnym wydechem 77KM a przebieg ponad 100tys większy.
poza tym dźwięk jego silnika, ekhymmm... tylko jemy się podobał no bo co miał mówić.
poza tym dźwięk jego silnika, ekhymmm... tylko jemy się podobał no bo co miał mówić.
hehe ciekawie to skomentowałeś podoba mi się tak to bywa z tym upodobaniem do dźwięku.
Poza tym z mojego doświadczenia opowiem że rodzice w swojej audziczce w benzynce mieli wsadzony mocno basowy wydech i jeździło się niby fajnie, ale jak zrobiłem Wrocław i do domu to głowa pękała teraz auto ma włożony fabryczny wydech i stwierdzam że o niebo lepiej słuchać pięknego brzmienia silnika niż pier z wydechu
buczenie potrzebne jest w calibrze na gazie które skoro jedzie gorzej od poloneza to musi być przynajmniej głośna, AUDI ma jechać a nie pier tyle mogę powiedzieć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach