FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: .Gelo.
Nie Paź 28, 2007 15:46
Alarm o awarii układu chłodzenia...?? pomocy !!
Autor Wiadomość
babel 
Widać, że się stara


Auto: 100/2.3/90r
Skąd: LSM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 26
Wysłany: Sro Maj 02, 2007 16:12   Alarm o awarii układu chłodzenia...?? pomocy !!

Ano jak w temacie ...........wyświetla mi się alarm o awarii układu chłodzenia :

http://www.fotosik.pl/pok...363eef0884.html

ale co najdziwniejsze cały układ wydaje się pracować normalnie i bez zakłuceń.
Płyn chłodzący jest w normie, wentylator załącza się w prawidłowych momentach (temperaturach) mimo to alarm nie gaśnie.
Głowy za to nie dam ale wydaje mi się że ten alarm powiadamia o zbyt niskim poziomie płynu w zbiorniku wyrównawczym (poziom jest prawidłowy) i powinien zadziałać po włączeniu zapłonu lecz on uruchamia się dopiero po około 10 sek. po zapaleniu silnika.
Teraz pytanie do znających temat:
1. faktycznie mam awarie której nie jestem stwierdzić na parkingu (silnik pracował 60 min. i nic się nie działo)
2. czy instalacja elektryczna....czujnik,komputer,termostat...
3. szukałem termostatu i wydaje mi się że to to :

http://www.fotosik.pl/pok...e4f33d50ba.html
http://www.fotosik.pl/pok...366b9cabd6.html

może warto tam zerknąć ??
Prócz tego stwierdziłem (całkiem przypadkiem), że przestała działać mi klimatyzacja (może szukam przyczyny alarmu nie tam gdzie powinienem ????

Na koniec już całkiem z ciekawości niech ktoś mi powie co to jest ????

http://www.fotosik.pl/pok...69fc0f049b.html
http://www.fotosik.pl/pok...77f4634588.html
http://www.fotosik.pl/pok...36e3913397.html

miedziana rurka długości około 40 cm zakończona orginalnym korkiem i podłączona do kolektora wydechowego (w czasie pracy silnika zasysa powietrze), na słuch nie ma różnicy w pracy silnika po zdjęciu lub założeniu korka.
Silnik 2.3 (chyba NF) 90 r.
Gdyby było potrzeba wiecej informacji lub fotek to piszcie.
_________________
http://www.audimania.eu/forum/index.php ..... REAKTYWACJA ..... chyba czas wracać do korzeni ...
 
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Czw Maj 03, 2007 18:33   

termostat raczej bym wykluczył :roll: gdyby był niesprawny to silnik by był niedogrzany (przy ciągłym otwarciu) lub miałby tendencje do przegrzewania (wentylator by się osrał gdyby chodził cały czas na małym obiegu) :D
skoro mówisz że wszystko w układzie działa okey i stan płynu jest w normie to szukałbym raczej jakiegoś błędu w czujnikach i elektryce :roll:
podłącz się pod kompa pokaże wszystkie błędy :spoko:
mało kosztuje i przeważnie unika się wymiany dziesiątek niepotrzebnych elementów i podzespołów :spoko:
jeśli chodzi o klimę to się po prostu skończyła lub złapałeś jakąś nieszczelność :(
ale to nie ma wpływu na złe działanie układu chłodzenia ;)
jeśli chodzi o ten przewód to najpewniej jakiś podcisnieniowy tylko chyba powinien wychodzić z kolektora dolotowego a nie wydechowego :roll:
ale to już Ci dokładnie powie każdy mechanik :spoko:

no a swoją drogą to dziwię się że Ci jeszcze nikt nic nie odpisał :roll:
na LKT jest trochę speców od mechaniki i nie tylko :spoko:
_________________

 
 
ete 
drifter


Auto: Audi 80 GT 5S, Audi A4
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Maj 2005
Posty: 351
Wysłany: Pią Maj 04, 2007 09:09   

tak jak napisał kolega agrabsabi, na zimnym silniku jak ci się pali kontrolka to pewnie czujnik na ciepłym to stawiałbym na termostat. Pozdrawiam
_________________
Audi quattro You will always be in my heart...
...:::Audi Usque Ad Finem:::...
Audi A4 Avant 1.9 TDi
Audi 80 Coupe 5S 1981 r. 1.9
Audi 90 B2 quattro 2.2 KV - sprzedane
VW Polo GT 1992 - sprzedane
Audi 80 B4 2.0 sedan - w rodzinie
 
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 20:55   

babel napisał/a:
Na koniec już całkiem z ciekawości niech ktoś mi powie co to jest ????

http://www.fotosik.pl/pok...69fc0f049b.html
http://www.fotosik.pl/pok...77f4634588.html
http://www.fotosik.pl/pok...36e3913397.html

miedziana rurka długości około 40 cm zakończona orginalnym korkiem i podłączona do kolektora wydechowego

skoro nikt przez tak dlugi czas nic na ten temat nie napisał :( pokusiłem się o zapytanie speców od silników audi :spoko: (niestety nie z lublina i raczej nam na co dzień nie pomogą) :(
jest to tester między innymi układu wtryskowego i układu wydechowego , w starszych silnikach gdzie nie ma gniazd do podpięcia się do układu OBD pod tą właśnie rurkę podpina się analizator spalin w celu odczytania danych i zanalizowania sprawności w/w układów
a tu link do ciekawych info na temat OBD :spoko:
http://www.auto-online.pl/diagnost/info/obd-13.htm
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam