FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
silnik turbo
Autor Wiadomość
pozytywka TT 
znawca

Auto: Audi TT
Skąd: Dziesiąta
Dołączyła: 21 Paź 2006
Posty: 73
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 09:46   silnik turbo

Hejka :)
Powiedzcie mi, ile czasu trzeba zostawiać włączony silnik przed ruszeniem i później, po jeździe, przed zgaszeniem.
Wiem, ze silnik turbo musi troche pochodzić, zanim sie ruszy, ale trochę to znaczy ile ?
20-30 sek., czy 1-2 minuty ?
Chodzi mi o czas przed jazdą i po jeździe.
 
 
 
bodek 
Dyrektor


Auto: maty
Skąd: Lublin
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 5018
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 09:49   

przed jazda po co ? po jezdzie 2-3min
 
 
cymbur01 
prawdziwy tuner

Auto: audi 80 quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2005
Posty: 737
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 09:49   

2-3 min w zypelnosci wystrczy ;)
_________________
www.darmot.com
 
 
 
pozytywka TT 
znawca

Auto: Audi TT
Skąd: Dziesiąta
Dołączyła: 21 Paź 2006
Posty: 73
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 09:54   

bodek napisał/a:
przed jazda po co ?


No, żeby sie nasmarował...
 
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 09:56   

ok 2min
przed i po, zeby turbina sie nasmarowala i schlodzila
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
wilku 
speed demon

Auto: ...
Skąd: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Maj 2004
Posty: 3215
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 09:59   

nie mozna odrazu pałowac na zimnym silniku :P a po jezdzie to ok 2 minut :)
_________________
"nie sztuką jest zwrócić na siebię uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..."

www.shift-r.com




Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
bodek 
Dyrektor


Auto: maty
Skąd: Lublin
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 5018
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 10:01   

pozytywka TT napisał/a:
bodek napisał/a:
przed jazda po co ?


No, żeby sie nasmarował...


bzdura
 
 
kicek 
prawdziwy tuner
F*ckThePrincess


Auto: SDI po czipie
Skąd: Czechów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 612
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 10:09   

podstawa czy to N/A czy Turbo... Silnik musi osiągnąć odpowiednią temp przed pałowaniem, silnik z turbo po pałowaniu powinno zostawić sie na 2-5 min w celu wystudzenia turbiny...
_________________
Czarne Niskie i Szerokie
 
 
 
pozytywka TT 
znawca

Auto: Audi TT
Skąd: Dziesiąta
Dołączyła: 21 Paź 2006
Posty: 73
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 10:10   

Hmmm...., czyli z tego wynika, że dłużej trzeba go potrzymac po jeźdźie, tak ?
Upewniam się, bo widzę, że zdania są troche podzielone :)
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 10:16   

w niektorych autach TURBO np smarcik jest tak ze po odpaleniu wchodzi na ok 2tys RPM i tak chwilke sobie chodzi (jak jest zimny) a nastepnie zchodzi z obrotow i mozna jechac, jak jest cieply to momentalnie schodzi z obrotow.. co do palowania to zadnego silnika czy N/A czy turbo nie mozna palowac dopoki nie osiagnie optymalnej temp pracy (czyli zazwyczaj polowa skali wskaznika temp)...
pozytywka TT napisał/a:
Hmmm...., czyli z tego wynika, że dłużej trzeba go potrzymac po jeźdźie, tak ?
Upewniam się, bo widzę, że zdania są troche podzielone

zalezy jaka byla ta jazda...
jesli spokojna lub np dlugie stanie w korku to wystarczy kilkanascie sekund do minuty a jesli ciagle krecenie do konca lub jazda praktycznie z Vmax to nawet kilka minut optimum to 2-5min.
Ostatnio zmieniony przez Jaqub Wto Kwi 24, 2007 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wilku 
speed demon

Auto: ...
Skąd: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Maj 2004
Posty: 3215
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 10:17   

dokładnie dłuzej nalezy zostwic zeby sobie pochodził po jezdzie :)
_________________
"nie sztuką jest zwrócić na siebię uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..."

www.shift-r.com




Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
msjk 
prawdziwy tuner

Auto: E90 330i
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 636
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 10:27   

Jaqub napisał/a:
co do palowania to zadnego silnika czy N/A czy turbo nie mozna palowac dopoki nie osiagnie optymalnej temp pracy (czyli zazwyczaj polowa skali wskaznika temp)...
.

+ drugie tyle na temp oleju. bo przewaznie w autach mamy wskaznik cieczy.
 
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 10:30   

nie chodzi o to żeby turbina się nasmarowała...
przed ruszeniem:
turbina musi się nagrzać do temp. pracy (lub przynajmniej zbliżonej), tak samo olej musi osiągnąć odpowiednią temperaturę żeby spełniał swoje zadanie,
ja przeważnie po odpaleniu czekam 30sek do 1min, potem jadę tak, żeby nie wchodzić na boost i nie obciążać za bardzo suszarki
po jeździe natomiast, wszystko zależy jak wcześniej jechałem, tzn czy katowałem sprzęt czy też doturlałem się na parking... przeważnie staram się przed zgaszeniem samochodu jechac bardzo delikatnie żeby później zbyt długo nie studzić turbiny, chodzi o to że mocno nagrzana turbina po zgaszeniu silnika nie jest już studzona stopniowo przez olej, tylko raptownie przez powietrze i następują w turbinie naprężenia materiału, co jest bardzo niekorzystne
w zależności od tego jak jechałem turbinę studzę do 5min... można kupić turbo timer i nie trzeba wtedy siuedzieć w samochodzie i czekać żeby wyłaczyć silnik
 
 
KLOCEK 
streetracer
KLOCEK RALLY TEAM


Auto: BMW e39 523i
Skąd: Choiny
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2004
Posty: 918
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 10:37   

tym gaszeniem to chodzi o to że by wirujące części turbiny przed wyłączeniem silnika mogły sobie zejść do bezpiecznego poziomu obrotów by w chwili wyłączenia silnika (odcięcia smarowania) nie zatarły się z powodu braku smarowania
_________________
http://img17.imageshack.u...tytuughtiiu.jpg
 
 
 
pilachgt 
the fastest furious
die Welt der Huren


Auto: destrukcja
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 2249
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:21   

najlepiej przy turbo silniku zanim sie bedzie palowac przejechac min. 7km spokojnie, wtedy juz bedzie mial odp temp.
co do gaszenia to wszystko zalezy jak sie jezdzilo. jezeli byla totalna piz.a to mozna czekac nawet i 10min bo wszystko swieci, jezeli jechalo sie np. przez ostatnie 3km caly czas spokojnie(dajmy na to 60-80) to mozna gasic odrazu na nic nie czekajac.
_________________

ELPIDŻI RAKIET FJUŁEL 15,15s/400m
PB PAŁER 6s/14,58s

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam