FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
szpera w przedniej ośce
Autor Wiadomość
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 21:07   szpera w przedniej ośce

jak w temacie :)
są koncerny które proponują w swojej ofercie auta "cywilne" :D
z blokadą dyferencjału w przednim napędzie :spoko:

czy macie jakieś info na temat tego typu przeróbek w autach które fabrycznie nie były wyposażane w tego typu układy :roll:
może jakieś linki :roll:

pytania standardowe :)

jakie koszty, gdzie można to zrobić, jak to technicznie jest rozwiązane, no i oczywiście plusy i minusy takich przeróbek :roll:
_________________

 
 
daniel325 
pr0 killer
;)


Auto: z3 w częściach
Skąd: Świdnik
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Maj 2005
Posty: 1002
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 21:13   

jest gosc który robi szpery w tylnim napedzie o takiej charakterystyce jaka sobie zyczysz koszt 3 tysiace zlotych do przedniego zalezy do jakiego auta chcesz?
 
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 23:11   

tak, tylko ta robiona szpera na ile starcza? bo jak się dowiadywałem to do ok 20tys km. tu masz przykładowe gotowe LSD: http://cgi.ebay.com/ebaym...1QQcmdZViewItem

ogólnie droga sprawa, ale jak chce się mieć mocne FWD to konieczność
 
 
bodek 
Dyrektor


Auto: maty
Skąd: Lublin
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 5018
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 23:25   

http://www.streetracing.p...pic.php?t=38148
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 09:28   

Są, każdy volkswagen posiada 10% spięcie. Co do przeróbek to jakie auto Cię interesuje. Koszta od 30zł do 6000tyś za szpere, montaż banalnie prosty. Co do użytkowania to zależy ile mocy i jakie spięcie. Przy 200km na kołach ze spięciem powyżej 50% jest sympatycznie, musisz naprawde mocno trzymać kierownice, na rajdach zdarząją się połamane łapy, wywichnięte kciuki, ale tam spięcie jest w okolicach 60-100%.
_________________
 
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 09:36   

MACIOR napisał/a:
na rajdach zdarząją się połamane łapy, wywichnięte kciuki, ale tam spięcie jest w okolicach 60-100%.


W rajdach 100% :wow:
:haha:
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
Szeli 
Specjalista


Auto: Eclipse
Skąd: Lublin
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 103
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 11:11   

Nie wiem czy Macior nie przesadził z tymi %%%.... mój znajomy z Wawy ma Corrado VR6 na kompresorze - 295KM 365Nm Wsadził szpere bodajże 40% - i wiem, że to była jakaś z tych mocniejszych. Po testach, rewelacja. Auto zbiera sie z miejsca o niebo lepiej, na asfalcie zostawia 2 ślady a w zakrętach kosmos - wyciąga niesamowicie.

Szpere kupił z USA... Peloquin - lepsza cena za cały kit ze śrubami prosto od faceta, który robi całe to draństwo z tej stronki:

http://thescirocco.com/peloquin.html

Aha zapłacił chyba za nią 700$ a przy obecnym kursie $ nie jest to dużym wydatkiem.
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 11:24   

daniel napisał/a:
MACIOR napisał/a:
na rajdach zdarząją się połamane łapy, wywichnięte kciuki, ale tam spięcie jest w okolicach 60-100%.


W rajdach 100% :wow:
:haha:



Zobacz na jakim spięciu jeździła B grupa, a potem A grupa panie teoretyku.

Szeli napisał/a:
Nie wiem czy Macior nie przesadził z tymi %%%.... mój znajomy z Wawy ma Corrado VR6 na kompresorze - 295KM 365Nm Wsadził szpere bodajże 40% - i wiem, że to była jakaś z tych mocniejszych. Po testach, rewelacja. Auto zbiera sie z miejsca o niebo lepiej, na asfalcie zostawia 2 ślady a w zakrętach kosmos - wyciąga niesamowicie.

Szpere kupił z USA... Peloquin - lepsza cena za cały kit ze śrubami prosto od faceta, który robi całe to draństwo z tej stronki:

http://thescirocco.com/peloquin.html

Aha zapłacił chyba za nią 700$ a przy obecnym kursie $ nie jest to dużym wydatkiem.


Z tego co pamiętam to peloquin robi szpery oparte na torsenie o spięciu 40% i 80% które bardziej nadają się na ulice. Co innego jak ktoś ma szpere płytkową, wtedy potrafi wyrywać kierownice z rąk, oczywiście w przednim napędzie.
 
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 11:42   

MACIOR napisał/a:
daniel napisał/a:
MACIOR napisał/a:
na rajdach zdarząją się połamane łapy, wywichnięte kciuki, ale tam spięcie jest w okolicach 60-100%.


W rajdach 100% :wow:
:haha:


Zobacz na jakim spięciu jeździła B grupa, a potem A grupa panie teoretyku.


Najmocniejsza płytkowa szpera ma w rzeczywistości max spięcie 80%,
a przy 100 % nie da się skręcać, panie praktyku.
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 11:45   

daniel napisał/a:
MACIOR napisał/a:
daniel napisał/a:
MACIOR napisał/a:
na rajdach zdarząją się połamane łapy, wywichnięte kciuki, ale tam spięcie jest w okolicach 60-100%.


W rajdach 100% :wow:
:haha:


Zobacz na jakim spięciu jeździła B grupa, a potem A grupa panie teoretyku.


Najmocniejsza płytkowa szpera ma w rzeczywistości max spięcie 80%,
a przy 100 % nie da się skręcać, panie praktyku.



To jakim cudem wasz CRX zjeżdża z lawety, jedzie na start i potem zawraca na mecie ????
 
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 11:55   

Zjeżdza na wyprostowanych kołach, a zawraca po bardzo dużym promieniu, czego nie można nazwać skręcaniem.
Dopóki się nim nie przejechałem, to niezdawałem sobie sprawy jaki jest z tym problem.
No ale ty wiesz jak to jest w praktyce, a ja to tylko teoretyzuje...
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
kris 
drifter


Auto: impreza gt
Skąd: LSM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2004
Posty: 273
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 12:17   

Macior nawet B grupy nie miały 100% ..... z prostego powodu choć nie był to problem włożyć ....ale samochody nie dawały rady na zaciskach, ciasnych nawrotach....był spory artykuł w WRC o szperach ... podrzucono temat 100% szpery i dlaczego nie jest staosowana....Być może Ty mówisz o jakimś wyjątku... no bo może ktoś eksperymentalnie zapodał jak jakiś prosty szybki odcinek...ale w ogólnym stosowaniu nie było nawet w mocarnej Bgrupie.
_________________
WWW.KOMORSKI.PL
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 12:32   

W 1981-82 roku Audi quattro miało 100% spięcie i wyraźnie widać to na filmach z rajdu Monte-Carlo jak ledwo ledwo mieści się w ciasnych nawrotach, Audi sprytnie rozwiązało ten problen skracając auto i tworząc Sportquattro i S1, a potem wygrywajac wszystko co się dało wycofali się z rajdów :) Zresztą dziś też sporo osób stosuje takie spięcie w Angli jest sporo aut zbudowanych na trackdaye w USA dirttrack, destruction derby i masa innych dziwnych sportów o których przeciętny europejczyk nawet nie słyszał, nie dam głowy ale chyba jeszcze w Nascar. Pozatym jazda ze 100% spięciem przy małej i dużej prędkości to 2 różne rzeczy.
_________________
 
 
 
Zell 
drifter


Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 308
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 12:46   

MACIOR napisał/a:
szpery oparte na torsenie o spięciu 40% i 80%

Kiedy wymyślileś to spięcie w Torsen'owym LSD ? Przecież to dziala zupelnie inaczej niż szpera plytkowa. W pewnych aplikacjach taki LSD może dawać ci nawet 500% jak już o nich mowa (w Hummerze). Tyle, że jeśli mówić o FWD to nikt nie robi większych przelożeń niż 2.5:1

Nie wchodząc w technikalia szpera typu Torsen ma przelożenie np. 2.5:1. Podczas gdy oba kola mają takie samo obciążenie dziala on jak otwarty dyfer. Ale gdy np. w zakręcie, jedno kolo traci przyczepność dostępny na nim moment obrotowy i przemnożony przez powyższe przelożenie przenoszony jest na kolo które ma większa trakcję.

Do aplikacji przednionapędowych najbardziej znana i robiąca szpery do największej liczby takich aut jest firma Quaife.

Spięcie występuje przy plytkowych LSD gdzie % momentu obrotowego (np. 80%) przekazywanego na kolo które kręci się szybciej jest przekazywana do kolo które kręci się wolniej. W zależności od typu takiej szpery (1 way, 1.5 way, 2 way) występuje różne spięcie podczas przyspieszania/hamowania. Do zastosowań w FWD jedyną dającą możliwość jazdy po miejście jest 1 way gdzie spięcie nastepuje tylko podczas przyspieszania, a podczas hamowania zachowuje się jak otwarty dyferencjal.

Agrasabi: wszystko zależy do jakiego to auta, średnia cena szpery do FWD to okolo 3000 zl.
 
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 12:57   

Macior płytkowa szpera (oznaczana jako 100%) ma w rzeczywistości około 80%. Jest przepaść pomięczy jazdą z taką szperą(100%),a jazdą autem gdy oba koło kręcą się idealnie równo.


Agrabsabi, warto włożyć szperę.
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam