FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: johny
Czw Lip 18, 2013 17:41
RS w Chełmie - SLD i POL razem!
Autor Wiadomość
maniek276 
drifter


Auto: AGP
Skąd: Sławinek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 247
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 09:25   

Gratulacje dla "miśka" i gościa z mitsubishi space star! <spoko>
 
 
noodl3s6 
znawca

Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 93
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 10:00   

Glenio napisał/a:
Może jako debiutant nie powinienem się wypowiadać, ale jestem na "tak" dla takich imprez (no morze próba na MOSiRze była trochę dziwna). Bliżej rzeczywiście temu do KJS niż RallySprintu ale te próby wymagają (według mnie) więcej techniki niż jazda po torze. Pozatym pewna prawidłowość jest mianowicie "czołówka" dojechała w czołówce... ;)
Na koniec dodam że trzeba to potraktować jako zabawę (choć mam świadomość że niektórzy walczą o punkty POL) i zawsze jest to alternatywa dla osób początkujących które mogą się sprawdzić z tymi "profi" w warunkach gdzie nie potrzeba aż tak bardzo do wyników r888, krótkich skrzyń itd.

Ja też jestem zielony w te klocki, ale totalnie nie potrafię zrozumieć co można się nauczyć na takich próbach? Jazdy na odcince na jedynce? Podcinania auta na ręcznym?
Na torze nauczysz się więcej, bo jak często w codziennym ruchu potrzeba Ci manewrować przy prędkości 30-40 na godz. i wymijać przeszkody? Na parkingu pod Tesco?
Tak to na torze masz przynajmniej prędkości zbliżone do tych, którymi poruszasz się w ruchu codziennym.
Ale żeby dać spokój torom, to te próby byłyby o niebo lepsze gdyby można było troszkę większą prędkość rozwinąć. Myślę że w Chełmie dałoby radę ogarnąć temat zamknięcia jakiejś podrzędnej uliczki na jakiś czas. Cokolwiek, byle nie na parkingach.
_________________
Alfa 156 - dupowóz
Audi 90q- do zabawy
Ostatnio zmieniony przez noodl3s6 Pon Kwi 11, 2011 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mlodykmd 
znawca


Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 66
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 10:00   

A mi tam się podobało, zawsze jakieś doświadczenia, chociaż wiadomo, tor to tor :] A i dobre jedzonko było :)

Przydało by się jeszcze z aktualizować klasyfikacje POL.

Pozdrawiam
 
 
Góral 
drifter


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 201
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 11:03   

noodl3s już 8 mają będziesz miał okazję do prezentacji, tudzież zwiększania swoich umiejętności w Chełmie na KJSie - tam już nie będzie tych "nudnych" placów, a wymagające, szybkościowe odcinki.

Pomysł i plan zablokowania ulicy jak najbardziej był, mało tego było to jak najbardziej wykonalne, jednakże przy takiej ilości zawodników oraz kibiców jaką zgromadziła 1 runda SLD stwierdziliśmy, że zabezpieczenie tras byłoby niezwykle trudne, a nawet nie wykonalne (krótko mówiąc, aby było bezpiecznie wszyscy sędziowie którzy obecnie rozstawieni byli po próbach musieliby być tylko na jednej!)

2 lata temu, podczas Sungraf Challenge (cyklu który w założeniu miał wyglądać jak obecne SLD) wprowadziliśmy bardziej zaawansowane i szybsze trasy (znane z kjsów) - poskutkowało to tym, że na kolejne rundy przyjeżdżali już tylko zawodnicy "doświadczeni", a nie amatorzy w "cywilnych" autach do których ten cykl był kierowany.

Wiem że trochę dziwnie wyszło, bo faktycznie runda POL została dołączona do SLD partyzancko, ale od początku było wiadomo czym jest bliźniacza impreza (czyli SLD), a od kilku dni wisiały na stronie próby, więc myślę że każdy mógł się domyślić jak ta impreza będzie wyglądała.

Fakt faktem doświadczeni zawodnicy mogli czuć się zawiedzeni ale dopóki ja będę współorganizował imprezy w ramach SLD to próby o takim charakterze zostaną, a jak widać po ilości debiutujących zawodników i kibiców ma to swój sens. Pamiętajmy, że w tego typu imprezach chodzi również o pozyskiwanie nowych zawodników, promocje i rozwój auto-sportu, a dla bardziej zaawansowanych, czy ambitniejszych zawodników są przecież Rally Sprinty na torze lub KJSy...
_________________
... rally & moto maniak...
Ostatnio zmieniony przez Góral Pon Kwi 11, 2011 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
noodl3s6 
znawca

Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 93
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 12:27   

Ale mi się wydaje, że debiutujących od startów bardziej powstrzymuje sama nazwa tj. KJS niż poziom jej trudności. Sam do niedawna myślałem że KJS to nie wiadomo co i bałem się rywalizacji z innymi.
Anyway, może niektórym takie próby odpowiadają. Ja tam odpadam, szkoda mi auta.

I nie traktuj tego jako atak, tylko raczej konstruktywną krytykę <spoko>
_________________
Alfa 156 - dupowóz
Audi 90q- do zabawy
 
 
QXs 
znawca

Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 52
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 12:58   

Ale trochę się przy wynikach pomieszali. Do domu wróciłem z brązowym medalem a teraz na stronie patrze na wyniki a tam w POL w klasie drugi jestem :P .

Co do KJSju to myślę, że faktycznie nazwa i tabu z nią związane odstrasza ludzi w tym mnie. Ale myślę, że w końcu się przełamie i spróbuję wystartować w tym roku w jakimś KJSie.

Pytanie z innej beczki czy końcowa runda SLD będzie może choć odrobinę zbliżona do KJSu?
 
 
Góral 
drifter


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 201
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 17:52   

QXs, niestety na skutek tego iż niektórzy zawodnicy nie zauważyli rubryki "czy startujesz w ramach SLD" na formularzu zgłoszeń i nie wpisali "TAK", oraz tego iż błędnie nie policzyliśmy 2 taryf wyniki uległy delikatnym zmianom za co bardzo przepraszamy :(

Ostatnia runda SLD to jednocześnie Barbórka Chełmska na Torze Lublin
_________________
... rally & moto maniak...
 
 
 
QXs 
znawca

Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 52
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 19:56   

I tak było fajnie i myślę, że ekipa z Białej na kolejnej rundzie SLD jeszcze się powiększy ;)
 
 
mlodykmd 
znawca


Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 66
Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 07:46   

A da rade uaktualnić klasyfikacje POL??
 
 
pawel 
Specjalista
Pawel


Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 106
Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 08:24   

Goral 8 jest Chelm? mjal byc krasnik
 
 
d_ARC 
Specjalista
GTI16 już wkrótce :D


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 103
Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 19:55   

noodl3s napisał/a:

Ja też jestem zielony w te klocki, ale totalnie nie potrafię zrozumieć co można się nauczyć na takich próbach? Jazdy na odcince na jedynce? Podcinania auta na ręcznym?
Na torze nauczysz się więcej, bo jak często w codziennym ruchu potrzeba Ci manewrować przy prędkości 30-40 na godz. i wymijać przeszkody? Na parkingu pod Tesco?
Tak to na torze masz przynajmniej prędkości zbliżone do tych, którymi poruszasz się w ruchu codziennym.


Heh, nie chcę aby ktokolwiek potraktował moją wypowiedź jako atak na swoją osobę, ale argumentacja trochę nietrafiona. Dlaczego uważasz, że jeśli nie jesteś w stanie zapanować nad autem i skoordynować pracy rąk na kierownicy, nóg na gazie i hamulcu czy podcinania ręcznym na nawrocie przy małej prędkości, to poradzisz sobie przy znacznie większej? Jeśli ktoś ma problem z ominięciem przeszkody (np. pachołka, tudzież pieszego w ruchu ulicznym) przy 40-50 km/h, to lepiej poradzi sobie przy 80-100km/h? Podobnie z hamowaniem w punkt i rozpoczęciem skrętu - uwierz przy hamowaniu ze 100 km/h fizyka działa na auto znacznie mocniej i jeden nieprzemyślany ruch może sprawć, ze stracimy kontrolę nad samochodem.
Jeśli na jedynce miałeś odcinkę, to wystarczyło wbić dwójkę, shamować przed pachołkiem, przeredukować do jedynki i ogień <spoko> Każdy potrafi dodać gaz w mocnym aucie na R888 i cieszyć się, że na szybkich próbach sklepał słabeusza w cywilnym, czy słabszym samochodzie. Uwierz, że takie techniczne próby dają bezcenne doświadczenie i pokazują ile potrafimy za kółkiem (m.in. panowanie nad autem, tor jazdy, precyzyjne menewry) zmniejszając różnice wynikające z mocy czy profi opon. Mnie dla przykładu zepsuty nawrót czy bezmyślne pociągnięcie ręcznego na piasku i później mielenie kołami aby wyciągnąć z poślizgu kosztowało zwycięstwo w SLD i pudło w RS - niby 2 błędy, a 4 s. straty. Ale i tak się cieszę, że w 75-konnym, praktycznie seryjnym, 20-letnim Pugiem mogłem ciąć się na równi z dwukrotnie mocniejszymi, mocno dłubanymi rajdówkami :)
_________________
Back on the track :)
 
 
 
polll6 
drag czempion


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1790
Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 20:25   

ja tez uwazam ze taka pacholkolandia uczy... przedewszytskim krecenia kiera wyczucia i precyzji... na tekiej probie moze wygrac 60 km samochod nawet z 300 ;-) niestety teraz jest inaczej niz bylo kiedys bo duzo ludzi zaczyna odrazu od szybkich samochodow i nie posiadaja podstaw do szybkiej jazdy... pozniej sa niestety dzwony takie np jak na swidnickim

osobiscie uwazam ze powinno byc wiecej pacholkolandi bo nieraz jak ogladam na torze jak jezdza nowi ludzie to ewidentnie brak im podstaw ktore zdobyli by na pacholkach....
_________________
Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.

"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce :-) "
 
 
 
noodl3s6 
znawca

Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 93
Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 21:38   

d_ARC napisał/a:
noodl3s napisał/a:

Ja też jestem zielony w te klocki, ale totalnie nie potrafię zrozumieć co można się nauczyć na takich próbach? Jazdy na odcince na jedynce? Podcinania auta na ręcznym?
Na torze nauczysz się więcej, bo jak często w codziennym ruchu potrzeba Ci manewrować przy prędkości 30-40 na godz. i wymijać przeszkody? Na parkingu pod Tesco?
Tak to na torze masz przynajmniej prędkości zbliżone do tych, którymi poruszasz się w ruchu codziennym.


Heh, nie chcę aby ktokolwiek potraktował moją wypowiedź jako atak na swoją osobę, ale argumentacja trochę nietrafiona. Dlaczego uważasz, że jeśli nie jesteś w stanie zapanować nad autem i skoordynować pracy rąk na kierownicy, nóg na gazie i hamulcu czy podcinania ręcznym na nawrocie przy małej prędkości, to poradzisz sobie przy znacznie większej?
Jeśli ktoś ma problem z ominięciem przeszkody (np. pachołka, tudzież pieszego w ruchu ulicznym) przy 40-50 km/h, to lepiej poradzi sobie przy 80-100km/h? Podobnie z hamowaniem w punkt i rozpoczęciem skrętu - uwierz przy hamowaniu ze 100 km/h fizyka działa na auto znacznie mocniej i jeden nieprzemyślany ruch może sprawć, ze stracimy kontrolę nad samochodem.
Jeśli na jedynce miałeś odcinkę, to wystarczyło wbić dwójkę, shamować przed pachołkiem, przeredukować do jedynki i ogień <spoko>


Ale nawroty można robić i na torze, a kręcenie się wokół pachołka nie sprawia mi po prostu frajdy. Tym bardziej potwornie podsterownym dieslem ;P
Poza tym, na parkingu wiało mi trochę nudą - ale Górnik już mi wyjaśnił dlaczego nie dało się zorganizować prób na ulicy, czego b. żałuję.
Nadal uważam, że przy odpowiednio u ustawionych próbach można się znacznie więcej na torze nauczyć.
_________________
Alfa 156 - dupowóz
Audi 90q- do zabawy
 
 
pugi 
Specjalista


Dołączyła: 25 Lut 2007
Posty: 135
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 09:43   

noodl3s a ja uważam, że nie.
SLD jest dla debiutantów, czyli dla ludzi, którzy chcą jakoś zacząć. Ok, pachołki może nie dają takiej frajdy, jak pałowanie na torze, ale są na prawdę dobrą szkołą, posłuchaj kolegów wyżej, bo mają już doświadczenia trochę. <tak>
Poza tym SLD to zdaje się ukłon bardziej w stronę KJS, gdzie masz kilka prób rozrzuconych w różnych miejscach, cała specyfika i klimat w ogóle bardziej przypomina rajdy, właśnie kjsa, niż wyścigi. Na torze jest trochę inaczej ;)
Jak ktoś złapie bakcyla na jazdę i będzie chciał potem szybciej, to pojedzie na taką Lubenię. No i tu SLD jest chyba lepszym punktem wyjścia i wiele więcej nauczy.
 
 
 
pilachgt6 
prawdziwy tuner


Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 672
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 21:08   

polll napisał/a:
osobiscie uwazam ze powinno byc wiecej pacholkolandi bo nieraz jak ogladam na torze jak jezdza nowi ludzie to ewidentnie brak im podstaw ktore zdobyli by na pacholkach....


moim zdaniem na pachołku nie nauczysz się podstaw które na torze się przydadza
_________________
Nie umiem jeździć, ale lubię

Ostatnio zmieniony przez pilachgt6 Sro Kwi 13, 2011 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam