Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Mar 2005 Posty: 498
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 08:58 Wydech do Alfy... Co tu wybrac
Temat dotyczy wyboru ukladu wydechowego...
Silnik Alfy 1.8 TS jest to silnik na 2 walkach i zmienne fazy rozrzadu....
Czy lepiej wybrac uniwersalny koncowy tlumik, a potem bawic sie samemu w zmienianie srednicy rur az dojdziemy do kolektora, czy moze wsadzic uzywany pelny uklad z pipem Supersprinta dedykowany do wlasnie tej Alfy, co lepiej sie oplaca...
Nówka samoróbka, czy używany dedykowany przez firme pelny wydech ??
_________________ Włoszczyzna da się lubic- Lancia DEDRA Turbo 8V- już NIE...
AUDI COUPE- Piekne wspomnienia...
AUDI S6 - Nowe Wyzwanie...1/4mili w 14.76sec
0-100 w 6.58sec
Auto: sti
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 794
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 09:30
jak masz kasę na dedykowanego supersprinta to bierz dedykowany,a jak masz mniejsze fundusze to rób cały wydech w domowych warunkach 2,25-2,5 cala,zawsze chyba ci ktoś pomoże,albo Lecho(golf3 T) ma tiga albo Geo ma możliwosci,musisz z którymś pogadac a zrobisz dobry wydech
_________________ // FK Autoserwis Lublin ul.Zemborzycka 116C //
Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Mar 2005 Posty: 498
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 09:41
No Kaziu ty to powinienes wiedziec najlepiej, poniewaz to taki wloski V-tec ten silnik alfy...
Ale czy 2.5 cala, nie zaszkodzi temu silnikowi. to znaczy zeby efekt nie byl odwrotny, ze dam duza srednice rur wywale kata , a tu moc mi spadnie a bedzie ryczal jak glupi. Ja np. tego nie chce...
_________________ Włoszczyzna da się lubic- Lancia DEDRA Turbo 8V- już NIE...
AUDI COUPE- Piekne wspomnienia...
AUDI S6 - Nowe Wyzwanie...1/4mili w 14.76sec
0-100 w 6.58sec
Oczywiście,że to za duża średnica. Ja bym zrobił 2" max 2,25"
Calkowicie sie zgadzam. 2,5 to juz do srednich turbo sie wsadza. Angel na twoim miejscu zaryzykowalbym 2,25 albo nawet 60mm. Ja mam w punto caly 50mm i taki tez byl fabrycznie, wiec teraz jakbym robil to bym poszedl w ciut wiekszy.
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 10:50
Średnce rur na wydech oblicza się co do mm i często trzeba je robic na zamówienie, dlatego wykonanie wydechu tak, żeby w 100% wykorzystać zjawiska falowe jest bardzo kosztowne a w przypadku niektórych silników niemożliwe (zależy to od czasów rozrządu). Jednak prawie zawsze można wykorzystać zjawiska dynamiczne i można spowodować żeby zaczeły działać przy nizszych predkosciach obrotowych. Zasada jest taka że im dłuzsza rura tym lepiej, ale jak wiadomo samochód ma okreslona długośc..... Dlatego dobrze jest po drodze zrobić jakiś tłumik komorowy który zwiększy pojemnośc całego układu, a sam tłumik końcowy powinien mieć przewężenie żeby spotengować róznice ciśnień....... Qwa w sumie żeby wszytko opisac to cała książka. Jeżeli chodzi o średnice to nie może być za duża....., na przykład w nissanowskich sr20 sprawdza się 2,5 cala co uważam do silnika N/A o pojemności do 2l to jest maks.
Polecam lekture: http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm
jak coś to zawsze służe radą ale na żywca bo tak opisać wszytskiego się nie da
Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Mar 2005 Posty: 498
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 11:27
dzieki chlopaki, teraz wiem ze lepiej zakupic kpl wydech supersprinta, poniewaz samemu mozna cos zzwalic i poleciec w wielkie koszta... No przeciez nie bede siedzial 3 dni nad kalkulatorem i obliczal dziesietnych milimetra zeby wszystko bylo tip-top...
Nie zrobie przeciez z alfy rajdowki, przeciez to tylko zwykly sedanik, ale chce zeby jechal ciut lepiej...
Jednak bedzie supersprint ale to tez zalezy od kasy jaka sobie zarzada koles...
Dzieki Daniel za info na gg. Wiem do jakies wartosci moge negocjowac
_________________ Włoszczyzna da się lubic- Lancia DEDRA Turbo 8V- już NIE...
AUDI COUPE- Piekne wspomnienia...
AUDI S6 - Nowe Wyzwanie...1/4mili w 14.76sec
0-100 w 6.58sec
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 12:17
jesli masz mozliwosc kupna calego ( kolektorem) supersprinta to nawet sie nie zastanawiaj... nikt nie zrobi Ci takiego wydechu jak firmowy supersprint... ONI maja wszystko: mase inzynierow, aparature, kupe hajsu itd...
Auto: sti
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 794
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 14:16
Jaqub napisał/a:
jesli masz mozliwosc kupna calego ( kolektorem) supersprinta to nawet sie nie zastanawiaj... nikt nie zrobi Ci takiego wydechu jak firmowy supersprint... ONI maja wszystko: mase inzynierow, aparature, kupe hajsu itd...
nie bądź taki pewny,jeden powazny minus jaki oni mają to normy które muszą przestrzegać,nie przychodzi mi do głowy przykład z wydechem ale z dolotem powietrza:temat znam od krystiana-w nowym civicu type-r gość kupił sobie dolot bardzo dobrej i zarazem drogiej firmy amerykanskiej(mowa o produktach firmy http://www.injen.com/ )który kosztuje w granicach 1000-1500zł i co się okazało, że własna samoróbka dała lepsze parametry na hamawni niz dolot renomowanej firmy w której jest masa inżynierów,jest aparatura i kupa hajsu
jest wiele przykładów super firm robiących wydechy,doloty itp które nie są najlepsze i nie są lepsze od wszystkich nawet naszych krajowych produkcji,nastepny przykład wydechu kozak produkcji dedykowanego do S2000 hondy dał ujemny skutek na hamowni w porównaniu z serią
Angel 2 cale to będzie za mało,co nie zrobisz w aucie to bedziesz potrzebował większego wydechu,ty seryjnie pewnie masz coś w tych granicach,myślę ze 2,25 bedzie dobrze z myślą o przyszłosci gdzie będziesz chciał coś jeszcze delikatnie pogrzebać
_________________ // FK Autoserwis Lublin ul.Zemborzycka 116C //
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Nie Lis 12, 2006 19:53
KAZIK co do dolotow to slyszalem ze na hamowniach w hondach firmowe doloty (chyba AEM) daja mniej niz seria bo zbieraja powietrze nie z przodu a z miejsca w ktorym w czasie jazdy jest wiekszy przeplyw i dlatego jest roznica na minus firmowki... co do wydechow to CALY wydech firmowy ( z kolektorem) bedzie trudny (o ile nie niemozliwy) to pobicia przez chalupnicze wynalazki... nie rozmawiamy o koncowych tlumikach, strumienicach itd... a nowy taki wydech (nie zuzyty) dodatkowo bedzie spelnial normy glosnosci dzieki czemu mozna spokojnie jezdzic a nie szukac diagnosty ktory podbije dowod
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach