Wysłany: Pon Gru 06, 2010 21:35 Zmiana odsadzenia felgi, a żywotność łozysk
Witajcie
Problem przedstawia się tak:
Auto fabrycznie miało felgi o rozmiarze dajmy na to 7j16 et +38
Z racji panującego trendu ze ma być szeroko zakiełkował w głowie posiadacza pomysł coby poszerzyć w kołach auto. Delikwent zorganizowała sobie eleganckie poszerzenia z oryginału od nieco nowszego modelu które w wystarczającym stopniu poszerzają obrys auta.
Jednak osoba ta stanęła przed dylematem natury technicznej. Otóż zdając sobie sprawę że najlepszym odsadzeniem byłoby 0 bo już poszerzyłoby auto o 38mm na stronę co byłoby satysfakcjonujące, niestety cięzko jest upolować felgę z odpowiadającymi parametrami.
Pytanie czy zmiana felgi na taką z et -30 znacząco wpłynie na żywotność łożysk kół?
wszelkie opinie za i przeciw oraz związane z tematem sugestie mile widziane
a chodzi o Montereya
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:19
teoretycznie tak ze wzgledu na jakies tam wieksze sily itp... ja w beemce mam dystanse po 20mm na strone a wczesniej et bylo powiedzmy ok 40 kilku przy szer ok 7.5 cala a pozniej et 15 przy 9.5 cala... ale nie zauwazylem jakis tak przyspieszonych zuzyc...
jesli chodzi o Twoje wyliczenia to jesli miales w serii ET 38 a chcesz zalozyc et -30 to poszerzysz ok 60mm na strone w zaleznosci jeszcze od szerokosci nowej felgi (wyliczenia podalem przy tej samej szerokosci gdy zmienia sie tylko ET)...
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:24
crOOchy napisał/a:
zdaje sobie sprawę że pewnie zmieni się promień skrętu itd, no ale trzeba kombinować
wydaje mi sie osobiscie ze przy terenowce i mega baloonach nie powinno byc jakis tam zauwazalnych roznic (zuzycie lozysk) bo sama opona dosc dobrze tlumi drgania, ktore nie przenosza sie az tak na lozyska........
no właśnie też mam takie podejrzenia, z resztą dedykowanych felg do 4x4 z et ) i w tej okolicy jak na lekarstwo, czyżby spisek producentów felg i łożysk żeby wzajemnie napędzać koniunkturę?
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach