Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 18:22
kolczyk_lbn napisał/a:
ale w ASO czujemy się bezpieczniej
My moze tak ale NASZE portfele niekoniecznie... kazde ASO to zlodzieje... maja nieziemsko wysokie marze + zupelnie niepotrzebna wymiana czesci...
w tej chwili z tego co sie orientuje mozna w kazdym ASO przy kazdym okresowym przegladzie przywiezc SWOJE CZESCI i MATERIALY EKSPLOATACYJNE o jakosci porownywalnej z czescia orginalna i ASO nie ma prawa nam zakwestionowac przegladu... (jakis przepis obowiazujacy w UE) i chyba mialo byc cos ze przegladu okresowego (potrzebnego do realizacji ewentualnej gwarancji) mozna bedzie dokonac w kazdym dowolnie wybranym warsztacie o ile jest w stanie wykonac taka usluge (zgodnie z warunkami gwarancji okreslonymi przez producenta)...
Auto: BMW e39 523i
Skąd: Choiny Pomógł: 16 razy Dołączył: 05 Wrz 2004 Posty: 918
Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 19:54
Jaqub napisał/a:
w tej chwili z tego co sie orientuje mozna w kazdym ASO przy kazdym okresowym przegladzie przywiezc SWOJE CZESCI i MATERIALY EKSPLOATACYJNE o jakosci porownywalnej z czescia orginalna i ASO nie ma prawa nam zakwestionowac przegladu...
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 11:27
KLOCEK napisał/a:
tak, tylko nikt ci na to nie da gwarancji
tak sie mowi bo tak wygodnie jest serwisom a prawda jest taka ze jak masz kwity (np faktury) za czesci itp to TY masz racje i musza respektowac gwarancje bo takie prawo jest w UE... tyle ze wala scieme zeby przeciac 3-4 razy wiecej za przeglad...
W ustawie jest zapis o tym, że osoba sprzedająca dany towar musi udziela na niego gwarancji, chyba że jest wyraźnie napisane "Towar nie podlega gwarancji". Tak w uproszczeniu to wygląda.
Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Nie Kwi 15, 2007 12:01
Jaqub napisał/a:
w tej chwili z tego co sie orientuje mozna w kazdym ASO przy kazdym okresowym przegladzie przywiezc SWOJE CZESCI i MATERIALY EKSPLOATACYJNE o jakosci porownywalnej z czescia orginalna i ASO nie ma prawa nam zakwestionowac przegladu... (jakis przepis obowiazujacy w UE)
A klienci? Klienci na początku prawdopodobnie będą się bać korzystać z GVO. Ten pakiet daje im np. prawo wykonywania przeglądów gwarancyjnych poza stacjami autoryzowanymi, ale czy ktoś z tego skorzysta, mając na uwadze, że krajowy przedstawiciel producenta auta może zakwestionować jakość przeglądu (który ma być wykonany zgodnie z reżimem koncernu). Nawet jeżeli nie będzie miał racji, to kto zdecyduje się na walkę sądową, która w naszych warunkach może być długa i kosztowna? W przypadku przeglądu kosztującego u nas zwykle ok. 500-800 zł, raczej chętnych do przewlekłej walki sądowej nie będzie.
Nabywca nowego samochodu prawdopodobnie pozostanie przy ASO, zwłaszcza że wszelkie naprawy gwarancyjne będzie mógł wykonać tylko tam. Poza autoryzowaną stacją będzie mógł naprawiać elementy samochodu nieobjęte gwarancją. Choć wówczas ASO też będzie mogło kwestionować taką naprawę, twierdząc, że np. jest ona niezgodna z zasadami obowiązującymi w danej sieci.
Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 22:19
W praktyce wynika, że GVO niczego sensownego nie wnosi poza nowymi przepisami, które same w sobie wnoszą dużo wątpliwości.. raczej skorzysta mała garstka ludzi, do pierwszej wielkiej rozprawy zwanej Aferą GVO.
Mechanicy w ASO są po cyklach szkoleń, uczestniczyłem wielokrotnie w takich szkoleniach w grupie VW, kazde jest zakończone testami wiedzy teoretycznej i praktycznej..
Jak takie same zaplecze wiedzy ma zapewnic przeciętny zakład mechaniczny ( nie mówie o warsztatach specjalizujących sie w danej marce ).
GVO przede wszystkim miało pozwolic innym dostawcom od fabrycznych na dostarczanie zamienników do ASO.. itd.. dużo o tym pisac a dzisiaj nie bardzo jest na to czas..
Chętnych zapraszam do dalszej dyskusji..
a ja mysle Vesti, ze nowe przepisy niczego tak naprawde nowego nie wniosly, bo części oryginalnych tak naprawde nigdy nie bylo i nie bedzie i sam o tym doskonale powinienes wiedziec.
"autoryzowany serwis może proponować klientowi do naprawy każdy rodzaj części - zarówno oryginalne ze znaczkiem producenta auta, jak i tańsze nieoryginalne"
sa to zazwyczaj czesci produkowane przez jedna fabryke z roznymi numerami katalogowymi. Jedna partia idzie jako "audi", a druga jako "podroba" i to slowo zawsze mnie bardzo zloscilo. Co najwyżej jest droga czesc i tanie badziewie. Choc teraz w epoce szybkiej "ewolucji" żóltej epidemii (tania sila robocza), mysle ze wszystko bedzie gorszej jakosci.
A co do usług za mniejsze pieniadze w warsztatach niezaleznych, tez zmienia sie to z miesiaca na miesiac. Nie ma mechanikow, jest straszny deficyt, wiec Ci ktorzy sa musza byc coraz lepiej oplacani.
Wiec w koncu zaczynamy pomalu dojrzewac do tego ze jednak usluga nie moze byc tania.... i mnie to bardzo cieszy.
_________________ Zanim odpiszesz Gość na moj post przemysl wszystko 2 razy... )
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 18:14
KATE napisał/a:
"autoryzowany serwis może proponować klientowi do naprawy każdy rodzaj części - zarówno oryginalne ze znaczkiem producenta auta, jak i tańsze nieoryginalne"
sa to zazwyczaj czesci produkowane przez jedna fabryke z roznymi numerami katalogowymi. Jedna partia idzie jako "audi", a druga jako "podroba" i to slowo zawsze mnie bardzo zloscilo. Co najwyżej jest droga czesc i tanie badziewie. Choc teraz w epoce szybkiej "ewolucji" żóltej epidemii (tania sila robocza), mysle ze wszystko bedzie gorszej jakosci.
A co do usług za mniejsze pieniadze w warsztatach niezaleznych, tez zmienia sie to z miesiaca na miesiac. Nie ma mechanikow, jest straszny deficyt, wiec Ci ktorzy sa musza byc coraz lepiej oplacani.
Wiec w koncu zaczynamy pomalu dojrzewac do tego ze jednak usluga nie moze byc tania.... i mnie to bardzo cieszy.
wg mnie to nie jest kwestia samej czesci a jej zrodla... biorac czesci w ASO placimy duzo wiecej bo jest duza marza... kupujac to samo w sklepie motoryzacyjnym (nawet nie w hurtowni i nawet nie na znizki) placimy ulamek tej kwoty... tak samo z uslugami... niektore uslugi w ASO sa tez niewyobrazalnie drogie (porownujac do cen innych warsztatow) co w efekcie daje nam to ze dwa razy placimy wiecej... nie ma sensu pisac czy mechanik w ASO rownie dobrze wymieni klocki czy olej co mechanik w jakimkolwiek innym zakladzie... jesli chodzi o naprawy powazniejsze to wiadomym jest ze korzysta sie z uslug zakladow wyspecjalizowanych ( w danej marce badz naprawie) niekoniecznie ASO i tu tez sa duze oszczednosci...
Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 19:59
Cieszę się, że temat się rozwinął..
Jaqub napisał/a:
wg mnie to nie jest kwestia samej czesci a jej zrodla... biorac czesci w ASO placimy duzo wiecej bo jest duza marza... kupujac to samo w sklepie motoryzacyjnym (nawet nie w hurtowni i nawet nie na znizki) placimy ulamek tej kwoty... tak samo z uslugami... niektore uslugi w ASO sa tez niewyobrazalnie drogie (porownujac do cen innych warsztatow) co w efekcie daje nam to ze dwa razy placimy wiecej... nie ma sensu pisac czy mechanik w ASO rownie dobrze wymieni klocki czy olej co mechanik w jakimkolwiek innym zakladzie... jesli chodzi o naprawy powazniejsze to wiadomym jest ze korzysta sie z uslug zakladow wyspecjalizowanych ( w danej marce badz naprawie) niekoniecznie ASO i tu tez sa duze oszczednosci...
ASO Autoryzowana stacja obsługi..
Skrót oznacza a raczej powinien oznaczać konkretne procedury, standardy i wytyczne serwisu określone przez producenta danej marki.
W naszym kochanym kraju nie jestem do tego przekonany..
Co 2-gi mechanik ma swój garaż wypełniony OE częściami.. zastanawia mnie fakt co jest montowane w serwisowanych przez nich w autach. Oczywiście sa to odosobnione przypadki.. ale w skali całego kraju w większości robią się z tego afery.. całej marki.
Wszystko zależy od ludzi, którzy pracują w ASO, spsobu obsługi : od przyjęcia zgłoszenia do serwisu aż po wydanie pojazdu po serwisie.. w większości u nas to kuleję.
Gwarancja jaką daje nam producent wymusza na nas odwiedziny w takich serwisach..
Nie wierzę.. że pan Tadzio misztrz kowalstwa np. w Passacie 1.9tdi przy przebiegu 60tys.. wymieni wszystkie materiały eksploatacyjne wymagane przez producenta i dokona sprawdzenia listy ok 100pkt.
Serwis p.Tadzia ograniczy się do sprawdzenia tego co klient mu zgłosi, nie spr. tego za co klient nie płaci... mało znam ludzi, którzy sa mechanikami z krwi i kości, prawdziwymi pasjonatami.. ( ale tacy istnieją )..
Nie mówimy o serwisie olejowym bo to będzie w stanie zrobić moja Babcia..
( kochana kobieta )
Naprawde nie mamy co porównywać ASO do zakładów prywatnych.
Są wyjątki, wyspecjalizowane serwisy,które są w stanie dorównać do standardów ASO.
Jednak nadal nie sądze Jakubie aby twoje porównanie było trafne..
Banalny przykład.
Seat Toledo 93 rok, silnik 1.8 i 90KM..
Auto zrobiło ponad 900tys km bez remontu kapitalnego silnika.
Zrobiło by jeszcze kilka ale właściciel auta został doceniony przez Seata i w zamian za wszystkie serwisy w ASO dostał Nowego Toledo II.
Wolimy robic u pana Tadzia z pewnym ryzykiem bo tacy jesteśmy..
Skąpstwo i oszczędność mamy we krwi..
Przyjeżdza do mnie kolega posiadający Mesia AMG ponad 400KM i zawsze chce najtańsze klocki.. nieważna jakość tylko kwota.
KATE napisał/a:
a ja mysle Vesti, ze nowe przepisy niczego tak naprawde nowego nie wniosly, bo części oryginalnych tak naprawde nigdy nie bylo i nie bedzie i sam o tym doskonale powinienes wiedziec.
Masz rację.
Żaden producent samochodów nie ma swojej fabryki części.. są Fabryki które produkują dla danej Marki..
np: Lemforder.. el. zawieszeń.. tzw pierwszy montaż ma w grupie VW, BMW, DB itd..
Te same produkty można kupić wszędzie ze starymi nr OE aby można było je sprzedawać poza siecią ASO danej marki...
KATE napisał/a:
"autoryzowany serwis może proponować klientowi do naprawy każdy rodzaj części - zarówno oryginalne ze znaczkiem producenta auta, jak i tańsze nieoryginalne"
To się zmieniło.. kiedyś serwis nie mógł polecić zamiennika w miejsce części OE..
Klient mógł przywieżć swoje materiały ale nie dostawał na nie gwarancji, baaa nawet mógł stracić gwarancję na swoje kochane autko..
Obecnie serwis może polecić zamiennik, zamontować go i dać na to gwarancje 1rok lub określić to jakimś przebiegiem wyznaczonym przez producenta danego zamiennika.
Sami nawet jeżeli kupujemy autko z drugiej ręki wolimy kupić takie które ma pięczatki ASO dokonywanych serwisów a nie pieczątki p.Tadzia.. dlaczego? bo mamy pewność co do fachowości serwisu danego autka..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach