Autko szarpie w zakresie temp 55-90 stopni temp silnika.
Szarpanie ma charakter braku paliwa, wypadania zapłonu.. auto na chwile sie dusi i przerywa..
Im więcej gazy tym bardziej...
Na zimnym silniku poniżej 55 stopni i przy 90 po kilku minutach wszystko jest o'k
2 nowy filtr paliwa...
Brak błędów
Nie wyrzuca CHeCKa
Wykluczam wałek rozrzadu z racji określonego zakresu temp w których to sie dzieje..
Sprawdziłem wszystkie gr.. VAGiem..
Przeleciałem wszystkie grupy podczas szarpania... i jedyna co zwróciło moją uwagę..
gr chyba 18, pokazuje w jakim trybie pracują wtryskiwacze ?
Mianowice gdy dodajemy gazu i zdejmujemy nogę z gazu na zasadzie hamowania silnika pojawia się kod "128" na wszystkich 4 wtryskach.. ok to jest dla mnie zrozumiałem..
nr " 4 " oznacza chyba wyłączony silnik ?
Ale do czego zmierzam.. w momencie wprowadzenia silnika w drganiu/szarpanie na biegu jałowym i w czasie jazdy na 1 wtrysku wyskakuje na ułamek chwili " 4" gdy silnik się przydławi a po chwili " 16 " podczas szarpania
Sprawdzona cała elektryka, wymieniłem czujnik temp, sprawdzana wiązka ta w głowicy do wtrysków... wszystko o'k..
Pozostaje pompowtrysk..?
Czy to możliwe że jeden wtryskiwacz tak szarpie autem że ma sie wrażenie jechania małym fiatem na 1 cyl ?
Szarpie i nie ma pier.. nych błędów..
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 07:48
wygląda na jakiś problem w zasilanie paliwem pompek , zapowietrzony układ , lub rzeczywiście problem z niskocisnieniową pompą paliwa w baku. No i w najgorszym wypadku pierwsza pompka podziękowała za współprace. Jak wygląda blok 13 na zimnym i rozgrzanym silniku ?
Idąc tropem jakiegoś problemu w zasilanie pompek w paliwo z głowicy , to właśnie pierwsza pompka jest ostatnia jeśli chodzi o jej zasilenie w paliwo z pompy tandemowej z prawej strony głowicy.
[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 08:50 ]
dawidjey napisał/a:
Przepływomierz ok ???
Szczelność IC ???
Napisał przecież że na ciepłym silniku problem nie występuje , więc te rzeczy napewno można wykluczyć.
Auto: brak
Skąd: Dziesiąta
Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 116
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 08:10
Przy braku zasilania pompki komputer automatycznie wywalił by bład obwodu cewki na tym wtrysku dodatkowo jezeli problem był by z samym wtryskiwaczem auto z EDC16 samo wywaliło by bład "Random/Multiple Cylinder Misfire Detected" i samo zdiagnozowało na którym cylindrze jest problem. Brak zasilania spowodowany temperaturą silnika? Moze i jest to mozliwe. Kazde auto da sie naprawic ale nie przez telefon i nie przez forum cudów nie ma. Choc przy przebiegu okolo 180 koła tego silnika nie duzo juz zostało
Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 08:39
Pompka pokazała by błąd...
na zimnym pali.. na ciepłym do ok 60, przy nagrzanym 90 stopni - ideał..
pomiedzy 55/60-90 szarpie..
[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 08:43 ]
B5 napisał/a:
Przy braku zasilania pompki komputer automatycznie wywalił by bład obwodu cewki na tym wtrysku dodatkowo jezeli problem był by z samym wtryskiwaczem auto z EDC16 samo wywaliło by bład "Random/Multiple Cylinder Misfire Detected" i samo zdiagnozowało na którym cylindrze jest problem. Brak zasilania spowodowany temperaturą silnika? Moze i jest to mozliwe. Kazde auto da sie naprawic ale nie przez telefon i nie przez forum cudów nie ma. Choc przy przebiegu okolo 180 koła tego silnika nie duzo juz zostało
Kolejne mądre słowa..
Auto spedziło juz w ASO kilka dni.. rozkładają ręce..
Weryfikowane w innch serwisach.. to samo..
Jeżeli potrafie sprawdzic coś Sam - sprawdzam ..
180kkm nie jest przebiegiem konczącym zycie silnika.. chyba nie wiesz co ten motor porafi..
Jak na ten przebieg auto wszystkie parametry ma idealne..
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 09:22
pompka nie pokaże błędu , jeżeli czas reakcji zaworka pompki mieści się w tolerancji zaprogramowanej w ecu , nie pamiętam ile jest w 2.0TDi , ale w 150PD tolerancja w 23 kanale jest do 127 , przy 120 (uwalona pompka) błąd się nie pojawia a auto już szarpie. Wiem to z praktyki.
[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 10:22 ]
Vesti napisał/a:
chyba nie wiesz co ten motor porafi..
wie
[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 10:24 ]
Vesti , pokaż nam logi z 13 i 23 kanału , najlepiej podczas szarpania.
[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 10:27 ]
B5 napisał/a:
Przy braku zasilania pompki komputer automatycznie wywalił by bład obwodu cewki
Tak , ale ja pisałem o zasilaniu pompki w paliwo , a nie o podłączeniu elektrycznym , które napewno jest dobre bo na ciepłym jest ok.
Jeszcze mi się jedna rzecz przypomniała , sprawdz czy nie przybywa oleju.
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 13:25
mamy jeszcze trop z listwą elektryczną do pompek , podobno czesty przypadek , nie wali błędem a objawy takie jak Sylwek opisuje(wskakują 16 w 18kanale). Jak to nie pomoże to już raczej tylko pompki lub jakiś problem w zasilaniu/powrocie paliwa z pompek.
Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Czw Gru 09, 2010 22:53
y0
Panowie.. NAPRAWIONE
Michal... dzieki za pomoc z 16tkami w gr 018..
Wymieniłem listwe pompowtrysków w głowicy..
Operacja 20 min..
Koszt 390 detal .. marudziłem i sprzedali za 334zł a ja bezczelnie poprosiłem FV
Wszystko wróciło do normy.. srebna suczka znowu zyje i zbiera sie jak diabli...
[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 23:00 ]
Co ciekawe.. dopiero po wymianie listwy komp pokazał sporadyczny bład na 1 cylindrze o niekontakcie.. tzw 16tke..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach