FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 TDI 16v dieselek... szarpie miedzy 55-90 stopni
Autor Wiadomość
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Sro Gru 08, 2010 20:52   2.0 TDI 16v dieselek... szarpie miedzy 55-90 stopni

Panowie i Panie jak w temacie..

2.0 TDI 16v - 140KM.. diesel z gr VAG

Autko szarpie w zakresie temp 55-90 stopni temp silnika.
Szarpanie ma charakter braku paliwa, wypadania zapłonu.. auto na chwile sie dusi i przerywa..
Im więcej gazy tym bardziej...

Na zimnym silniku poniżej 55 stopni i przy 90 po kilku minutach wszystko jest o'k

2 nowy filtr paliwa...
Brak błędów
Nie wyrzuca CHeCKa
Wykluczam wałek rozrzadu z racji określonego zakresu temp w których to sie dzieje..

Sprawdziłem wszystkie gr.. VAGiem..
Przeleciałem wszystkie grupy podczas szarpania... i jedyna co zwróciło moją uwagę..
gr chyba 18, pokazuje w jakim trybie pracują wtryskiwacze ?
Mianowice gdy dodajemy gazu i zdejmujemy nogę z gazu na zasadzie hamowania silnika pojawia się kod "128" na wszystkich 4 wtryskach.. ok to jest dla mnie zrozumiałem..
nr " 4 " oznacza chyba wyłączony silnik ?
Ale do czego zmierzam.. w momencie wprowadzenia silnika w drganiu/szarpanie na biegu jałowym i w czasie jazdy na 1 wtrysku wyskakuje na ułamek chwili " 4" gdy silnik się przydławi a po chwili " 16 " podczas szarpania

Sprawdzona cała elektryka, wymieniłem czujnik temp, sprawdzana wiązka ta w głowicy do wtrysków... wszystko o'k..

Pozostaje pompowtrysk..?
Czy to możliwe że jeden wtryskiwacz tak szarpie autem że ma sie wrażenie jechania małym fiatem na 1 cyl ?
Szarpie i nie ma pier.. nych błędów..

Jakies pomysły..?
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
Ostatnio zmieniony przez Vesti Czw Gru 09, 2010 23:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Sro Gru 08, 2010 21:00   

dodam że silnik BKD
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
dawidjey 
drifter
CCCO


Auto: AUDI A6 C4 2,0 ABK
Skąd: Śródmieście
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 222
Wysłany: Sro Gru 08, 2010 23:59   

Przepływomierz ok ???

Szczelność IC ???

ja bym stawiał na wtryskiwacz
_________________
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 
 
 
jarzyna 
Widać, że się stara

Auto: brak
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 48
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 00:21   

pompki do wymiany lub mozna zaczac od pompy paliwa,jaki pali na cieplo
_________________
http://fabryka-mocy.com/
http://best-performance.pl/
http://www.abt-sportsline.pl/
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 07:48   

wygląda na jakiś problem w zasilanie paliwem pompek , zapowietrzony układ , lub rzeczywiście problem z niskocisnieniową pompą paliwa w baku. No i w najgorszym wypadku pierwsza pompka podziękowała za współprace. Jak wygląda blok 13 na zimnym i rozgrzanym silniku ?
Idąc tropem jakiegoś problemu w zasilanie pompek w paliwo z głowicy , to właśnie pierwsza pompka jest ostatnia jeśli chodzi o jej zasilenie w paliwo z pompy tandemowej z prawej strony głowicy.

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 08:50 ]
dawidjey napisał/a:
Przepływomierz ok ???

Szczelność IC ???


Napisał przecież że na ciepłym silniku problem nie występuje , więc te rzeczy napewno można wykluczyć.
 
 
 
B5 
Specjalista
litle Switzerland

Auto: brak
Skąd: Dziesiąta
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 116
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 08:10   

Przy braku zasilania pompki komputer automatycznie wywalił by bład obwodu cewki na tym wtrysku dodatkowo jezeli problem był by z samym wtryskiwaczem auto z EDC16 samo wywaliło by bład "Random/Multiple Cylinder Misfire Detected" i samo zdiagnozowało na którym cylindrze jest problem. Brak zasilania spowodowany temperaturą silnika? Moze i jest to mozliwe. Kazde auto da sie naprawic ale nie przez telefon i nie przez forum cudów nie ma. Choc przy przebiegu okolo 180 koła tego silnika nie duzo juz zostało 8)
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 08:39   

Pompka pokazała by błąd...

na zimnym pali.. na ciepłym do ok 60, przy nagrzanym 90 stopni - ideał..
pomiedzy 55/60-90 szarpie..

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 08:43 ]
B5 napisał/a:
Przy braku zasilania pompki komputer automatycznie wywalił by bład obwodu cewki na tym wtrysku dodatkowo jezeli problem był by z samym wtryskiwaczem auto z EDC16 samo wywaliło by bład "Random/Multiple Cylinder Misfire Detected" i samo zdiagnozowało na którym cylindrze jest problem. Brak zasilania spowodowany temperaturą silnika? Moze i jest to mozliwe. Kazde auto da sie naprawic ale nie przez telefon i nie przez forum cudów nie ma. Choc przy przebiegu okolo 180 koła tego silnika nie duzo juz zostało 8)


Kolejne mądre słowa..
Auto spedziło juz w ASO kilka dni.. rozkładają ręce..
Weryfikowane w innch serwisach.. to samo..
Jeżeli potrafie sprawdzic coś Sam - sprawdzam ..
180kkm nie jest przebiegiem konczącym zycie silnika.. chyba nie wiesz co ten motor porafi..
Jak na ten przebieg auto wszystkie parametry ma idealne..
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 09:22   

pompka nie pokaże błędu , jeżeli czas reakcji zaworka pompki mieści się w tolerancji zaprogramowanej w ecu , nie pamiętam ile jest w 2.0TDi , ale w 150PD tolerancja w 23 kanale jest do 127 , przy 120 (uwalona pompka) błąd się nie pojawia a auto już szarpie. Wiem to z praktyki.

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 10:22 ]
Vesti napisał/a:
chyba nie wiesz co ten motor porafi..

wie :)

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 10:24 ]
Vesti , pokaż nam logi z 13 i 23 kanału , najlepiej podczas szarpania.

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 10:27 ]
B5 napisał/a:
Przy braku zasilania pompki komputer automatycznie wywalił by bład obwodu cewki

Tak , ale ja pisałem o zasilaniu pompki w paliwo , a nie o podłączeniu elektrycznym , które napewno jest dobre bo na ciepłym jest ok.

Jeszcze mi się jedna rzecz przypomniała , sprawdz czy nie przybywa oleju.
 
 
 
mattey 
the fastest furious
NOKIA GSM MASTER


Auto: RHD
Skąd: Czechów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2004
Posty: 2351
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 10:17   

Cytat:
180kkm nie jest przebiegiem konczącym zycie silnika.. chyba nie wiesz co ten motor porafi..


niestety te motory są trefne tak samo jak kiedyś 2.5TDI nie znam osoby która ma passata b6 z tym silnikiem i dojechała do 200tyś...


Przykre ale dość realne ja bym obstawił pompowtrysk
 
 
 
B5 
Specjalista
litle Switzerland

Auto: brak
Skąd: Dziesiąta
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 116
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 12:53   

mattey napisał/a:
Cytat:
180kkm nie jest przebiegiem konczącym zycie silnika.. chyba nie wiesz co ten motor porafi..


niestety te motory są trefne tak samo jak kiedyś 2.5TDI nie znam osoby która ma passata b6 z tym silnikiem i dojechała do 200tyś...


Przykre ale dość realne ja bym obstawił pompowtrysk


przy tym przebiegu zalecal bym wymiane wszystkich 4 :)
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 13:25   

mamy jeszcze trop z listwą elektryczną do pompek , podobno czesty przypadek , nie wali błędem a objawy takie jak Sylwek opisuje(wskakują 16 w 18kanale). Jak to nie pomoże to już raczej tylko pompki lub jakiś problem w zasilaniu/powrocie paliwa z pompek.
 
 
 
euromax 
znawca

Auto: szybkie
Skąd: Tomaszów Lubelski
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 66
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 21:01   

B5 napisał/a:
mattey napisał/a:
Cytat:
180kkm nie jest przebiegiem konczącym zycie silnika.. chyba nie wiesz co ten motor porafi..


niestety te motory są trefne tak samo jak kiedyś 2.5TDI nie znam osoby która ma passata b6 z tym silnikiem i dojechała do 200tyś...


Przykre ale dość realne ja bym obstawił pompowtrysk


przy tym przebiegu zalecal bym wymiane wszystkich 4 :)


kolega dobrze prawi te pompki padają jak muchy, czasami diagnostyka kończy się na tym że się wrzuca 4 dyżurne (swoje sprawne )
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 22:53   

y0

Panowie.. NAPRAWIONE

Michal... dzieki za pomoc z 16tkami w gr 018..
Wymieniłem listwe pompowtrysków w głowicy..
Operacja 20 min..
Koszt 390 detal .. marudziłem i sprzedali za 334zł a ja bezczelnie poprosiłem FV :)

Wszystko wróciło do normy.. srebna suczka znowu zyje i zbiera sie jak diabli...

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 23:00 ]
Co ciekawe.. dopiero po wymianie listwy komp pokazał sporadyczny bład na 1 cylindrze o niekontakcie.. tzw 16tke.. :)
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 07:11   

Cieszę się że mogłem pomóc , a pomyśleć ile ludzi z takim problemem jak Twój wymienia już pompki za kupe kasy i problem pozostaje :)
 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 08:35   

slg napisał/a:
Cieszę się że mogłem pomóc , a pomyśleć ile ludzi z takim problemem jak Twój wymienia już pompki za kupe kasy i problem pozostaje :)



W tej branży taka "pompa" to niestety standard :mrgreen:


Swoją drogą schatzoon slg :spoko:
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam