FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana odsadzenia felgi, a żywotność łozysk
Autor Wiadomość
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 21:35   Zmiana odsadzenia felgi, a żywotność łozysk

Witajcie

Problem przedstawia się tak:

Auto fabrycznie miało felgi o rozmiarze dajmy na to 7j16 et +38
Z racji panującego trendu ze ma być szeroko zakiełkował w głowie posiadacza pomysł coby poszerzyć w kołach auto. Delikwent zorganizowała sobie eleganckie poszerzenia z oryginału od nieco nowszego modelu które w wystarczającym stopniu poszerzają obrys auta.
Jednak osoba ta stanęła przed dylematem natury technicznej. Otóż zdając sobie sprawę że najlepszym odsadzeniem byłoby 0 bo już poszerzyłoby auto o 38mm na stronę co byłoby satysfakcjonujące, niestety cięzko jest upolować felgę z odpowiadającymi parametrami.

Pytanie czy zmiana felgi na taką z et -30 znacząco wpłynie na żywotność łożysk kół?

wszelkie opinie za i przeciw oraz związane z tematem sugestie mile widziane :mrgreen:

a chodzi o Montereya :mrgreen:
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:19   

teoretycznie tak ze wzgledu na jakies tam wieksze sily itp... ja w beemce mam dystanse po 20mm na strone a wczesniej et bylo powiedzmy ok 40 kilku przy szer ok 7.5 cala a pozniej et 15 przy 9.5 cala... ale nie zauwazylem jakis tak przyspieszonych zuzyc...
jesli chodzi o Twoje wyliczenia to jesli miales w serii ET 38 a chcesz zalozyc et -30 to poszerzysz ok 60mm na strone w zaleznosci jeszcze od szerokosci nowej felgi (wyliczenia podalem przy tej samej szerokosci gdy zmienia sie tylko ET)...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:21   

felga będzie nieznacznie szersza, bo tylko 8"

zdaje sobie sprawę że pewnie zmieni się promień skrętu itd, no ale trzeba kombinować
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:24   

crOOchy napisał/a:

zdaje sobie sprawę że pewnie zmieni się promień skrętu itd, no ale trzeba kombinować


wydaje mi sie osobiscie ze przy terenowce i mega baloonach nie powinno byc jakis tam zauwazalnych roznic (zuzycie lozysk) bo sama opona dosc dobrze tlumi drgania, ktore nie przenosza sie az tak na lozyska........
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:27   

no właśnie też mam takie podejrzenia, z resztą dedykowanych felg do 4x4 z et ) i w tej okolicy jak na lekarstwo, czyżby spisek producentów felg i łożysk żeby wzajemnie napędzać koniunkturę? ;)
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam