FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Wydech do Alfy... Co tu wybrac
Autor Wiadomość
ANGEL 
drifter
MAM V8


Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Mar 2005
Posty: 498
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 08:58   Wydech do Alfy... Co tu wybrac

Temat dotyczy wyboru ukladu wydechowego...
Silnik Alfy 1.8 TS jest to silnik na 2 walkach i zmienne fazy rozrzadu....

Czy lepiej wybrac uniwersalny koncowy tlumik, a potem bawic sie samemu w zmienianie srednicy rur az dojdziemy do kolektora, czy moze wsadzic uzywany pelny uklad z pipem Supersprinta dedykowany do wlasnie tej Alfy, co lepiej sie oplaca...

Nówka samoróbka, czy używany dedykowany przez firme pelny wydech ??
_________________
Włoszczyzna da się lubic- Lancia DEDRA Turbo 8V- już NIE...

AUDI COUPE- Piekne wspomnienia...
AUDI S6 - Nowe Wyzwanie...1/4mili w 14.76sec
0-100 w 6.58sec
 
 
 
kazik 
streetracer
FK Autoserwis

Auto: sti
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 794
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 09:30   

jak masz kasę na dedykowanego supersprinta to bierz dedykowany,a jak masz mniejsze fundusze to rób cały wydech w domowych warunkach 2,25-2,5 cala,zawsze chyba ci ktoś pomoże,albo Lecho(golf3 T) ma tiga albo Geo ma możliwosci,musisz z którymś pogadac a zrobisz dobry wydech
_________________
// FK Autoserwis Lublin ul.Zemborzycka 116C //
 
 
 
ANGEL 
drifter
MAM V8


Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Mar 2005
Posty: 498
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 09:41   

No Kaziu ty to powinienes wiedziec najlepiej, poniewaz to taki wloski V-tec ten silnik alfy...

Ale czy 2.5 cala, nie zaszkodzi temu silnikowi. to znaczy zeby efekt nie byl odwrotny, ze dam duza srednice rur wywale kata , a tu moc mi spadnie a bedzie ryczal jak glupi. Ja np. tego nie chce...
_________________
Włoszczyzna da się lubic- Lancia DEDRA Turbo 8V- już NIE...

AUDI COUPE- Piekne wspomnienia...
AUDI S6 - Nowe Wyzwanie...1/4mili w 14.76sec
0-100 w 6.58sec
 
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 10:01   

ANGEL napisał/a:

Ale czy 2.5 cala, nie zaszkodzi temu silnikowi.


Oczywiście,że to za duża średnica. Ja bym zrobił 2" max 2,25"
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
pilachgt 
the fastest furious
die Welt der Huren


Auto: destrukcja
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 2249
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 10:47   

daniel napisał/a:
ANGEL napisał/a:

Ale czy 2.5 cala, nie zaszkodzi temu silnikowi.


Oczywiście,że to za duża średnica. Ja bym zrobił 2" max 2,25"

Calkowicie sie zgadzam. 2,5 to juz do srednich turbo sie wsadza. Angel na twoim miejscu zaryzykowalbym 2,25 albo nawet 60mm. Ja mam w punto caly 50mm i taki tez byl fabrycznie, wiec teraz jakbym robil to bym poszedl w ciut wiekszy.
_________________

ELPIDŻI RAKIET FJUŁEL 15,15s/400m
PB PAŁER 6s/14,58s

 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 10:50   

Średnce rur na wydech oblicza się co do mm i często trzeba je robic na zamówienie, dlatego wykonanie wydechu tak, żeby w 100% wykorzystać zjawiska falowe jest bardzo kosztowne a w przypadku niektórych silników niemożliwe (zależy to od czasów rozrządu). Jednak prawie zawsze można wykorzystać zjawiska dynamiczne i można spowodować żeby zaczeły działać przy nizszych predkosciach obrotowych. Zasada jest taka że im dłuzsza rura tym lepiej, ale jak wiadomo samochód ma okreslona długośc..... Dlatego dobrze jest po drodze zrobić jakiś tłumik komorowy który zwiększy pojemnośc całego układu, a sam tłumik końcowy powinien mieć przewężenie żeby spotengować róznice ciśnień....... Qwa w sumie żeby wszytko opisac to cała książka. Jeżeli chodzi o średnice to nie może być za duża....., na przykład w nissanowskich sr20 sprawdza się 2,5 cala co uważam do silnika N/A o pojemności do 2l to jest maks.
Polecam lekture: http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm
jak coś to zawsze służe radą ale na żywca bo tak opisać wszytskiego się nie da
 
 
ANGEL 
drifter
MAM V8


Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Mar 2005
Posty: 498
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 11:27   

dzieki chlopaki, teraz wiem ze lepiej zakupic kpl wydech supersprinta, poniewaz samemu mozna cos zzwalic i poleciec w wielkie koszta... No przeciez nie bede siedzial 3 dni nad kalkulatorem i obliczal dziesietnych milimetra zeby wszystko bylo tip-top...

Nie zrobie przeciez z alfy rajdowki, przeciez to tylko zwykly sedanik, ale chce zeby jechal ciut lepiej...

Jednak bedzie supersprint ale to tez zalezy od kasy jaka sobie zarzada koles...

Dzieki Daniel za info na gg. Wiem do jakies wartosci moge negocjowac :spoko:
_________________
Włoszczyzna da się lubic- Lancia DEDRA Turbo 8V- już NIE...

AUDI COUPE- Piekne wspomnienia...
AUDI S6 - Nowe Wyzwanie...1/4mili w 14.76sec
0-100 w 6.58sec
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 12:17   

jesli masz mozliwosc kupna calego ( kolektorem) supersprinta to nawet sie nie zastanawiaj... nikt nie zrobi Ci takiego wydechu jak firmowy supersprint... ONI maja wszystko: mase inzynierow, aparature, kupe hajsu itd...
 
 
kazik 
streetracer
FK Autoserwis

Auto: sti
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 794
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 14:16   

Jaqub napisał/a:
jesli masz mozliwosc kupna calego ( kolektorem) supersprinta to nawet sie nie zastanawiaj... nikt nie zrobi Ci takiego wydechu jak firmowy supersprint... ONI maja wszystko: mase inzynierow, aparature, kupe hajsu itd...


nie bądź taki pewny,jeden powazny minus jaki oni mają to normy które muszą przestrzegać,nie przychodzi mi do głowy przykład z wydechem ale z dolotem powietrza:temat znam od krystiana-w nowym civicu type-r gość kupił sobie dolot bardzo dobrej i zarazem drogiej firmy amerykanskiej(mowa o produktach firmy http://www.injen.com/ )który kosztuje w granicach 1000-1500zł i co się okazało, że własna samoróbka dała lepsze parametry na hamawni niz dolot renomowanej firmy w której jest masa inżynierów,jest aparatura i kupa hajsu

jest wiele przykładów super firm robiących wydechy,doloty itp które nie są najlepsze i nie są lepsze od wszystkich nawet naszych krajowych produkcji,nastepny przykład wydechu kozak produkcji dedykowanego do S2000 hondy dał ujemny skutek na hamowni w porównaniu z serią

Angel 2 cale to będzie za mało,co nie zrobisz w aucie to bedziesz potrzebował większego wydechu,ty seryjnie pewnie masz coś w tych granicach,myślę ze 2,25 bedzie dobrze z myślą o przyszłosci gdzie będziesz chciał coś jeszcze delikatnie pogrzebać
_________________
// FK Autoserwis Lublin ul.Zemborzycka 116C //
 
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 16:49   

A wydech SS nie ma przypadkiem 54mm średnicy?
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 19:53   

KAZIK co do dolotow to slyszalem ze na hamowniach w hondach firmowe doloty (chyba AEM) daja mniej niz seria bo zbieraja powietrze nie z przodu a z miejsca w ktorym w czasie jazdy jest wiekszy przeplyw i dlatego jest roznica na minus firmowki... co do wydechow to CALY wydech firmowy ( z kolektorem) bedzie trudny (o ile nie niemozliwy) to pobicia przez chalupnicze wynalazki... nie rozmawiamy o koncowych tlumikach, strumienicach itd... a nowy taki wydech (nie zuzyty) dodatkowo bedzie spelnial normy glosnosci dzieki czemu mozna spokojnie jezdzic a nie szukac diagnosty ktory podbije dowod :spoko:
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 20:24   

ja bym kupił dedykowany :v
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 21:13   

Pytanie pierwsze ciągiesz auto wysoko czy nie ????
_________________
 
 
 
ANGEL 
drifter
MAM V8


Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Mar 2005
Posty: 498
Wysłany: Pon Lis 13, 2006 00:53   

tak do odcinki... :spoko: jezeli juz ja wkrecam na obroty to do 6 tys a czasami do samej odcinki.
_________________
Włoszczyzna da się lubic- Lancia DEDRA Turbo 8V- już NIE...

AUDI COUPE- Piekne wspomnienia...
AUDI S6 - Nowe Wyzwanie...1/4mili w 14.76sec
0-100 w 6.58sec
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pon Lis 13, 2006 07:45   

Długi baran 4-1 przelot 2.25 z 2 tłumikami przelotowymi, na szybko bez liczenia.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam