ale co najdziwniejsze cały układ wydaje się pracować normalnie i bez zakłuceń.
Płyn chłodzący jest w normie, wentylator załącza się w prawidłowych momentach (temperaturach) mimo to alarm nie gaśnie.
Głowy za to nie dam ale wydaje mi się że ten alarm powiadamia o zbyt niskim poziomie płynu w zbiorniku wyrównawczym (poziom jest prawidłowy) i powinien zadziałać po włączeniu zapłonu lecz on uruchamia się dopiero po około 10 sek. po zapaleniu silnika.
Teraz pytanie do znających temat:
1. faktycznie mam awarie której nie jestem stwierdzić na parkingu (silnik pracował 60 min. i nic się nie działo)
2. czy instalacja elektryczna....czujnik,komputer,termostat...
3. szukałem termostatu i wydaje mi się że to to :
może warto tam zerknąć ??
Prócz tego stwierdziłem (całkiem przypadkiem), że przestała działać mi klimatyzacja (może szukam przyczyny alarmu nie tam gdzie powinienem ????
Na koniec już całkiem z ciekawości niech ktoś mi powie co to jest ????
miedziana rurka długości około 40 cm zakończona orginalnym korkiem i podłączona do kolektora wydechowego (w czasie pracy silnika zasysa powietrze), na słuch nie ma różnicy w pracy silnika po zdjęciu lub założeniu korka.
Silnik 2.3 (chyba NF) 90 r.
Gdyby było potrzeba wiecej informacji lub fotek to piszcie.
Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 469
Wysłany: Czw Maj 03, 2007 18:33
termostat raczej bym wykluczył gdyby był niesprawny to silnik by był niedogrzany (przy ciągłym otwarciu) lub miałby tendencje do przegrzewania (wentylator by się osrał gdyby chodził cały czas na małym obiegu)
skoro mówisz że wszystko w układzie działa okey i stan płynu jest w normie to szukałbym raczej jakiegoś błędu w czujnikach i elektryce
podłącz się pod kompa pokaże wszystkie błędy
mało kosztuje i przeważnie unika się wymiany dziesiątek niepotrzebnych elementów i podzespołów
jeśli chodzi o klimę to się po prostu skończyła lub złapałeś jakąś nieszczelność
ale to nie ma wpływu na złe działanie układu chłodzenia
jeśli chodzi o ten przewód to najpewniej jakiś podcisnieniowy tylko chyba powinien wychodzić z kolektora dolotowego a nie wydechowego
ale to już Ci dokładnie powie każdy mechanik
no a swoją drogą to dziwię się że Ci jeszcze nikt nic nie odpisał
na LKT jest trochę speców od mechaniki i nie tylko
Auto: Audi 80 GT 5S, Audi A4
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Maj 2005 Posty: 351
Wysłany: Pią Maj 04, 2007 09:09
tak jak napisał kolega agrabsabi, na zimnym silniku jak ci się pali kontrolka to pewnie czujnik na ciepłym to stawiałbym na termostat. Pozdrawiam
_________________ Audi quattro You will always be in my heart...
...:::Audi Usque Ad Finem:::...
Audi A4 Avant 1.9 TDi
Audi 80 Coupe 5S 1981 r. 1.9
Audi 90 B2 quattro 2.2 KV - sprzedane
VW Polo GT 1992 - sprzedane
Audi 80 B4 2.0 sedan - w rodzinie
miedziana rurka długości około 40 cm zakończona orginalnym korkiem i podłączona do kolektora wydechowego
skoro nikt przez tak dlugi czas nic na ten temat nie napisał pokusiłem się o zapytanie speców od silników audi (niestety nie z lublina i raczej nam na co dzień nie pomogą)
jest to tester między innymi układu wtryskowego i układu wydechowego , w starszych silnikach gdzie nie ma gniazd do podpięcia się do układu OBD pod tą właśnie rurkę podpina się analizator spalin w celu odczytania danych i zanalizowania sprawności w/w układów
a tu link do ciekawych info na temat OBD
http://www.auto-online.pl/diagnost/info/obd-13.htm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach